Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 16.03.2018 23:12

Isola kirjoitti:"Hätäpainike" ei tee mitään sen kummempaa kuin käsijarrun kahva keskikonsolissa. Se on vain keino vapauttaa käsijarru ilman virta-avainta.

Riippunee hiukan tapauksesta. Omassani se auttoi ensimmäisessä kiinnihirttämisessä, jonka jälkeen jarru oli sille pyörälle auki koko ajan.

Isola kirjoitti:Luultavasti sieltä on moottorin päällä oleva muovikotelo halki ja vettä mennyt sisään.

Halki oli myöskin, mutta toimi just sen verran, että sain auki.


Isola kirjoitti:Jos panet käytetyn moottorin siihen, niin tarkista huolella moottorin kuoren ja tiivisteen eheys. Jos taas päädyt satulan vaihtoon, niin älä usko eLearnin väitettä käsijarrun johdon liittimen sijainnista. Se ei ole peräkontin pohjan alla, vaan suunnilleen takapenkin selkänojan linjalla pyöräholvin päällä. Itse uskoin nimim. pitkämiehen kokemusta ja purin takapenkin pois tieltä, mutta tarina kertoo tuohon pääsevän käsiksi vähemmällä työllä peräluukun kautta.


Peräkontin kautta. Seuraamalla johtoa sain liittimen vedettyä esille selkänojan alta. Sama molemmin puolin. Olisikohan valmistuspäivällä tms jotain tekemistä? Oma on valmistunut muistaakseni joulukuussa -02.
Isola kirjoitti:Uudessa MESissä taitaa muuten olla mahdollisuus käsijarrun ajoon huoltoasentoon. Onko kukaan kokeillut?


Ei vielä. Ehkä piankin.
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 407
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja ScartLiitin » 21.03.2018 21:50

Heissan taasen.
naksahdus kiihdyttäessä oli tosiaan moottorin ylätuki.
Mutta kässärin vika edelleen mysteeri.
Auto lähti liikkeelle kun lämpötila oli vaihtunut plussan puolelle mutta koneiston muovinen suojakuori oli ehjä.
kässäri tosiaan vapautti kaikki muut paitsi sen yhden takarenkaan joten oisko jotenkin renkaan puolelta jäätyny?
ScartLiitin
 
Viestit: 31
Liittynyt: 12.01.2017 17:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 22.03.2018 13:02

ScartLiitin kirjoitti:kässäri tosiaan vapautti kaikki muut paitsi sen yhden takarenkaan joten oisko jotenkin renkaan puolelta jäätyny?


Hyvin paljon mahdollista. Oma tuntuu vetävän takapalat nalkkiin heti, jos vähänkin kosteampi ilma tahi pesun jälkeen jättää käsijarrun päälle. Irtoaa sitten paukahduksen saattelemana.
Tosin, noissa tapauksissa ei tule mitään vikavaloja, eli moottorit toimivat oikein.
Seuraile tilannetta ja jätä kurjimmissa keleissä jarru auki, jos mahdollista.
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 407
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Isola » 22.03.2018 22:57

Vaikka suojakuori on ehjä, niin sen tiiviste voi hyvinkin vuotaa. Toinen vaihtoehto on palojen jäätyminen levyyn kiinni, mikä tosin vaatinee aika rajut olosuhteet. Kerran on näin käynyt. Ajoin "märimmässä talvikelissä ikinä" eli vettä ja sohjoa tuntui olevan polviin asti. Auto seisoi viikonlopun, jonka aikana pamahti parikymmentä astetta pakkasta. Toinen puoli jäi jumiin eikä auennut ns. millään ilveellä. Suli kyllä kun auton siirsi väkisin lämpimään talliin eikä ole sen jälkeen oireillut.

Niin joo, "Jarrun moottori pitää kyllä ääntä joten sen ei pitäisi olla syyllinen" on hiukan rohkea johtopäätös. Kun omastani lopulta hajosi käsijarrumekanismi, sen moottori kyllä pyöri molempiin suuntiin, mutta vaihde pyöri toiseen suuntaan tyhjää. Palat liikkuivat vain sisäänpäin.
Avatar
Isola
 
Viestit: 156
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 27.03.2018 12:57

Välillä vähän osahankintoja:

Moottorin ylätuki (se isompi alumiininen käikäle, raskasmetalliseen onkin pusla jo valmiina=
Pissapojan säiliöön uusi korkki (tämä on tärkeää, korkki on irtoamassa renkaasta).

Kilometrejä on takana 210 tkm (ostohetkellä 167tkm).

Nojoo, kävin minä koeajamassa -17 Giuliettaa hetken mielenhäiriössä. Paluu Thesiksen rattiin oli miellyttävää.
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 407
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja ScartLiitin » 09.04.2018 17:36

Kuljettajan puolen sähkölukko on rikki.
mistä olette lukon hankkineet? ilmeisesi hinta ei ole päätä huimaava.
Thesis saattaa päätyä kesän aikana myyntiin. Työmatkani on nykyään 3km eikä thesis oikein pääse oikeuksiinsa noin lyhyissä matkoissa.
Varsinkin kun se mennään kaupunkinopeutta.
Kävin koeajamassa lancia deltan mutta thesikseen verrattuna ajo oli pienoinen pettymys.
ScartLiitin
 
Viestit: 31
Liittynyt: 12.01.2017 17:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Isola » 10.04.2018 18:37

Italo-autohaus KADilla noita on ainakin näkynyt myynnissä. Käytettyinä, luonnollisesti. Uusista ei ole nyt justiinsa havaintoa.

Onko hämärä- ja sadetunnistimen vikaan (Avaria sensore crepuscolare) tiedossa muuta ratkaisua kuin sisävalon vaihto, jota muistaakseni viva-lanciassa ehdotellaan?
Avatar
Isola
 
Viestit: 156
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 11.04.2018 09:34

ScartLiitin kirjoitti:Kuljettajan puolen sähkölukko on rikki.
mistä olette lukon hankkineet? ilmeisesi hinta ei ole päätä huimaava.
Thesis saattaa päätyä kesän aikana myyntiin. Työmatkani on nykyään 3km eikä thesis oikein pääse oikeuksiinsa noin lyhyissä matkoissa.
Varsinkin kun se mennään kaupunkinopeutta.
Kävin koeajamassa lancia deltan mutta thesikseen verrattuna ajo oli pienoinen pettymys.


Osanumerolla tahi hakusanoja käyttämällä ihan Ebaysta, joko Saksan tahi Italian sivulta. Juurikin kuskin puolen lukon löysin kohtuullisen edullisesti, oli tosin "vanhalla" osanumerolla eli ilmeisesti jotain todella muinaista sarjaa. Osa oli ihan uusi ja käyttämätön.

Meikäläisen työmatka on 800 metriä. Kerran viikossa ajelee pidemmän lenkin, niin ei ruostu paikalleen :mrgreen:

Alemman segmentin autot eivät tunnu oikeastaan miltään Thesiksen jälkeen, tai korkeintaan...no, pettymyksiltä. Tästä on vaikeaa/kallista pistää paremmaksi, tai edes pysyä samassa tasossa. Välillä käy mielessä ajatus luopumisesta, mutta kun auto on ollut käytännössä koko ajan, ei oikein osaa "perustella" luopumista. Jakohihnallakin ajaa vielä 3,5 vuotta...
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 407
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 08.05.2018 13:47

Vkonloppuna piti ajella Classic Motorshowhun Lahteen katsomaan mm. Aureliaa ja Thesistä ;)

Mutta, lauantai-iltana alkoi lämpimänä käynti huononemaan, ja vikakoodithan sieltä puski, 3-pytyssä misfireä. Alfafoorumin ja mekaanisen purkamisen kautta diagnosointia, luultavasti vain puola ilmoitti kilometrien täyttymisestä. Nyt sitten odotellaan viikon verran osia. Jatkamme, saamme kenties elää.
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 407
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja ScartLiitin » 14.05.2018 19:08

Skyhook faultia pukkaa... taas.
Huomenna pääsen tsekkaamaan että mikä iskari tällä kertaa sanoi sopimuksensa irti.
onko tietoa mikä suurinpiirtein on tuollaisen iskarin käyttö ikä/kilometrit?
autolla on 14 vuotta ja 200.000km täynnä. Fiksuinta olisi varmaan vaihtaa kaikki loput iskunvaimentimet ettei muutaman kuukauden päästä seuraava hajoa.
ScartLiitin
 
Viestit: 31
Liittynyt: 12.01.2017 17:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Isola » 15.05.2018 22:00

Katso nyt ensin MESillä mikä anturi sen vikakoodin antaa. Iskariviat ovat Thesiksessä harvinaisia, mutta anturit haamuilevat usein ja hajoavatkin toisinaan. Näppituntumalta tekisi mieli väittää, että käynnistäessä iskevä Avaria Skyhook liittyy useimmiten hellesäähän ja auton pysäköintiin sivusuunnassa vinolle alustalle.
Avatar
Isola
 
Viestit: 156
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja ScartLiitin » 16.05.2018 05:06

kuumassa ilmassa tuo tosiaan on tullut mutta iskee auton "kovaksi" välillä käynnistettäessä ja välillä ajossa.
käyn tänään vikakoodit läpi ja tsekkaan että mitä löytyy.
ScartLiitin
 
Viestit: 31
Liittynyt: 12.01.2017 17:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 16.05.2018 13:42

Ei korjaantunut puolalla. Jätin tosin tulpan poteron putsaamatta paskasta ja en edes tulpan kuntoa tahi kiristystä tarkistanut, joten tutkiminen jatkuu myöhemmin kaiken uudelleenpurkamisella ja edellämainituilla askareilla. Pieni lomareissu tähän väliin tekee ihan hyvää.

Ja iskariongelmia ei omassa 15v / 210tkm ajetussa ole ollut.
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 407
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja ScartLiitin » 17.05.2018 12:02

Jatko iskarivika juttuun.
vikakoodi on c1202 eli oikeaa etu iskaria herjaa.
koodi sama kuin viime vuonna jolloin hajosi vasen etu iskari.
vikakoodi on aktiivinen eli sitä ei saa kuitattua pois.
Näyttäis siltä että meikäläisellä on vaan huonoa tuuria ton auton kanssa.
niin ja bonnet open herja tulee välillä näkyviin vaikka konepelti on kiinni mutta tuo taitaa olla suht normaalia?
ScartLiitin
 
Viestit: 31
Liittynyt: 12.01.2017 17:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Isola » 18.05.2018 11:22

Mistäs saisi tukivarsia, kun Mister-Auto, Autodoc ja Teilehaber myyvät ei oota, Partacus näyttää lopettaneen ja eBayssa on tarjolla vain käytetty? Suht akuutisti tarvittaisiin takapään alatukivarsi 60683209.
Avatar
Isola
 
Viestit: 156
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

EdellinenSeuraava

Paluu Yleinen Lancia-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä