Kokemuksia Thesiksestä
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Olipa hyvä että miitti toteutui vaikka itsellä jäi tulematta... Keväästä taas liikenteessä kun Kappa sai toimivia osia..
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Aattelin jo et ei kai me peloteltu jo vähän liikaakin??!.....Hienossa kunnossa sinun Thesiksesi näytti olevan joten nautinnollisia kilometrejä varmasti edessä!.... ja hyvä ettei se nestevuoto ollut sen kummempaa!JT Newman kirjoitti:Hauska miitti, 3,5h pelottelukampanja käyty läpi ja ennen talvea tehtävät pakkohuollot listattu
Ei muuta kuin kovaa ajoa kaikille!
PS. se jäähdytysneste tihkui letkuliitoksista, olivat molemmat aika löyhällä.
Konehuoneessa jylläsivät Turbot ja komentosillalla oli "Masto" pystyssä!....
- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 14.04.2013 22:27
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Thesis napapiirillä.
- Liitteet
-
- WP_000042 (640x480).jpg (199.76 KiB) Katsottu 9631 kertaa
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Jotain arktista tässäkin....Levin maisemista!
- Liitteet
-
- Kännykkä kuveja 165.jpg (55.91 KiB) Katsottu 9551 kertaa
-
- Kännykkä kuveja 164.jpg (57.37 KiB) Katsottu 9551 kertaa
Konehuoneessa jylläsivät Turbot ja komentosillalla oli "Masto" pystyssä!....
- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kilin kellit, eihän se vuoto lakannut, ehkä rauhoittui 10%.
Käytin lossia Autokeskuksella huollossa, vaihtoivat väärin asennetun jarruletkun ja tehostinöljyt. Olivat tutkineet jäähdytyksen osia ja tulleet siihen tulokseen, että paisari vuotaa päälle tulevan letkun kiinnityksistä, samoin ylävesiletkussa itsessään on vuotoa. Paisarille arpoivat hinnaksi 191€. En ottanut.
Ebaysta posteineen 45€, asennan itse. Ylävesiletku löytyi Carparts-pros -firman kautta (ainakin osanumero kelpasi, samoin rahat).
Käytin lossia Autokeskuksella huollossa, vaihtoivat väärin asennetun jarruletkun ja tehostinöljyt. Olivat tutkineet jäähdytyksen osia ja tulleet siihen tulokseen, että paisari vuotaa päälle tulevan letkun kiinnityksistä, samoin ylävesiletkussa itsessään on vuotoa. Paisarille arpoivat hinnaksi 191€. En ottanut.
Ebaysta posteineen 45€, asennan itse. Ylävesiletku löytyi Carparts-pros -firman kautta (ainakin osanumero kelpasi, samoin rahat).
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Posti toi Navteqin Skandinavia-kartta-cd:n, tuli navigaattorin ruutuunkin vähän eloa. Tilasin kolumbus24.comin kautta.
Muttamutta, kielen vaihto ei onnistu. Tulee vain herja "Unknown CD". Eli, löytyykö joka levyltä noita kielikansioita, vai onko linssi perinteisen paskainen? Ei, en älynnyt tarkistaa levyn sisältöä peeceellä.
Muttamutta, kielen vaihto ei onnistu. Tulee vain herja "Unknown CD". Eli, löytyykö joka levyltä noita kielikansioita, vai onko linssi perinteisen paskainen? Ei, en älynnyt tarkistaa levyn sisältöä peeceellä.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Eikös tuo kielenvaihto vaatinut sen alkuperäisen cd.n / dvd.n jossa on ne kielivalikot?
Jos navi toimii muuten, niin ei taida olla lukupää likainen.
Ja tämä on aivan tuulesta temmattua tietoa
Jos navi toimii muuten, niin ei taida olla lukupää likainen.
Ja tämä on aivan tuulesta temmattua tietoa
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Minä taas ymmärsin, luettuani noita itsetehtyjen navi-cd:iden tekoprosessista kertovia juttuja, että kielivalikot olisivat kaikissa navi-cd:issä. Saatoinpa hyvinkin mennä sekaisin kahden asian kanssa. Mitään auton omaa boottilevyähän ei mukana tullut.A Bart kirjoitti:Eikös tuo kielenvaihto vaatinut sen alkuperäisen cd.n / dvd.n jossa on ne kielivalikot?
Perkleen katsastus/päästösekoilut: ei riittänyt vaatimuksenmukaisuustodistuskaan, ei löytynyt "virallisia" päästötietoja konttorilta. Nyt selvittelevät asiaa yhdessä TraFin kanssa. On tämä vaikeaa, sinne meni turhaan 117€ TÜV-paperiin. PRKL!
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Öö, siis myydäänkö jossain Thesikseen Skandinavia-karttoja? Vai tilasitko Opelin levyn? Homma toimii niin, että kartat otetaan Opeliin tarkoitetulta levyltä ja kaikki muu Thesiksen alkuperäiseltä levyltä (joka on kyllä Navteqin kotelossa, mutta siellä on silti Thesiksen kieli- ym. tiedostot). Minulta löytyy tuo alkuperäinen levy, jolla kielen vaihto onnistuu. Hoidetaan se kohdalleen kunhan tilaisuus tulee.
Eikö CoC-paperissa tosiaan ole päästötietoja? Niiden pitäisi kyllä kuulua siihen. Saksalaisessa rekisteriotteessahan päästötiedot ovat myös, mutta se ei taas Suomessa jostain syystä kelpaa. Ainakaan minulla ei kelvannut. Sen sijaan niistä tasan samoista saksalaisista rekisteritiedoista laadittu vaatimustenmukaisuustodistus kelpasi. Olihan siinä sentään Herr Diplom-Ingenieurin allekirjoitus ja kaksi leimaa.
Eikö CoC-paperissa tosiaan ole päästötietoja? Niiden pitäisi kyllä kuulua siihen. Saksalaisessa rekisteriotteessahan päästötiedot ovat myös, mutta se ei taas Suomessa jostain syystä kelpaa. Ainakaan minulla ei kelvannut. Sen sijaan niistä tasan samoista saksalaisista rekisteritiedoista laadittu vaatimustenmukaisuustodistus kelpasi. Olihan siinä sentään Herr Diplom-Ingenieurin allekirjoitus ja kaksi leimaa.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Juurikin noin kuin Isola kertoo.. Sitten se päivitys on hyvä olla uudempi kuin autossa oleva muuten tökkii.. Kaiken kaikkiaan Thesiksen sähköt toimivat hyvin versus olympia volskut ym. nimimerkki ensivuonna kymmenen vuotta Thesiksen kanssa aviossa ollut
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Dodiid: http://www.kolumbus24.com/_i126_4720_0.htmIsola kirjoitti:Öö, siis myydäänkö jossain Thesikseen Skandinavia-karttoja? Vai tilasitko Opelin levyn? Homma toimii niin, että kartat otetaan Opeliin tarkoitetulta levyltä ja kaikki muu Thesiksen alkuperäiseltä levyltä (joka on kyllä Navteqin kotelossa, mutta siellä on silti Thesiksen kieli- ym. tiedostot). Minulta löytyy tuo alkuperäinen levy, jolla kielen vaihto onnistuu. Hoidetaan se kohdalleen kunhan tilaisuus tulee.
Tuolta hommasin Skandikartat, ja pelaa mitä mainioimmin. Väittää olevan Thesiksen oma. Sen huomasin, että jos yrittää navigoida tuolla, alkaa cd-vaihtaja pätkiä
EDITTIÄ: http://www.kolumbus24.com/_i126_2774_0.htm
Tuossa koko paketissa tulee mukana 1 x CD Betriebssoftware-Update = päivitys-cd, onkohan tuo nyt se, mikä ne kielitiedostot sisältäisi?
No kyllähän siinä TÜV-todistuksessa on ihan kaikki tarpeellinen, mutta inssi kertoi, että he eivät paperin tiedoilla löytäneet mitään dataa omista järjestelmistään (Lempäälän Autokatsastus). Soittivat sieltä perjantaina ja kertoivat, että TraFin paperiarkistoista sitten löysivät kaikki tarpeelliset tiedot, ja auto on nyt hyväksytysti katsastettu.Isola kirjoitti:Eikö CoC-paperissa tosiaan ole päästötietoja? Niiden pitäisi kyllä kuulua siihen. Saksalaisessa rekisteriotteessahan päästötiedot ovat myös, mutta se ei taas Suomessa jostain syystä kelpaa. Ainakaan minulla ei kelvannut. Sen sijaan niistä tasan samoista saksalaisista rekisteritiedoista laadittu vaatimustenmukaisuustodistus kelpasi. Olihan siinä sentään Herr Diplom-Ingenieurin allekirjoitus ja kaksi leimaa.
Paisuntasäiliö tuli vaihdettua perjantaina, alkoipa pysyä liemet sisällä. Erittäin helppo pikkuprojekti, mutta kyllä siinäkin meni 45 min.
Verotuksen kanssa meni paremmin kuin uskalsin arvella. Verrokkina Peugeot 607 V6, veron määrä oli 1807€.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Katos mokomaa. Nykyään siis saa Thesikseen virallistakin Skandinavia-kartastoa. Kuvauksista päätellen järjestelmätiedostot olisivat tosiaan vain erillisellä levyllä tuossa koko Euroopan paketissa.
CD-vaihtajan pätkiminen kuulostaa oudolta. Ei pitäisi... oliko sinulla vielä alkuperäinen vaihtaja vai Loudlink? Miten se pätkii - hyppiikö CD vai katoaako ääni?
Luultavasti vika ei ole tässä, mutta tuosta tulee mieleen navigaattorin ääniopastuksen voimakkuuden säädössä piilevä jäynä. Sitä säädetään ihan normaaliin tapaan radion nupista silloin, kun navigaattori sanelee ohjeita. Ihan järkeenkäypää. Paitsi, jos vääntää volyymin nollan tuntumaan ja unohtaa sen sinne. Siinähän ihmetellään mihin navigaattorin audio on kadonnut. En kuulemma ole ollenkaan ainoa tuota ihmetellyt.
Jotain sentään menee nappiin eli verotus. Peugeot 607:nä tämä minunkin Thesikseni verotettiin.
CD-vaihtajan pätkiminen kuulostaa oudolta. Ei pitäisi... oliko sinulla vielä alkuperäinen vaihtaja vai Loudlink? Miten se pätkii - hyppiikö CD vai katoaako ääni?
Luultavasti vika ei ole tässä, mutta tuosta tulee mieleen navigaattorin ääniopastuksen voimakkuuden säädössä piilevä jäynä. Sitä säädetään ihan normaaliin tapaan radion nupista silloin, kun navigaattori sanelee ohjeita. Ihan järkeenkäypää. Paitsi, jos vääntää volyymin nollan tuntumaan ja unohtaa sen sinne. Siinähän ihmetellään mihin navigaattorin audio on kadonnut. En kuulemma ole ollenkaan ainoa tuota ihmetellyt.
Jotain sentään menee nappiin eli verotus. Peugeot 607:nä tämä minunkin Thesikseni verotettiin.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
AHAH! No tuo selittäisi kyllä paljon. Ääni vain katoaa hetkeksi, eli käy järkeen. Loudlink on...kaapissa, odottelemassa inspiraatiota tai sopivaa katosta pään päälle. Ehkä huomenna jo?Isola kirjoitti: Miten se pätkii - hyppiikö CD vai katoaako ääni?
Luultavasti vika ei ole tässä, mutta tuosta tulee mieleen navigaattorin ääniopastuksen voimakkuuden säädössä piilevä jäynä. Sitä säädetään ihan normaaliin tapaan radion nupista silloin, kun navigaattori sanelee ohjeita. Ihan järkeenkäypää. Paitsi, jos vääntää volyymin nollan tuntumaan ja unohtaa sen sinne. Siinähän ihmetellään mihin navigaattorin audio on kadonnut. En kuulemma ole ollenkaan ainoa tuota ihmetellyt.
Tänään sitten pimeni keskikonsolin näyttö. Taustavalot kyllä tottelevat virta päälle/virta pois tai "DARK" -nappulaa, mutta informaatiota ei näy. Kaikki toiminnot pelaavat kyllä normaalisti. Pitääpä katsoa aamulla, onko auto paremmalla päällä.
Kilvetkin tuli jo haettua konttorilta, eli kokonaisuudessaan voiton puolella!
Tuossa parin viikon takainen kuvatus, alla uudet talvikäyttövanteet. Originaalit 17-tuumaiset saavat olla kesällä paraatikäytössä!
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Näyttö alkoi toimia heti edellistä avautumista seuraavana aamuna, eli normimeininkiä tähän asti.
Parit tankkaukset takana, niiden perusteella on ainesta mennyt 10,5 - 12,5 l/100km noinniinq keskimäärin. Pienemmässä lukemassa on mukana kaahailu Hkiin ja takaisin, jolloin kompjuuterin näyttämä oli jtn 8,9l/100km. Eli, linjassaan on. Vähän halvempi ajella kuin Buick Electra Estate Wagon 5.0 V8 1986:lla.
Etuvanne tuli ajettua teräsprofiilia päin, tuloksena puhjennut rengas ja lommo vanteeseen. Muuten elo on sujunut mitä parhaimmin.
Ensimmäinen patenttikorjaus tuli havaittua. Kuskin oven lasinnostin ei pelannut, peräloosterissa oli kokonainen nostinhässäkkä. No, se oli se alkuperäinen ja rikkinäinen, oven sisällä oli aitosaksalainen puupalikka.
Uusi nostin Ebaysta posteineen 112€, kohtuuhinta.
Ylävesiletkukin on saapunut. Nyt voi vihdoin vaihtaa kaikki liemet.
KYSYMYS: onko tuossa erillisiä ilmausruuveja, joita pitäisi availeman liemien vaihdossa?
Parit tankkaukset takana, niiden perusteella on ainesta mennyt 10,5 - 12,5 l/100km noinniinq keskimäärin. Pienemmässä lukemassa on mukana kaahailu Hkiin ja takaisin, jolloin kompjuuterin näyttämä oli jtn 8,9l/100km. Eli, linjassaan on. Vähän halvempi ajella kuin Buick Electra Estate Wagon 5.0 V8 1986:lla.
Etuvanne tuli ajettua teräsprofiilia päin, tuloksena puhjennut rengas ja lommo vanteeseen. Muuten elo on sujunut mitä parhaimmin.
Ensimmäinen patenttikorjaus tuli havaittua. Kuskin oven lasinnostin ei pelannut, peräloosterissa oli kokonainen nostinhässäkkä. No, se oli se alkuperäinen ja rikkinäinen, oven sisällä oli aitosaksalainen puupalikka.
Uusi nostin Ebaysta posteineen 112€, kohtuuhinta.
Ylävesiletkukin on saapunut. Nyt voi vihdoin vaihtaa kaikki liemet.
KYSYMYS: onko tuossa erillisiä ilmausruuveja, joita pitäisi availeman liemien vaihdossa?
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Yksi automaattinen ruuvi löytyy keskeltä moottorin takaa.... Muovi ruuvi katkeaa ja päästää paineet ulos.. Kannattaa katsoa ja laittaa tilalle metallinen ruuvi, ja toki voi sitten ilmatakin samalla.
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008