Thema Dieselit Suomessa

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
VMTD
Viestit: 147
Liittynyt: 15.05.2008 21:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Montako mahtaa olla tuotu Suomeen Themoja Dieselinä? Itse tiedän yhden punaisen III-koppaisen ja yhden I-koppaisen. Onko enemmän kuin kolme, mukaanlukien tuo omani?
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Jos se punainen III-koppainen oli joskus vuosi-pari (voi olla kolmekin, aika menee nopeasti) sitten nettiautossa, niin puhutaan samasta yksilöstä - eli ei lisättävää listaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
VMTD
Viestit: 147
Liittynyt: 15.05.2008 21:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Samasta yksilöstä on kyse. Myöhemmin sama auto oli kehä kolmosen yhdessä autoliikkeessä myynnissä, mutta taisi olla käsijarru jäätynyt kiinni, tuli käytyä katsomassa. Autohan ei ollut mitenkään erityisen siisti, vaikka väri oli hyvä.
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

Tuo themassa oleva 2.5 td mosa on nykykyisiin nakuihin verrattuna aika ikiliikkuja! Kuluttaa todella vähän ja voimaakin on tarjolla perussiirtymiin riittävästi! Pelkillä öljyn vaihdoilla meni vanha alkovi matkis 414 tkm ja jatkaa matkaa vieläkin! Ikääkin on vasta 23v :D Siis huussia ei ollut tarvinnut käyttää korjaamolla sähkö yms. vikojen takia, ainoastaa vaihdelaatikko kypsyi 300 tkm kohdalla! Ja mitä moinen mosa kestää keveän ja virtaviivasen theman keulalla?
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
jknracing
Viestit: 685
Liittynyt: 02.05.2004 22:38
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja jknracing »

x1/9 T16 kirjoitti:Tuo themassa oleva 2.5 td mosa on nykykyisiin nakuihin verrattuna aika ikiliikkuja! Kuluttaa todella vähän ja voimaakin on tarjolla perussiirtymiin riittävästi! Pelkillä öljyn vaihdoilla meni vanha alkovi matkis 414 tkm ja jatkaa matkaa vieläkin! Ikääkin on vasta 23v :D Siis huussia ei ollut tarvinnut käyttää korjaamolla sähkö yms. vikojen takia, ainoastaa vaihdelaatikko kypsyi 300 tkm kohdalla! Ja mitä moinen mosa kestää keveän ja virtaviivasen theman keulalla?
Tähän vaan se "tytkkää" peukku!

Ei moni nykyautoilija usko kuinka hyvästä moottorista onkaan kyse! Onko toi sama pannu kuin vanhemmissa Ducatoissa?
No bodykits, no stereos, no bullshit...

1 x 156 V6
6 x Alfa 75
Avatar
VMTD
Viestit: 147
Liittynyt: 15.05.2008 21:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Juuri tuota versiota ei ole vissiin ollut kuin III-koppasessa themassa ja III facelift Cromassa, sekä Renault Safranessa.
Moottori on myös erinäköinen päältäpäin kuin vanhempien Themojen 2.5 td. Samaa Ducaton kanssa on ainakin öljynsyodatin.
Avatar
VMTD
Viestit: 147
Liittynyt: 15.05.2008 21:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kertokaas nyt viisaammat miten sen airbägin valon saa sammumaan? Mistä pitäisi vikaa etsiä? Polttimon kyllä osaan ottaa mittarista pois, mutta sitten pitäisi rattikin vaihtaa. Penkin alla oleva liitin ainakin oli hyvän näköinen, toinenhan menee ohjauspyörälle, sitä en vielä aukaissut.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Autodatan ohjeiden mukaan: Virrat päälle, ja maadoitetaan diagnostiikkapistoke (jossain siellä jalkatilan suunnilla, yksi puna/valkoinen johto) 7 sekunniksi. Koodien luku tapahtuu maadoittamalla 4 sekunniksi, ja sitten lasketaan vikavalon välähdysten määrä (1-9.)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
VMTD
Viestit: 147
Liittynyt: 15.05.2008 21:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Kun löytäisi sen pistokkeen, testerikin on käytössä mallia Magnetti marelli.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Luigi »

AD:n kuva oli aika epäselvä, mutta sen perusteella voisi kuvitella löytyvän matkustajan jalkatilasta keskikonsolin takaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
VMTD
Viestit: 147
Liittynyt: 15.05.2008 21:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Tänään tongin Theman keskikonsolin taustaa ja apparin jalkatilan etuosaa. Ainakaan mitään kolminapaista pistoketta ei löydy, vain yksi yksinäinen liitin, ruskea johto.
Yksiköstä lähtee 7 johtoa ja ohjauspyörälle tulee ilmeisesti 2, joten jossain on jotain muutakin tai sitten katselin väärää johtonippua. Polttimon nappasin mittaristosta pois, nyt ei ainakaan loimota valo.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Kuvan ja kaavion perusteella se liitin on yksinapainen, ja liittimelle tulee siis vain yksi johto. Autodatan mukaan tosin ei ruskea, vaan valko-punainen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
VMTD
Viestit: 147
Liittynyt: 15.05.2008 21:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Vielä täytyisi saada vaihdekepin rilinä kuriin tuosta Themasta niin mikäs sitten ajellessa. Varasin jo Keskiviikoksi katsastusta tuohon pirssiin, vaan tuleekohan sanomista tuon puskurin vasemmanpuoleisesta parkkivalosta, joka on säröillä ja teipattu? Toimintakaan ei ole lain sallimissa puitteissa, kun eivät molemmat puolet pala yhtäaikaa.
Avatar
ose
GFF
Viestit: 285
Liittynyt: 17.08.2005 19:24
Paikkakunta: Jokioinen

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja ose »

VMTD kirjoitti:Vielä täytyisi saada vaihdekepin rilinä kuriin tuosta Themasta niin mikäs sitten ajellessa. Varasin jo Keskiviikoksi katsastusta tuohon pirssiin, vaan tuleekohan sanomista tuon puskurin vasemmanpuoleisesta parkkivalosta, joka on säröillä ja teipattu? Toimintakaan ei ole lain sallimissa puitteissa, kun eivät molemmat puolet pala yhtäaikaa.
Kolme valovikaa on maksimi...Bravassa oli kerran etuparkit ja toinen rekkarivalo pimeänä kun vein kattomatta leimalle>leima tuli.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Avatar
VMTD
Viestit: 147
Liittynyt: 15.05.2008 21:07
Paikkakunta: Hausjärvi

Re: Thema Dieselit Suomessa

Viesti Kirjoittaja VMTD »

Hyvin meni läpi Lankinen katsastuksessa. Airbagia ei huomioitu ollenkaan, kun polttimo ei ollut paikoillaan. Parkkivalon risaa lasia ei taidettu edes huomata, siis puskurissa olevaa.
Vastaa Viestiin