Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Pitkämies
Viestit: 35
Liittynyt: 21.06.2013 23:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Pitkämies »

Kyllä se on hieno peli! Ainakin jos lämpöä on yli nollan..... :lol: Kovista pakkasista nää nyt ei vaan tykkää...Pelaa juu mut harmaita hiuksia tuottaa välillä! Omallani olen nyt tuupannut jotain 60000km ja rahaa on palanut ihan tolkuttomasti(!)....ainakin tähän yksilöön joka oli ostotarpeen ilmentyessä se "nettoauton" ainut, muttei ehkä kumminkaan se paras.... :roll: ....

PS: "Isola" totesi tuossa äskettäin hienosti Thesiksestä; "Thesis on auto jossa kaikkea ei ole hiottu kohdalleen. Nämä ovat kaikki insinöörikielellä "pilottisarjaa", jossa voi olla kaikkea pientä. Tämän kokoiseen autoon sitä kaikkea pientä vaan mahtuu aika paljon...." 8-)
Konehuoneessa jylläsivät Turbot ja komentosillalla oli "Masto" pystyssä!....


- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

Kesäkäytössä itsellä kymmenen vuotta ollut taasen erittäin luotettava, ehkäpä siinä syynä että auto oli 2,5-vuotias sen ostaessani.. Suurin osa vioista löytynee kuitenkin ihan tietokoneen ja maalaisjärjen avulla.. Se hanttarin jalkatilan ecukotelo on varmasti hyvä tarkistaa kokovuotisessa käytössä, moiseenhan jo tiivistyykin kosteutta. Eilen purin rellun takaluukun toimimattoman kytkimen, puolillaan vettä, kondenssi sellaista vissiin..
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Joo. Jotakin Astraa tehdään yhdessä kuukaudessa saman verran kuin Thesiksiä tehtiin koko mallin historian aikana. Siinä on suunnittelijoilla vähän enemmän tilastollista aineistoa tuotannosta ja kentältä kuin Thesisten kanssa. Puhumattakaan niistä taloudellisista tekijöistä, jotka päivitysten tekemistä ohjaavat.

Onhan Thesiksessäkin toki matkan varrella muuttunut monikin yksityiskohta. Ei kuitenkaan yhtä nopeasti kuin noissa volyymimalleissa. Ja sitten taas: eikös noin puolet Thesiksistä tehty käytännössä ensimmäisen vuoden aikana? Ne myöhemmät korjaukset ovat ehtineet suhteellisen pieneen osaan autoja.

Useimpiin vikoihin on silti ollut syynä jokin ulkoinen tekijä: pieni kolhu takalampussa päästi vettä sisään ja hapetti piirilevyn. Enkä olisi arvannut ajovalojen korkeussäädön vian johtuvan siitä, että joku näätä on käynyt puremassa johdot poikki auton alla. En, vaikka antennissakin oli hampaanjälkiä...

Oikeiksi ongelmiksi jäävät oikeastaan ohjaustehostimen murheet (joita auttaa kovasti se oikea neste) ja akun kyykkääminen pakkasilla. Jollain ulkomaisella foorumilla muistelen lukeneeni jonkun viritelleen paksummat päävirtakaapelit akusta startille. Tuo auttaa varmasti. Toinen hyvä keino olisi järjestää akulle lämmitystä talvikelillä. Samoin latausjännite on mielestäni matalahko, mutta sen säätäminen lienee hankalampaa.

On se silti hieno. Vastaavaa mukavuutta ei tahdo löytyä oikein mistään.
VTO
Viestit: 1441
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja VTO »

Thesiksen laturia tuntematta: aikakauden Bosch-latureihin ainakin saa erilaisilla jännitteillä olevia säätimiä.
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Isola kirjoitti: Useimpiin vikoihin on silti ollut syynä jokin ulkoinen tekijä: pieni kolhu takalampussa päästi vettä sisään ja hapetti piirilevyn. Enkä olisi arvannut ajovalojen korkeussäädön vian johtuvan siitä, että joku näätä on käynyt puremassa johdot poikki auton alla. En, vaikka antennissakin oli hampaanjälkiä...

On se silti hieno. Vastaavaa mukavuutta ei tahdo löytyä oikein mistään.
Tuolta sitten uudet takavalot, ja on siellä muutakin thesikseen.

http://stores.ebay.it/CRA-CENTRO-RICAMB ... 513&_pgn=2" onclick="window.open(this.href);return false;
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tai tuosta vaikka koko Thesis pikkurahalla:
http://www.lanciaclubfinland.fi/index.php?page=41" onclick="window.open(this.href);return false;
Varoitusvalot voi olla seurausta huonosta akustakin. Tai sitten ei.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Juu, sama ilmoitushan on tuossa myyntipalstalla, ja siihen tuli horistua ajatuksia.
Tuon hinta ei olisi enää mitään hirvittäviä, JOS laitos on ajettavissa, ja JOS saataisiin edes osa Thesis-omistajista kimppaan. Olisihan rahaliikenteessä omat setvimisensä, mutta tuossa olisi varmasti paljon osaa, joka olisi hyödynnettävissä.
Itsellä kiinnostaisi sulakerasian kansihäkkyrä ja siistimmät ilmasuuttimien nupit + kaikki muu tulevaisuudessa hajoava. :lol:
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

A Bart: Siis nuoko oikeasti lähettävät tavaraa Suomeen? Muutamankin eurooppalaisen romujoonaksen kanssa olen aiheesta yrittänyt keskustella, mutta se Finland tuntuu olevan jyrkkä este vaikka kuinka selvästi sanoisin, että postimaksu ei ole ongelma. http://www.kad-automobile.de on osoittautunut toimivaksi.

Tahtoo noissa purettavaksi tuotavissa olla se ongelma, että niissä on valmiiksi rikki justiinsa ne tarvittavat osat. Tuossakaan ei näytä tuhkakuppi pysyvän kiinni... Miksei kyllä muuten.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Isola kirjoitti: Tahtoo noissa purettavaksi tuotavissa olla se ongelma, että niissä on valmiiksi rikki justiinsa ne tarvittavat osat. Tuossakaan ei näytä tuhkakuppi pysyvän kiinni... Miksei kyllä muuten.
Tuo on kyllä totta vähintään 70% ajasta. Omassa taas aukeaa pakkasilla cd-soittimen kansi tärinästä, mutta lämmettyään toimii hyvin. :D

Sitten se toinen pointti: jos purettava onkin liian hyvä, siitä saattaa tulla seuraava kunnostettava, ja taas ämpyilytanssi alkaa...
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

No, tuo ei ainakaan näytä liian hyvältä. Muutamasta osasta voisin olla kiinnostunut, ja uskoisin tietäväni mihin tuosta saisi hukattua penkit... Yhtään en vihjaile minkään bicolore-Thesiksen suuntaan. :mrgreen:
Se CD-soittimen kansi voi olla suht helppo korjata. Siitä on todennäköisesti hajonnut se pieni lukituskynsi. Omastani korjasin sen painamalla lukkomekanismin nylon-lipareesta läpi kokometallisen, pienipäisen nuppineulan, joka sopi justiinsa kulkemaan siellä vastakappaleen urassa. Loudlinkin asennusvideossa näytetään, miten kojelauta purkautuu näppärästi.
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Kyllä siellä maaluettelossa löytyy Finlandia.
Toki kannattaa kysäistä ensin tarkempaa summaa jos könttää ajattelee, näin ainakin nuukuuksissani olen tehnyt.

Muuten stilosta korjasin tuhkakupin lukituksen pienellä pahvinpalalla laittamalla sen y mallisen kielen ja kuoren väliin niin että se puristi siihen vastakappaleeseen pikkaisen enemmän.
Tuokaan ei pysynyt kylmemmällä säällä kiinni mitenkään.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Nyt mennään pikkuisen syvemmälle:
Sulkeutuuko vesikierto lämmityslaitteessa täysin, kun virrat lyödään pimeäksi?

Mietin näes tuota letkulämmitinproblematiikkaa: asennus alavesiletkuun on vaivalloista sen apurungon metalliputken takia.

Satuin Overdriven palstalta löytämään keskustelun kiertovesipumpullisista lämppäreistä, joita suositellaan laitettavaksi esim. lämppärikennon ja lohkon väliin. Tuolla tavalla limpun saisi asennettua vaikka moottorin taakse/vähemmän helkutin ahtaaseen koloon: http://www.tt-thermo.fi/tt-thermo-1500w" onclick="window.open(this.href);return false;
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Paha kysymys. Väittäisin kohtalaisella varmuudella, että vesikierrossa ei ole venttiiliä missään. Lähtö ja paluu lämppärin kennolle ovat termostaatista, mutta sekään ei sulje lämmityslaitteen piiriä. Lämmintähän tulee vaikka termostaatti olisi vielä kiinni.
Pitääpä katsoa miten tuollaisen mööpelin asennus onnistuisi dieselissä. Sain vasta tänä syksynä aikaiseksi tonkia sen verran, että siinä (toisin kuin bensamoottorissa) letkulämmittimen asennus alavesiletkuun vaikuttaisi harvinaisen vaivattomalta. Paikka vain ei tunnu kovin mielekkäältä. Miksi ihmeessä vettä pitäisi lämmittää jäähdyttimen vieressä kaukana lohkosta? Siksi panisin paljon mieluummin tuollaisen sinne lämmityslaitteen haaraan.
Jos sen keinosydämen näköisen termostaatin tutkiminen auttaa mitään, niin minulla on yksi sellainen irrallaan.
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

No ei kappassakaan tuo vedenkierto katkea, niin miksi katkeaisi thesiksessä?
Eikös se ole helppo koittaa, laittaa puhaltamaan kuumaa, ja sitten suoraan kylmää, jos lämpötila vaihtuu heti pienellä puhalluksella, niin ei varmasti välissä ole venttiiliä.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Niin... en tiedä? Ei ole Kappasta kokemuksia.
Eri malli?
Eri jäähdytyksen suunnittelufilosofia?
Eri osa?
Eli hankala vastata kysymykseen tietämättä asiaa enempää. :mrgreen:

Mutta edetäänpä rakentavammin ja jätetään tyhmäilyt: termarikotelo on näemmä yleiskauraa ainakin ePerin numeron perusteella: sama niin 156 GTA:ssa kuin 166:ssa. Tuskin siis eroaa millään tavalla Kappasta, joten laitan jossain vaiheessa pumpullisen lämmittimen tilaukseen. Samaa kiinanpaskaa saisi vaikka Aliexpressin kautta hiukan halvemmalla, mutta Defa-liittimet jäävät puuttumaan.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Vastaa Viestiin