Thema Dieselit Suomessa
Thema Dieselit Suomessa
Montako mahtaa olla tuotu Suomeen Themoja Dieselinä? Itse tiedän yhden punaisen III-koppaisen ja yhden I-koppaisen. Onko enemmän kuin kolme, mukaanlukien tuo omani?
Re: Thema Dieselit Suomessa
Jos se punainen III-koppainen oli joskus vuosi-pari (voi olla kolmekin, aika menee nopeasti) sitten nettiautossa, niin puhutaan samasta yksilöstä - eli ei lisättävää listaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Thema Dieselit Suomessa
Samasta yksilöstä on kyse. Myöhemmin sama auto oli kehä kolmosen yhdessä autoliikkeessä myynnissä, mutta taisi olla käsijarru jäätynyt kiinni, tuli käytyä katsomassa. Autohan ei ollut mitenkään erityisen siisti, vaikka väri oli hyvä.
Re: Thema Dieselit Suomessa
Tuo themassa oleva 2.5 td mosa on nykykyisiin nakuihin verrattuna aika ikiliikkuja! Kuluttaa todella vähän ja voimaakin on tarjolla perussiirtymiin riittävästi! Pelkillä öljyn vaihdoilla meni vanha alkovi matkis 414 tkm ja jatkaa matkaa vieläkin! Ikääkin on vasta 23v Siis huussia ei ollut tarvinnut käyttää korjaamolla sähkö yms. vikojen takia, ainoastaa vaihdelaatikko kypsyi 300 tkm kohdalla! Ja mitä moinen mosa kestää keveän ja virtaviivasen theman keulalla?
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Re: Thema Dieselit Suomessa
Tähän vaan se "tytkkää" peukku!x1/9 T16 kirjoitti:Tuo themassa oleva 2.5 td mosa on nykykyisiin nakuihin verrattuna aika ikiliikkuja! Kuluttaa todella vähän ja voimaakin on tarjolla perussiirtymiin riittävästi! Pelkillä öljyn vaihdoilla meni vanha alkovi matkis 414 tkm ja jatkaa matkaa vieläkin! Ikääkin on vasta 23v Siis huussia ei ollut tarvinnut käyttää korjaamolla sähkö yms. vikojen takia, ainoastaa vaihdelaatikko kypsyi 300 tkm kohdalla! Ja mitä moinen mosa kestää keveän ja virtaviivasen theman keulalla?
Ei moni nykyautoilija usko kuinka hyvästä moottorista onkaan kyse! Onko toi sama pannu kuin vanhemmissa Ducatoissa?
No bodykits, no stereos, no bullshit...
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
Re: Thema Dieselit Suomessa
Juuri tuota versiota ei ole vissiin ollut kuin III-koppasessa themassa ja III facelift Cromassa, sekä Renault Safranessa.
Moottori on myös erinäköinen päältäpäin kuin vanhempien Themojen 2.5 td. Samaa Ducaton kanssa on ainakin öljynsyodatin.
Moottori on myös erinäköinen päältäpäin kuin vanhempien Themojen 2.5 td. Samaa Ducaton kanssa on ainakin öljynsyodatin.
Re: Thema Dieselit Suomessa
Kertokaas nyt viisaammat miten sen airbägin valon saa sammumaan? Mistä pitäisi vikaa etsiä? Polttimon kyllä osaan ottaa mittarista pois, mutta sitten pitäisi rattikin vaihtaa. Penkin alla oleva liitin ainakin oli hyvän näköinen, toinenhan menee ohjauspyörälle, sitä en vielä aukaissut.
Re: Thema Dieselit Suomessa
Autodatan ohjeiden mukaan: Virrat päälle, ja maadoitetaan diagnostiikkapistoke (jossain siellä jalkatilan suunnilla, yksi puna/valkoinen johto) 7 sekunniksi. Koodien luku tapahtuu maadoittamalla 4 sekunniksi, ja sitten lasketaan vikavalon välähdysten määrä (1-9.)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Thema Dieselit Suomessa
Kun löytäisi sen pistokkeen, testerikin on käytössä mallia Magnetti marelli.
Re: Thema Dieselit Suomessa
AD:n kuva oli aika epäselvä, mutta sen perusteella voisi kuvitella löytyvän matkustajan jalkatilasta keskikonsolin takaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Thema Dieselit Suomessa
Tänään tongin Theman keskikonsolin taustaa ja apparin jalkatilan etuosaa. Ainakaan mitään kolminapaista pistoketta ei löydy, vain yksi yksinäinen liitin, ruskea johto.
Yksiköstä lähtee 7 johtoa ja ohjauspyörälle tulee ilmeisesti 2, joten jossain on jotain muutakin tai sitten katselin väärää johtonippua. Polttimon nappasin mittaristosta pois, nyt ei ainakaan loimota valo.
Yksiköstä lähtee 7 johtoa ja ohjauspyörälle tulee ilmeisesti 2, joten jossain on jotain muutakin tai sitten katselin väärää johtonippua. Polttimon nappasin mittaristosta pois, nyt ei ainakaan loimota valo.
Re: Thema Dieselit Suomessa
Kuvan ja kaavion perusteella se liitin on yksinapainen, ja liittimelle tulee siis vain yksi johto. Autodatan mukaan tosin ei ruskea, vaan valko-punainen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Thema Dieselit Suomessa
Vielä täytyisi saada vaihdekepin rilinä kuriin tuosta Themasta niin mikäs sitten ajellessa. Varasin jo Keskiviikoksi katsastusta tuohon pirssiin, vaan tuleekohan sanomista tuon puskurin vasemmanpuoleisesta parkkivalosta, joka on säröillä ja teipattu? Toimintakaan ei ole lain sallimissa puitteissa, kun eivät molemmat puolet pala yhtäaikaa.
Re: Thema Dieselit Suomessa
Kolme valovikaa on maksimi...Bravassa oli kerran etuparkit ja toinen rekkarivalo pimeänä kun vein kattomatta leimalle>leima tuli.VMTD kirjoitti:Vielä täytyisi saada vaihdekepin rilinä kuriin tuosta Themasta niin mikäs sitten ajellessa. Varasin jo Keskiviikoksi katsastusta tuohon pirssiin, vaan tuleekohan sanomista tuon puskurin vasemmanpuoleisesta parkkivalosta, joka on säröillä ja teipattu? Toimintakaan ei ole lain sallimissa puitteissa, kun eivät molemmat puolet pala yhtäaikaa.
Osmo Keränen
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Fiat Marea 1,8 Fiat Granduca Elegant 2,8 idtd -99. Ford Focus sw 1,6 -00
exät; Stilo 1,6 sw, Bravo MJET 8V, Brava 1,4, Tempra 1,6 MPI SW, Ducato 13 2,5, Regata 85 Weekend,L Prisma 1,6 i,127 Stella, Ritmo 1,7 D,Mirafiori 1,6 L (1,6 TC)
Re: Thema Dieselit Suomessa
Hyvin meni läpi Lankinen katsastuksessa. Airbagia ei huomioitu ollenkaan, kun polttimo ei ollut paikoillaan. Parkkivalon risaa lasia ei taidettu edes huomata, siis puskurissa olevaa.