Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Apukuskin puoleinen sivupeili ei pelitä joka kerta.
Tietääkö joku missä vika kun apukuskin puoleinen sivupeili kääntyy joskus auton sammutuksen yhteydessä ala-asentoon ja jää siihen vaikka lähden liikkeelle.
kun laitan parkin uudestaan päälle peili saattaa toimia tai kääntyä jopa ylä asentoon.
Ohjaimen kanssa sen saa kuitenkin oikeaan asentoon.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

ScartLiitin kirjoitti:Apukuskin puoleinen sivupeili ei pelitä joka kerta.
Epäilisin vahvasti oveen menevää johtosarjaa. Sen saa ropattua irti ovi auki, natoliitin ylös ja vetää töpselin irti. Uudelleensovittelu ja ronkkiminen voi auttaa ainakin hetkellisesti.

Sellaisen jännän ominaisuuden myös huomasin, että jos liian nopeaa peruutuksen jälkeen kääntää peilit ovia vasten, jää moottori ajamaan peiliä yläasentoon. Eli kannattaa odottaa pari sekuntia, että peili kääntyy perusasentoonsa ja vasta sitten kääntää.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Tuon oikean peilin välillä erikoinen toiminta on tuttua minullekin. Nyt talven tullen pitää taikoa taas Wepasto tulille. Pitää aloittaa sulakkeista. Pitäisi pitkin kesää aina kelin salliessa käyttää sitäkin. Volvo-miesten vaiva ainakin takavuosina oli keväällä toimimaton ilmastointi ja syksyllä vepasto.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

mulla webasto vielä rikki.
pääseekö multiEcu scanilla käsiksi webaston vikatietoihin?
Peilistä huomasin että olen muutamia kertoja uudelleensäätänyt peilin ja painanut istuimen muistinappia sen päivittämiseksi.
peili kuitenkin näyttäisi arpovan kolmesta viimeisimmästä säädöstä jonkun. kun painan istuimen nappia yleensä myös peilin asento muuttuu.
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

ScartLiitin kirjoitti:mulla webasto vielä rikki.
pääseekö multiEcu scanilla käsiksi webaston vikatietoihin?
Peilistä huomasin että olen muutamia kertoja uudelleensäätänyt peilin ja painanut istuimen muistinappia sen päivittämiseksi.
peili kuitenkin näyttäisi arpovan kolmesta viimeisimmästä säädöstä jonkun. kun painan istuimen nappia yleensä myös peilin asento muuttuu.
Jonkun koodin se antoi siitä mutta ei siitä muuta hyötyä ollut kuin sen kuittaamalla se alkaa taas yrittämään käyntiin.

Joskus lähteekin ja käykin, mutta useimmin ei.

Veikkaisin että palotilan höyrystin on tiensä päässä. Eli Webasto irti ja palopesä vaihtoon.
Mulla oli justiinsa sama homma toisen auton kanssa jolla oli samoja oireita kuin Thesiksessä.

Koita ja kuullostele nyt vielä että kun saat sen yrittämään käynnistystä että palopuhallin pyörii, samoin vesipumppu ja bensapumppu naksuttaa.
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Ei sano vepasto nyt mitään. On se aina ennen ainakin yrittänyt käyntiin. Missä se vepasto muuten sijaitsee. Kannattaako käyttää pajalla vai laittaako sovinnolla lohkolämmittimen kun täällä Kainuussa saattaa olla talvemmalla tarvis.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Avatar
Isola
Viestit: 250
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Webasto on oikean etulokasuojan sisällä. Itsellänihän sitä ei ole, mutta sen liittimet johtosarjassa tulevat vastaan heti kun oikean sisälokarin irrottaa.
Suosittelisin ihmettelemään sitä omin voimin jos vain mahdollista. Tehdasasenteisessa Webastossa on eLearnista pääteltynä eri softa on tarvikkeena myytävässä ja sitä myöten eri signaalit johtosarjan liittimessä, joten pajalla voi mennä aikaa ihan turhaan ihmettelyyn.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Montako laakeria tarvitaan, kun vaihdetaan molemmat etupyörien laakerit?

...


Kolme.

Plus yksi ABS-anturi.

Mutta tulipa hiljainen ja hyvä!
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Onnistumisia ja epä-sellaisia.

Vaihdoin kuskin oven lukkolaitteen, jonka ansiosta alkoi lukitusmekanismus toimia kuten tehdas toimiikin. Eli kyllä vain siellä se vika piili. Sain kohtuujärkevään hintaan italo-Ebaysta (120€) uuden osan.

Katsastukseen menin kohtuullisen nöyränä, mutta varmana siitä, että mikään "pidelty" osa ei voi ainakaan olla ruvella. No ei ollutkaan, mutta pomppasi sitten vänkärin puolen ulommasta raidetangon päästä. Tätähän en vaihtanut, vaikka nyt loogisesti päätellen olisi kannattanut. Tuo nurkka kuitenkin otti eniten hittiä ojakeikassa. Otin suosiolla puhelun korjaamolle taisteluväsymyksen takia. Saavat hoitaa jälkitarkastuksen ja 4-pyöräsuuntauksen siinä samalla, kun ne pitäisi joka tapauksessa suorittaa. Kunnon show 8€-40€ osan takia.

Jatkamme, saamme kenties elää :thumb:
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Nyt on taas huollettu ja katsastettu.

Raidetangon pään lisäksi vaihtoon meni suojakumi. Kulmat on taas säädelty hitusen paremmiksi. Taka-akseli pitäisi kyllä pudottaa kertaalleen alas, jotta camberin saisi mieleisekseen. Vasemmalla sitä on hitusen liikaa, myös edessä, mutta sitä taas ei saa säädettyä. Tai ehkä laittamalla ohuet prikat ylätukivarsien kiinnityspulikan taakse :mrgreen:
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Vaihdelaatikon koneisto on nyt vaihdettu ja auto toimii kaupunki ajossa taas normaalisti.
kaasussa on yhä viivettä joten taitaa tosiaan olla polkimessa tuo vika.
myös etu parkkitutka piippaa omiaan vaikka auton edessä ei ole mitään. alun perin se ilmoitti vikaa eikä yksi tutka toiminut ollenkaan.
kun uusi tutka laitettiin paikalleen ajotietokone ei ilmoittanut vikaa mutta tutka siis piippaa jatkuvasti.
peilin ongelma selvisi myös. sisällä peilissä on asento anturi joka on likainen, se pitää puhdistaa tai vaihtaa. vaihtaminen kuulemma helpompaa.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Puoltavat levyjarrut, nyt tuli tämäkin koettua.

Rauhallisesti jarruttaessa puoltaa hiukan vasemmalle, kovemmin painettaessa tasoittuu...ehkä.
Eteen olen vaihtanut levyt ja palat melko vasta, vasen jarruletku on vaihdettu 3 vuotta sitten. Takajarrut uusittu satuloita myöten 2 vuotta sitten.

Etuakselia rempatessa survoin etusatulat tukivarsien keskelle "suojaan", mutta jompi kumpi pääsi putoamaan letkun varaan. Enpä vaan muista, kumpi.

Noh, tilasin varuiksi molemmat letkut ja varo-varuiksi vielä vänkärin puolen jarrusatulan (ja onnistuinkin tilaamaan kuskin puolen, mutta katsotaan saako vielä vaihdettua).
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Johan nyt pomppaas kun moniurahihnan kiristin taitaa poikia vain vajaan kahden vuoden ja 24 tkm ajon jälkeen. Äskeisen laturinvaihdon jälkeen alkoi kuulua pientä vikinää, joka muuttui myöhemmin kylmänä metalliseksi kolinaksi ja lämmettyään piti vieläkin pientä ääntä. Huomenna selviää tarkka vika. Vi se olla teitty joku muukin mutta rullanlaakeria epäillään alustavasti. Takuuhommia, vaihdettu 2.12.2015.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Moniurahihnahan se oli, joka teki kuolemaa. Näin äkkiä? ja mikähän oli se erittäin metallinen ääni kylmänä? Hihnahuollon tehneessä firmassakin epäilivät jo, että onkohan hihnaa edes vaihdettu. No kunhan saan sen hihnan käsiin niin katsellaan.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Epäilys että laakeri sieltä porsi kiristimestä.
Vastaa Viestiin