Kokemuksia Thesiksestä
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kyllähän nuo sammumisoireet selkeästi viittaa kampurananturille.
Nokka-anturin antaessa vikakoodia auto ei vain kierrä n.3000rpm:ää enempää.
Nokka-anturin antaessa vikakoodia auto ei vain kierrä n.3000rpm:ää enempää.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kokeilitko oviongelmaan sitä puhelimessa kertomaani sormi-varvastemppua? Minullahan alkoivat muutaman viikon mykkäkoulua leikkineet sähköikkunat toimia, kun puolivahingossa painoin kuljettajan oven lukituksen avausnappia ja vedin samalla sisäpuolen kahvasta. Älä kysy miksi se auttoi. Tuo voi olla jokin ovi-ECU:n "kolmen sormen tervehdys", tai sitten kyseessä on enemmän magian alaan kuuluva ilmiö. Hämärän mielikuvan mukaan samaan aikaan olisi ollut myös jotain keskuslukitusongelmaa, joka olisi korjautunut samalla.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Tuo jäi tekemättä, kun samoihin aikoihin tapailin tätä ohjeistusta, ja se sekoittui aiemmin mainitsemaasi:
"With the dead lock device on, pressing the external handle button of one of the doors while unlocking the doors by the remote control could cause the disconnection of the internal handle of the involved door thus making impossible to open that door from the inside. To restore regular operation, just press the remote control central door unlocking button or button B (fig. 36) on the door panel."
Pitää käydä vielä ihmettelemässä joku ilta, mutta ensiksi humpataan Tampereella yön yli
"With the dead lock device on, pressing the external handle button of one of the doors while unlocking the doors by the remote control could cause the disconnection of the internal handle of the involved door thus making impossible to open that door from the inside. To restore regular operation, just press the remote control central door unlocking button or button B (fig. 36) on the door panel."
Pitää käydä vielä ihmettelemässä joku ilta, mutta ensiksi humpataan Tampereella yön yli
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 21.09.2015 11:21
Re: Kokemuksia Thesiksestä
No niin aamulla pitää hommata hinuri kuljettamaan Teesis pajalle. Kesäseisokin jälkeen ei käynnistynyt ja startti pyöritti mitä pyöritti hyvin heikosti. Virtaa olisi ollut omassakin akussa ja sitä tarjottiin lisäksi muutenkin. Raatimme arvaus on, että moottorin ja rungon välisessä maadoituksessa vika. Sähkölaitteet toimivat muuten ihan ok.
Toinen asia sitten... Ei löydetty vaihteistoöljyn mittatikkua. Onko sellainen ihan oikeasti?
Toinen asia sitten... Ei löydetty vaihteistoöljyn mittatikkua. Onko sellainen ihan oikeasti?
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kyyyllä siellä sellainen pikku nysä on.
Heti kun pellin avaa, niin syylärin ja koneen välissä siellä pohjalla näkyy ihan pieni vihreä nupi, auton keskilinjasta hiukka oikealle. Resonaattoriputki taitaa tulla mukavasti tielle, mutta pitäisi näkyä. Muistaakseni on vielä varmistettu siten, että tarttee hylsyn avaamista varten tahi muuta pahoinpitelyä. Ympäristö kannattaa putsata hyvin.
Yksi selkeästi näkyvä maadoitusjohto on myöskin sen resonaattoriputken alapuolella. Meikäläisellä vihertää jo mukavasti, joten eipä tuonkaan uusinta paha rasti olisi.
Heti kun pellin avaa, niin syylärin ja koneen välissä siellä pohjalla näkyy ihan pieni vihreä nupi, auton keskilinjasta hiukka oikealle. Resonaattoriputki taitaa tulla mukavasti tielle, mutta pitäisi näkyä. Muistaakseni on vielä varmistettu siten, että tarttee hylsyn avaamista varten tahi muuta pahoinpitelyä. Ympäristö kannattaa putsata hyvin.
Yksi selkeästi näkyvä maadoitusjohto on myöskin sen resonaattoriputken alapuolella. Meikäläisellä vihertää jo mukavasti, joten eipä tuonkaan uusinta paha rasti olisi.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 21.09.2015 11:21
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Startti se oli paskana. Ei toiminut apumaadoituksellakaan. Sitä se seisonta tekee. Hyvä sentään kun poiki kotipihaan. Tutkitaanpa tuo tikkuasia, kiitos.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 21.09.2015 11:21
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Ei siinä startissa vikaa ollut kun ei uudellakaan toiminut vaan kone on jumissa, ei pyöri! Toistakuukautta sitten kävi ettei mitään ja nyt jumissa. Huomenna jatkuu hoito. Mielenkiintoista, vai onko...
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Laturi jumissa?
ePER (YV jos ei toimi)
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Myydään Punto 55/60/75 & Bravx 1.2/1.4/1.6/1.8 osia
3x 176
5x 182
2x 192
188
9K9A+1Z5+P12+206
Re: Kokemuksia Thesiksestä
No tämähän menee mielenkiintoiseksi.
Öljyä kuitenkin koneessa?
Öljyä kuitenkin koneessa?
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Laturi siellä on jumissa. Ne ei oikein tykkää seisomisesta, vaan ruostuu jumiin. Nykylatureissa on aika pienet välykset.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 21.09.2015 11:21
Re: Kokemuksia Thesiksestä
On öljyä koneessa. Epäilyä on ollut, että joku palotila voisi olla polttoainetta täynnä ja se joka jumittaisi. Huomenna otetaan hehkut irti niin selviää jotakin. Voisiko laturi tosiaan vastustaa niin paljon, ettei startti jaksaisi pyörittää? Onko tapauksia?
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Re: Kokemuksia Thesiksestä
On useampiakin. Kaverilla corolla teki tuon. Saivat väkisin pyörimään irrotettuna penkissä pyörittämällä. Muutamia kymppitonneja myöhemmin koko laturi halkesi.
Moniurahihna on aika vahva pitämään, paljon vahvempi kuin startti. Sen irrotuksella minä ensin aloittaisin.
Moniurahihna on aika vahva pitämään, paljon vahvempi kuin startti. Sen irrotuksella minä ensin aloittaisin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Eilen opittua: selällään maaten parkkihallissa ei kampiakselin anturia irroiteta
Mikäpäs muukaan kuin pakoputki tulee juuri siten eteen, että suojapeltiä ei saa irroitettua. Eli etupakosarjalta putki irti ensiksi...
Taidanpa lähteä perjantaina ajelemaan riskillä hallille 1,5h matkan ja yritän välttää pysähdyksiä. Ainahan voi pitää jäähdytystaukoja.
Mikäpäs muukaan kuin pakoputki tulee juuri siten eteen, että suojapeltiä ei saa irroitettua. Eli etupakosarjalta putki irti ensiksi...
Taidanpa lähteä perjantaina ajelemaan riskillä hallille 1,5h matkan ja yritän välttää pysähdyksiä. Ainahan voi pitää jäähdytystaukoja.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Kylmäsprayta ja letku mukaan?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Kokemuksia Thesiksestä
Meinasin ensiksi irrottaa pohjamuovin, jotta ilmavirta pääsisi jäähdyttämään konetta paremmin, mutta eiköhän saatana siinäkin yksi torx-kantainen pultintekele alkanut niskoittelemaan.
No, nyt on se anturin suojapelti osin auki, joten saanee enemmän kuumaa ilmaa pakoputkelta ja sammuu nopeammin
No, nyt on se anturin suojapelti osin auki, joten saanee enemmän kuumaa ilmaa pakoputkelta ja sammuu nopeammin
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!