vinkkejä 1.5 deltan kuntotarkastukseen?

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
kaleppo
Viestit: 12
Liittynyt: 04.05.2004 02:38
Paikkakunta: savonlinna

vinkkejä 1.5 deltan kuntotarkastukseen?

Viesti Kirjoittaja kaleppo »

jep,uusi käyttäjä täällä ja sori jos meni heti väärään paikkaan tää postaus,mutta itse asiaan,olis kiikarissa alkupään delta,neliovinen,joten nyt te viisaammat,kertokaapas mihin seikkoihin kannattas kiinnittää huomiota kun meinasin tollasen ostaa.

tarkempia tietoja en autosta osaa sanoa mutta yleiset viat ja maholliset "kohteet" mihin pitäs kiinnittää erityisesti huomiota ostettaessa kyseistä mallia kiinnostas kovasti,jotta ei sit tarviis jälkeenpäin kirota ja kiukuta kun taas kerran osu tosi pommi kohdalle.

ja kiitokset hyvästä foorumista,lueskelin läpitte muutaman topicin ja heti viisastuin kummasti.
Avatar
RiTo
Viestit: 198
Liittynyt: 28.01.2004 18:33
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja RiTo »

Suurin ongelma noissa on ruoste, jolle alttiita ovat etenkin helmat, pyöränkotelot, takakontti ja katon takaosa. Jos löydät ruosteettoman yksilön, osta ihmeessä pois.

Tekniikan kanssa ei itselläni ainakaan ollut suuremmin ongelmia. Sähköt takkuilivat silloin tällöin, mutta syynä oli useimmiten hapettuneet liitokset. Iskareiden yläpäät ovat kulutustavaraa.

Minkä vuotinen tuo katselemasi Delta muuten on?
Avatar
tuoreempi lancisti
Viestit: 180
Liittynyt: 20.04.2003 21:38

Viesti Kirjoittaja tuoreempi lancisti »

Etuovet vielä tuohon ruostuneiden osien listaan....
kaleppo
Viestit: 12
Liittynyt: 04.05.2004 02:38
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja kaleppo »

veikkaisin alkuvuosien deltaa,tarkemmin en osaa viel sanoo ku meen tänään vasta puolenpäivän jälkeen kattomaan ja toivottavasti hieromaan kauppaa,jos en oo ihan väärässä ni eikös delta oo teknisesti aika sama ku fiat,sen takia kiinnostuin deltasta kun oon kuullu et siihen menis abarthin tekniikka pienellä säätämisellä?

pojektiautoksi toi delta ois tulossa,joten ruoste ei haittaa,ainakaan paljoa,mutta ilmoittelen asiasta tarkemmin ku oon nähny ja koeajanu deltamiitin,kerron sit kokemukset :)
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Siis Ritmo-Abarthin tekniikka tarkoitat vai? Ihan samalla tapaa se siihen sopii kuin mihin tahansa muuhunkin eli laatikko, vetarit, navat (noi muuten ei välttämättä sovikkaan vaan pitää otta HF:stä) ja muuta pientä kun ottaa tuosta Aparaatista niin homma onnistuu. Alustaltaan tuo on erilainen verrattuna Fiatteihin, moottorit ovat pääpiirteissään samoja kuten laatikotkin.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
tuoreempi lancisti
Viestit: 180
Liittynyt: 20.04.2003 21:38

Viesti Kirjoittaja tuoreempi lancisti »

Maailman turuilta varmaan löytyisi GT:n tai HF turbon tekniikka. Olisi varmaan helpompi tapa kuin alkaa arpomaan Ritmo-abarthin vetareitten, napojen ym. sopivuutta. GT:n ruikumoottorin sitten vain korvaisi abarthin kaasarimotilla.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Noinhan se kannattaisikin tehdä - tosin tuossa GT:ssä lienee ne "pikku" vetarit. Tai oikeastaan jos moista prokkista itse tekisi niin kai sinne ahdetun etuveto-HF:n tekniikan etsisi.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
kaleppo
Viestit: 12
Liittynyt: 04.05.2004 02:38
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja kaleppo »

nonniin,500e pyytää lanciasta,1.8 paperit ois mut 1.5 ritmon pata kiinni,ruostetta oli,ei paljoo mut muutaman päivän töitä saa tehä kyllä,vasen helma pikkasen sisällä,liekö johonki kopautettu,pakkelia on joskus sivelty autoon sen verran huomasin heti.

no konehuone sen näkönen että ite on oltu johtopinkan ja letkukerän kanssa hommissa.

alusta oli kyllä napakan tuntunen,varmaan laskettu,aika naftilta näytti 13" 165 kumi,sormi meni justjust kumen ja lokarin väliin :)

eihän 500e tuosta paljoo ois,mutta toisaalta kun ei sillä ajamaan laskenu ni mene tiedä...

kai se on otettava riski ja lyötävä rahaa kouraan ukolle ja ajettava deltamiitti konttorille ja vikalistan kanssa lukuisten kirosanojen saattelemana vietävä auto pajalle ja korjattava,nyt vetäydyn miettimään "ostaakko vai eikö ostaa" :roll:

kiitokset kaikille auttaneille.
Avatar
RiTo
Viestit: 198
Liittynyt: 28.01.2004 18:33
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja RiTo »

Kovasti kuulostaa tutulta peliltä... Jos on vielä valkoinen, jonkinlaisella korisarjalla ja vm n.-80, niin on varmaan Jalasjärveltä lähtöisin. Sinänsä mielenkiintoinen yksilö, että tuon ikäisiä ei Suomessa juuri ole.

Pienenä huomautuksena, omakin on tuossa alempana myytävänä...
kaleppo
Viestit: 12
Liittynyt: 04.05.2004 02:38
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja kaleppo »

jostai lappeenrannan alapuolelta viime talvena vissiin haettu :)
Avatar
RiTo
Viestit: 198
Liittynyt: 28.01.2004 18:33
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja RiTo »

Johonki sinnepäin se muistaakseni oli myytyki viime syksynä. Osuiko tuntomerkit muuten kohilleen :?:
kaleppo
Viestit: 12
Liittynyt: 04.05.2004 02:38
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja kaleppo »

hmm,kyllä siin oli jälkiä sarjasta,tosin varmaan sen takia sarja otettu pois kun kylki ottanu kosketusta johonki,eli jonkun tutun tai kaverin auto?
jos tiiät auton historiaa,kerro ihmeessä?
Avatar
_JL_
Viestit: 336
Liittynyt: 17.11.2003 18:24
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja _JL_ »

Muistelisin että tuo oli myynnissä aluuksi keltaisessapörssissä ja huuto.net, paikka oli tuolloin Jalasjärvi . Jossain vaiheessa tuo myytiin Lappeenrantaan ja oli uudestaan myynnissä huuto.net .

LANCIA DELAT INTEGRALE LOOK ajoaikaa vuoden lopp., levikk., spoilerit, 4-valomaski, uutta mm. talvirenk., kansi, vesipumppu, laturi, 2 tuum. Simons, mukaan täyd. turbon tekniikka. Jalasjärvi

Myytiin ilman tuota turbo tekniikka, eli tuossa oli kiinni 1.5l tekniikka.
Yhden kuvan olen tuosta nähny huuto.net , kun tuota myytiin Lappeenrannasta. Näytti ainakin tuollaiselle Gralelle.
Lancia Beta Coupe 1600
http://jhl.1g.fi
kaleppo
Viestit: 12
Liittynyt: 04.05.2004 02:38
Paikkakunta: savonlinna

Viesti Kirjoittaja kaleppo »

jep samaa autoa veikkaisin,pitää vielä miettiä mutta eiköhän se delta alle tule :D
dunaaja
GFF
Viestit: 1802
Liittynyt: 24.03.2004 23:48

Viesti Kirjoittaja dunaaja »

Tohon pitäis käydä Prisma 1.6ie:n loota ja vetari systeemit ja alatuki varret on erilaiset TC mallissa.Prisman releitä löytynee suhteellisen helposti eikä älyttömissä hinnoissa luulis olevan.Ite myin keula vaurioisen vuosi sitten 220€ toimivalla tekniikalla,vei eräs saksalainen vaunu n30cm keulaa apukuskin puolelle.En viittiny alkaa laittaa 7v kerkesin sillä ajaa ja tykkäsin on huomattavasti sähäkämpi kun 2l Tempra.
Vastaa Viestiin