Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Thesis 3.2 » 12.10.2014 23:44

Onnittelut ja tervetuloa joukkoon!
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
Thesis 3.2
 
Viestit: 19
Liittynyt: 14.04.2013 22:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Luigi » 12.10.2014 23:45

Ilmankos vesisateet loppuikin ja alkoi aurinko paistamaan.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7855
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja 124 AC » 13.10.2014 22:29

Otan osaa itse jouduin 350 km ajamaan moisella tänään.. Hyvät xenonit muuten..pirusti peuroja
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Avatar
124 AC
 
Viestit: 569
Liittynyt: 07.01.2003 16:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 15.10.2014 16:58

Kiitokset, kiitokset. Vielä nöyränä hattu päässä, kun niin uusi ja ihmeellinen laitos on kyseessä. :D

Multiecuscan on asennettu, kaapelihelvetti tuli postissa. Loudlinkin bluetooth-kikkareen pistin myös tilaukseen.

Kuskin oven lasinnostin on kaputt. Saksalainen oli kätevänä tilannut jo koko kiskohässäkän, muttei vielä asentanut. Olisiko kellään jonkinmoista räjäytyskuvaa tuosta ovipahvin rakenteesta, tahi muuten vain vinkkejä sen purkuun? En haluaisi rikkoa mitään heti ensimmäisinä päivinä. Fiatin ePer-katalogissa ei ollut mitään suurempia ansoja näkyvillä.

Kylmänä automaatti kierrättää 3000 kierroksen tietämille, lämmettyään toimii normaalisti (jo parin minuutin päästä). Aamulla kokeilin manuaalitoimintoa, sillä pykälsin kakkosen silmään, tuon jälkeen toimi automaatti ihan normaalisti. Pitäisiköhän tilata huuhteluaika, vai onko ominaisuus? Öljyn väriä ei pystyne katsomaan mistään, onko tuossa edes tikun paikkaa?
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 413
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja 124 AC » 15.10.2014 20:42

veto kahvasta päällinen irti, feikki diskantti lähtee vetämällä (bose no high no low you know), alhaalla vain muovinapsuja jotka rivakalla repäisyllä irtoavat ja muutama muukin juttu mutta todella helposti irtoaa..
Mulla on se tehdasmanuska CD:llä ja purin pari kuukautta sitten yhden kuskin oven joten vielä muistan ulkoakin.. laitapa mailia ja soittaakin voi.

Kakkonen kolmonen väli on kriittinen, siinä voi olla parikin juttua mutta eivät fataaleja. Onko mitään tietoa öljyn vaihdosta?

Nythän voidaan Pitkämiehen & Isolan kanssa tehdä Pirkanmaa kokoontuminen Thesiksille, Omani muutaman päivän ajossa kun Kappan vetari ja kytkimen työsylinteri ovat vaiheessa
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Avatar
124 AC
 
Viestit: 569
Liittynyt: 07.01.2003 16:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Isola » 15.10.2014 21:38

Ovijumpan pariinkin otteeseen vuoden sisään tehneenä väittäisin, että kaiuttimia ei tarvitse irrotella ellei sitten ikkunannostimen tieltä. Kolme torx-ruuvia auki, joista muistaakseni yksi on oven avausvivun takana kumitulpan alla ja kaksi siinä kyynärnoja-kahvamysteeriossa. Sen jälkeen vain rivakasti vipuamalla muovinastat irti ympäri taka-, ala- ja etureunoja ja lopuksi avausvaijeri irti vivusta (kantsii muuten muistaa panna se myös takaisin kootessa...) Mitään sen kummempaa operaatiossa ei pitäisi olla. Kootessa ovipahvin yläreuna pitää saada muljautettua ikkunanrakoon - ei sinänsä vaikeaa, mutta ei mene ihan itsestään perille asti.

Takaoven ikkunannostin lähtee irti ihan nättinä pakettina, kunhan keksii missä asennossa se on tarkoitus saada ulos sieltä ovipeltien välistä. Ensin pitää laskea ikkunaa sen verran, että saa ruuvattua lasin irti siitä kelkasta. Etuoven tilanne ei varmaan hirveästi poikkea tuosta. On tietysti hyvä tuumata jo etukäteen, miten aikoo estää lasia tipahtamasta oven sisään. Pari oikeasti jämäkkää imukuppia on kätevä apu varsinkin jos yksin touhuaa.

Tohtisin olla sitä mieltä, että tuo laatikon toiminta kylmänä on normaalia. Tuosta on aina toisinaan ollut puhetta, ja normaaliksi sitä on oletettu kun on kai tehnyt noin uusimmissakin tuoduissa yksilöissä.

Pirkanmaan minimiitti saa täältä kannatusta, enkä usko Pitkämiehenkään panevan pahakseen. Yhteystietonihan JT:llä taitaa ollakin ja jos ei, niin yksityisviesti kulkee.
Avatar
Isola
 
Viestit: 157
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 15.10.2014 22:13

Minimiitille iso KYLLÄ. Jos oikein nopsalla aikataululla tahtoo ajella, niin het perjantaina töiden jälkeen, lauantaipäivä ennen viittä, ja sunnuntaipäivä kokonaisuudessaan ovat vallan toimivia.

Kiitän ovivinkeistä, pitää tutkailla kunhan saa enemmän valoa ja hetken aikaa. Imukuppivinkki oli hyvä, ei osannut edes ajatella tuota.

Yhteystietojahan löytyy. Sinänsä hauskaa, että ei sitten muka ehtinyt käydä katsomassa yhtään yksilöä livenä ennen tuon oman hankkimista, kunnon venäläinen uimakoulu! :mrgreen: Ja etäisyyttähän olisi tästä Treen keskustasta ollut Ylöjärvelle ihan hirvittävästi.

Huoltovihko oli kyllä kunnossa ihan loppumetreille asti. Pitää tarkistaa siitä vielä, paikan päällä kyllä mainitsivat öljynvaihdoista. 2-3 -vaihto tuntuu toimivan normaalisti.


Mites tuo talvenaikainen lisälämmitys? Onko Webastoa/Eberiä asennettuna? Joissain 3.2-koneisissa näytti olevan valmiina ainakin Saksan myyntisivujen perusteella.
Tuohon taitaa saada budjettivaihtoehdoista vain letkulämppärin, mitä Defan luetteloa selasin 3-litraisen Alfa 166:n kohdalta.
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 413
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja 124 AC » 15.10.2014 22:20

puhuinkin feikki diskantista siinä etukulmassa.. en nyt oikeasti muista tarviitseeko sitäkään irrottaa mutta helppo ja looginen se irroitus on. Mikähän siellä lasinnnostossa mättää, ettei vaan tunnistimet.. Perjantaina tulen Hesasta ja sama se on jos Treelle ajan.. Pirkkalan abc ainakin helppo
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Avatar
124 AC
 
Viestit: 569
Liittynyt: 07.01.2003 16:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja 124 AC » 15.10.2014 22:21

Kappan perusteella letkulämppäri on ihan ok, sytyttää tietysti hälyn mutta poistuu nopeasti..
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Avatar
124 AC
 
Viestit: 569
Liittynyt: 07.01.2003 16:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Isola » 15.10.2014 22:56

Minullahan on diesel, joten lämppärituskailussa on omat piirteensä. Korjaamolle tyrkytin Alfa 159 2.4 JTDm:n letkulämmitintä, mutta ei kuulemma sovi mitenkään päin (on muuten myytävänä, jos joku tarvitsee). Webaston on saanut tehdaslisävarusteena dieseleihin, ja sen asentamista selvittelin yhdessä vaiheessa. Alkuperäinen lämmitin on Webasto Thermo Top C, mutta mallikohtaisella softalla, jota ei saa Webaston kautta. Sen spesiaalifirmwaren kiva juttu olisi mm. mahdollisuus ajastaa se Connectista, ja ylipäätäänkin saada edes joku varmuus sisätilan lämmityksen onnistumisesta. Kun tuo jäi noinkin epävarmaksi, niin lämmitin jäi asentamatta. Bensamallissa ei tietääkseni ole asennusvalmiutta, mutta tarpeeksi ähräämällä tietysti onnistuu. Kabiinin lämmityksen toteutustavasta ei ole tietoa. Viime kädessä voi tietysti kytkeä puhaltimen moottorille sähköt vaihtokärkisellä releellä Connectin ohi ja luottaa siihen, että lämmin ilma kulkeutuu väkisinkin kabiiniin jotakin kautta, vaikka läpät eivät olisikaan just oikeassa asennossa.

Pitkämiehen autossa on muistaakseni (letku-?)lämmitin, joten siitä voi vakoilla kun saadaan tapaaminen aikaiseksi. Ajankohdasta ei vielä osaa sanoa, mutta perjantain olisi ehkä varmin valinta tälle viikonlopulle.
Avatar
Isola
 
Viestit: 157
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 16.10.2014 18:04

Perjantai passaa kyllä. Onko ajankohdasta toivetta? 17-18?

Pirccala käy mainiosti.
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 413
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Pitkämies » 17.10.2014 22:00

Minimiitti Pirkkalan ABC:eellä suoritettu......Tulee niin KOVIN harvoin pyörittyä täällä joten kannattaa laittaa tekstiviestiä suoraan tai koettaa AlfaBBs:n kautta allekirjoittanutta kiinni.... mutta mukavaa oli ja neljäsosa Suomi-Finlandian Thesiksistä edustamassa! 8-) Kiitokset mukavasta illasta "Isola" ja "JT Newman"
Konehuoneessa jylläsivät Turbot ja komentosillalla oli "Masto" pystyssä!....


- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
Pitkämies
 
Viestit: 35
Liittynyt: 21.06.2013 23:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Pitkämies » 17.10.2014 22:19

Vasemmalla allekirjoittanut, keskellä "JT Newman" ja oikealla "Isola"...... 8-)
Liitteet
001.jpg
Thesiksiä....
001.jpg (97.47 KiB) Katsottu 5117 kertaa
Konehuoneessa jylläsivät Turbot ja komentosillalla oli "Masto" pystyssä!....


- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
Pitkämies
 
Viestit: 35
Liittynyt: 21.06.2013 23:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja juha66 » 18.10.2014 02:52

Hitto! Rivi aika eksoottisia vehkeitä! Niin sitä pitää! :D Enpä muista törmänneeni tuohon malliin täällä napapiirillä.
-Juha-

-16Valve vuodesta 2000-
Entinen Punto 80 ELX -00 (2000-2014 256 tkm)
Avatar
juha66
GFF
 
Viestit: 1661
Liittynyt: 20.08.2004 13:58
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 18.10.2014 16:34

Hauska miitti, 3,5h pelottelukampanja käyty läpi ja ennen talvea tehtävät pakkohuollot listattu :D

Ei muuta kuin kovaa ajoa kaikille!

PS. se jäähdytysneste tihkui letkuliitoksista, olivat molemmat aika löyhällä. :lol:
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 413
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen Lancia-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä