Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Ei käynnistyvyydessä olekaan mitään vikaa mutta nuo mainitut jutut vain kiukkuilevat. Tänä aamuna 11 astetta riitti samaan. Akun vaihdoin joo toista vuotta sitten. Työmatka-ajoa jos tulee paljon ja wepaston käyttöä niin silloin pitää ladata joskus akkua kaikkinaisen toimivuuden vuoksi. Tulikin mieleen ajoin tankillisen tiisseliä ihan tässä työmatka- ja muuta nurkka-ajoa. Työmatkaa suuntaansa 8 km. Kulutus oli 12,1 l/100km. Ajotietokone näytti 8,7 eli miltei 30% alakanttiin. Se näyttä keskimäärinkin liki 20% . Se on vähän niin kuin se erään talon käkikello, että kun viisarit näyttää 1 ja käki kukkuu neljä kertaa, tietää talon väli, että kello on 2.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Akkuhommiahan nuo.
Oma öljytankkeri makaa koko ajan plussan puolella pysyttelevässä autohallissa ja on oppinut liian hyvälle. Nyt kun sai ulkoruokintaa melkein pari päivää, tipahti kait jännite sen verran, että ESP-varoitusvalo syttyi. Uudelleenkäynnistys ja taas mennään. Tuo oli nyt toinen kerta sitten syksyn -14, jolloin ostin uuden akun. Johan tuosta on yli sen maagisen 2 vuoden rajan.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Heissan.
Onko tietoa missä voisi olla vika?
Kun ajan lämpimällä moottorilla ja lähden liikkeelle auto reagoi kaasuun hitaasti ja "töksähtää" rajusti liikkeelle.
kun auto on liikkeessä niin ei reagoi kaasuun heti, ja kun reagoi, kiihdyttää reilummin.
T:Sami.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Pääsetkö vilkaisemaan MES:illa, onko kaasupolkimen antama signaali lineaarinen vai pätkiikö?
Tuo nyt tuli ensimmäisenä mieleen.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

Vai onko kysymys tästä laatikon tyhmyydestä...

Eli laatikko rullailee isolla vaihteella risteyksiin ja arpoo vasta kaasua painettaessa pienemmän vaihteen.
Tekeekö manuaali puolella ajettaessa samaa kun on jo valmiiksi haluttu vaihde päällä.


Antaako edes mitään koodia laatikosta?
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Täytyypä testata tuo vaihteella ajo.
On antanut comfortronic koodin jokin aika sitten mutta korjaamolla lukivat vain moottorin ecun joka ilmoitti ongelmaksi 4 ja 5 sylinteriä jonka jälkeen vikamuisti nollattiin.
Eikös tuossa ole mahdollisuus lukea kuitenkin comfortronic ecu erikseen?
lisää tietoa varmaan saa kun ajan autolla tarpeeksi kauan jotta comfortronic fault tulee uudestaan ja pistän korjaamon lukemaan oikean ecun.
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

Kannattaa sijoittaa MESsiin.
Säästyy aikaa ja rahaa. Sekä saattaa jopa saada jotain kuntoonkin.

Mutta jos se paikallaan ollessa pamauttaa kun kytket D:n päälle niin kyllä sieltä varmaan joku koodikin löytyy.
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Ei pamauta paikallaan ollessaan. vasta kun lähtee liikkeelle.
Käyn tsekkaamassa vikakoodit ja etsin myös omaan käyttööni värkin niiden lukua varten.
Kiitos tack.
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Nyt on hyvät neuvot tarpeen.
Thesikseen on nyt laitettu ebaysta ostettu uusi skyhook ecu mutta ongelma ei poistunut. vikakoodi pysyi samana. c 1202 etu vas jousituksen solenoidi venttiili.
etuiskareitten johdot kytkettiin myös ristiin (useamman johdon liitos joten ei ole 100% luotettava) ja vika silti c 1202 etu vas jousituksen solenoidi venttiili.
Löytyiskö turun läheltä ystävällistä thesiksen omistajaa joka lainaisi hetkeksi omaa skyhook ecuaan niin saisi testattua 100% toimivalla eculla sillä voi olla että mulla on vaan 2 rikkinäistä. Tai sit yhdistää iskarin johto naapuriauton iskariin ja tsekata toimiiko. ??
vaihdelaatikko taas antoi vikakoodin p1713 vapaa. josta ei tiedetty mitä se tarkoittaa.
Kiitos tack.
A Bart
Viestit: 905
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

No, nopealla kuukeloinnilla tuo tarkoittanee laatikon lämpötilatunnistimen prakaamista.

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-145 ... codes.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Eli P1713 TFT Sensor In Range Failure Low Value

Oeltettavasti koodit on samat thesiksessä.

Eikös tuosta skyhookin ecusta kuivu konkat?

Edi: olihan tuo skyhookin konkkaongelma jo tuolla käsitelty.
Joskus vain helpottaisi näitä vastauksia kirjoitellessa, kun olisi tuolla allekirjoituksessa mainittu malli/paikkakunta.
Tosin thesiksestä on kokemuksia kovin vähän.

Edit 2

Tuo uusin multiecuscan näköjään tuntee myös tuon thesiksen sassin jousituksen, joten kannattanee investoida siihen jos ei ole examineriä tarjoilla.
Niin ja sillä näkee myös tietoja tuosta laatikon antureista ja pystyy ajamaan jotain testejä.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Ehkä tyhmä kysymys, mutta saitko myös nollattua ne vikakoodit lukemisen lisäksi? Ettei vain muistista herjaa jotain?

Tänään omalla taisteluristeilijällä 199 997 km mittariin. Iltapäivällä töistä kotiin ajaessa kuulee, kuinka arvosta sulaa puolet pois :mrgreen:

18km työmatkalla Pasilasta Espooseen tuo on imenyt sellaista 11-12 l/100km. Kunhan Kuplan saan kuntoon, saa auto jäädä syksyyn asti halliin odottamaan aikoja pahempia.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Skyhook todennäköisesti selvinnyt.
vika taitaa olla iskariin menevässä johdossa.
vikahan alkoi satunnaisena ja yleistyi ajan myötä.
kun testattiin kulkeeko johdossa virta niin se oli vielä niin hyvässä kunnossa että se kulki.
nyt kun vika on päällä koko ajan niin virtakaan ei todennäköisesti enää kulje.
torstaina saan lopullisen varmuuden.
sit enää vaihdelaatikko jäljellä. :D
kiitos avusta...
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Skyhook faultin aiheuttaja on selvinnyt. kyseessa on rikkinäinen skyhook ecu.
virta kulkee johdossa ja kun se yhdistettiin toimivaan iskariin niin herjas edelleen vasenta.
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

ScartLiitin kirjoitti:Skyhook faultin aiheuttaja on selvinnyt. kyseessa on rikkinäinen skyhook ecu.
virta kulkee johdossa ja kun se yhdistettiin toimivaan iskariin niin herjas edelleen vasenta.
Mitä sieltä ecusta on voinut hajota ettei tunnista yhtä iskaria? Mikä on todennäköisyys että molempiin ecuihin on iskenyt juuri vasemmman? etuiskarin vika?
Itse en tuollaisen ecun sielunelämästä ymmärrä mitään.

Millä laitteella muuten koodit on luettu ja onhan koodi varmasti oikea ja tulkittu oikein? Ettei vaan vikakoodi olekkin jotain muuta.
Ilmeisesti mittaristossa siis palaa tuo Skyhook hälytys ja auto on siis kovassa tilassa.

Uudella MESsilää kait pääsee myös Skyhookkiin käsiksi ja se on muutenkin aikas pätevä laite näiden italiaanojen kanssa. Oli vissiin hankinnassa?
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Oletko mitannut Skyhook-ECUn liittimeltä simppelillä resistanssimittauksella, että kaikkien iskarien venttiilit näyttävät samanlaisilta? Vasen etuiskari on nastoissa 24 ja 4. Mittaa resistanssi niistä ja vertaa vaikka nastoihin 25 ja 5, joissa on oikea etuiskari. Pitäisi näyttää jokseenkin samaa lukemaa. Jos ei, niin epäilys kohdistuu joko iskariin tai sen johdotukseen. Olisi todella poikkeuksellista, jos kaksi ECUa hajoaisi samalla tavalla. Sen sijaan johdotuksen ongelmia tuntuu löytyvän välillä sellaisistakin paikoista, joissa niitä ei kaupunkilaisjärjellä ajatellen voi olla - kuten omassani pitkin etupuskurin sisäpintaa kulkevasta parkkitutkan kaapelisarjasta. Kesti aikansa, ennen kuin suostuin uskomaan sieltä todellakin olevan yhden johtimen poikki ehjän näköisen kaapelisarjan sisältä. Juu ei, ei ollut rekisterikilven ruuvilla puhkaistu.

Ilman uutta MESiä ei kovin paljon enempää pysty tekemään. Omani on sen verran vanha, että sillä ei pääse käsiksi Skyhookiin. Uudella tosiaan pääsisi.

Nastajärjestys on kuvan mukainen (kuvan kuitenkin hävitessä aikanaan sama sanallisesti: ylärivissä nastat vasemmalta oikealla 1-20, joista 1 ja 2 erillään muista. Alarivissä vasemmalta oikealle 21-39, joista 21 ja 22 hiukan erillään.
Kuva
Vastaa Viestiin