Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

Olipa hyvä että miitti toteutui vaikka itsellä jäi tulematta... Keväästä taas liikenteessä kun Kappa sai toimivia osia..
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Pitkämies
Viestit: 35
Liittynyt: 21.06.2013 23:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Pitkämies »

JT Newman kirjoitti:Hauska miitti, 3,5h pelottelukampanja käyty läpi ja ennen talvea tehtävät pakkohuollot listattu :D

Ei muuta kuin kovaa ajoa kaikille!

PS. se jäähdytysneste tihkui letkuliitoksista, olivat molemmat aika löyhällä. :lol:
:mrgreen: Aattelin jo et ei kai me peloteltu jo vähän liikaakin??!.....Hienossa kunnossa sinun Thesiksesi näytti olevan joten nautinnollisia kilometrejä varmasti edessä!.... ja hyvä ettei se nestevuoto ollut sen kummempaa!
Konehuoneessa jylläsivät Turbot ja komentosillalla oli "Masto" pystyssä!....


- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
Thesis 3.2
Viestit: 22
Liittynyt: 14.04.2013 22:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Thesis 3.2 »

Thesis napapiirillä.
Liitteet
WP_000042 (640x480).jpg
WP_000042 (640x480).jpg (199.76 KiB) Katsottu 9621 kertaa
La vita è troppo corta per non guidare italiano.
Pitkämies
Viestit: 35
Liittynyt: 21.06.2013 23:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Pitkämies »

Jotain arktista tässäkin....Levin maisemista!
Liitteet
Kännykkä kuveja 165.jpg
Kännykkä kuveja 165.jpg (55.91 KiB) Katsottu 9541 kertaa
Kännykkä kuveja 164.jpg
Kännykkä kuveja 164.jpg (57.37 KiB) Katsottu 9541 kertaa
Konehuoneessa jylläsivät Turbot ja komentosillalla oli "Masto" pystyssä!....


- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Kilin kellit, eihän se vuoto lakannut, ehkä rauhoittui 10%.

Käytin lossia Autokeskuksella huollossa, vaihtoivat väärin asennetun jarruletkun ja tehostinöljyt. Olivat tutkineet jäähdytyksen osia ja tulleet siihen tulokseen, että paisari vuotaa päälle tulevan letkun kiinnityksistä, samoin ylävesiletkussa itsessään on vuotoa. Paisarille arpoivat hinnaksi 191€. :mrgreen: En ottanut.

Ebaysta posteineen 45€, asennan itse. Ylävesiletku löytyi Carparts-pros -firman kautta (ainakin osanumero kelpasi, samoin rahat).
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Posti toi Navteqin Skandinavia-kartta-cd:n, tuli navigaattorin ruutuunkin vähän eloa. Tilasin kolumbus24.comin kautta.

Muttamutta, kielen vaihto ei onnistu. Tulee vain herja "Unknown CD". Eli, löytyykö joka levyltä noita kielikansioita, vai onko linssi perinteisen paskainen? Ei, en älynnyt tarkistaa levyn sisältöä peeceellä.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eikös tuo kielenvaihto vaatinut sen alkuperäisen cd.n / dvd.n jossa on ne kielivalikot?
Jos navi toimii muuten, niin ei taida olla lukupää likainen.

Ja tämä on aivan tuulesta temmattua tietoa :)
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

A Bart kirjoitti:Eikös tuo kielenvaihto vaatinut sen alkuperäisen cd.n / dvd.n jossa on ne kielivalikot?
Minä taas ymmärsin, luettuani noita itsetehtyjen navi-cd:iden tekoprosessista kertovia juttuja, että kielivalikot olisivat kaikissa navi-cd:issä. Saatoinpa hyvinkin mennä sekaisin kahden asian kanssa. Mitään auton omaa boottilevyähän ei mukana tullut.

Perkleen katsastus/päästösekoilut: ei riittänyt vaatimuksenmukaisuustodistuskaan, ei löytynyt "virallisia" päästötietoja konttorilta. Nyt selvittelevät asiaa yhdessä TraFin kanssa. On tämä vaikeaa, sinne meni turhaan 117€ TÜV-paperiin. PRKL! :evil:
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Isola
Viestit: 250
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Öö, siis myydäänkö jossain Thesikseen Skandinavia-karttoja? Vai tilasitko Opelin levyn? Homma toimii niin, että kartat otetaan Opeliin tarkoitetulta levyltä ja kaikki muu Thesiksen alkuperäiseltä levyltä (joka on kyllä Navteqin kotelossa, mutta siellä on silti Thesiksen kieli- ym. tiedostot). Minulta löytyy tuo alkuperäinen levy, jolla kielen vaihto onnistuu. Hoidetaan se kohdalleen kunhan tilaisuus tulee.

Eikö CoC-paperissa tosiaan ole päästötietoja? Niiden pitäisi kyllä kuulua siihen. Saksalaisessa rekisteriotteessahan päästötiedot ovat myös, mutta se ei taas Suomessa jostain syystä kelpaa. Ainakaan minulla ei kelvannut. Sen sijaan niistä tasan samoista saksalaisista rekisteritiedoista laadittu vaatimustenmukaisuustodistus kelpasi. Olihan siinä sentään Herr Diplom-Ingenieurin allekirjoitus ja kaksi leimaa.
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

Juurikin noin kuin Isola kertoo.. Sitten se päivitys on hyvä olla uudempi kuin autossa oleva muuten tökkii.. Kaiken kaikkiaan Thesiksen sähköt toimivat hyvin versus olympia volskut ym. nimimerkki ensivuonna kymmenen vuotta Thesiksen kanssa aviossa ollut
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Isola kirjoitti:Öö, siis myydäänkö jossain Thesikseen Skandinavia-karttoja? Vai tilasitko Opelin levyn? Homma toimii niin, että kartat otetaan Opeliin tarkoitetulta levyltä ja kaikki muu Thesiksen alkuperäiseltä levyltä (joka on kyllä Navteqin kotelossa, mutta siellä on silti Thesiksen kieli- ym. tiedostot). Minulta löytyy tuo alkuperäinen levy, jolla kielen vaihto onnistuu. Hoidetaan se kohdalleen kunhan tilaisuus tulee.
Dodiid: http://www.kolumbus24.com/_i126_4720_0.htm
Tuolta hommasin Skandikartat, ja pelaa mitä mainioimmin. Väittää olevan Thesiksen oma. Sen huomasin, että jos yrittää navigoida tuolla, alkaa cd-vaihtaja pätkiä :D

EDITTIÄ: http://www.kolumbus24.com/_i126_2774_0.htm
Tuossa koko paketissa tulee mukana 1 x CD Betriebssoftware-Update = päivitys-cd, onkohan tuo nyt se, mikä ne kielitiedostot sisältäisi?

Isola kirjoitti:Eikö CoC-paperissa tosiaan ole päästötietoja? Niiden pitäisi kyllä kuulua siihen. Saksalaisessa rekisteriotteessahan päästötiedot ovat myös, mutta se ei taas Suomessa jostain syystä kelpaa. Ainakaan minulla ei kelvannut. Sen sijaan niistä tasan samoista saksalaisista rekisteritiedoista laadittu vaatimustenmukaisuustodistus kelpasi. Olihan siinä sentään Herr Diplom-Ingenieurin allekirjoitus ja kaksi leimaa.
No kyllähän siinä TÜV-todistuksessa on ihan kaikki tarpeellinen, mutta inssi kertoi, että he eivät paperin tiedoilla löytäneet mitään dataa omista järjestelmistään (Lempäälän Autokatsastus). Soittivat sieltä perjantaina ja kertoivat, että TraFin paperiarkistoista sitten löysivät kaikki tarpeelliset tiedot, ja auto on nyt hyväksytysti katsastettu.

Paisuntasäiliö tuli vaihdettua perjantaina, alkoipa pysyä liemet sisällä. Erittäin helppo pikkuprojekti, mutta kyllä siinäkin meni 45 min.

Verotuksen kanssa meni paremmin kuin uskalsin arvella. Verrokkina Peugeot 607 V6, veron määrä oli 1807€.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Isola
Viestit: 250
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Katos mokomaa. Nykyään siis saa Thesikseen virallistakin Skandinavia-kartastoa. Kuvauksista päätellen järjestelmätiedostot olisivat tosiaan vain erillisellä levyllä tuossa koko Euroopan paketissa.
CD-vaihtajan pätkiminen kuulostaa oudolta. Ei pitäisi... oliko sinulla vielä alkuperäinen vaihtaja vai Loudlink? Miten se pätkii - hyppiikö CD vai katoaako ääni?
Luultavasti vika ei ole tässä, mutta tuosta tulee mieleen navigaattorin ääniopastuksen voimakkuuden säädössä piilevä jäynä. Sitä säädetään ihan normaaliin tapaan radion nupista silloin, kun navigaattori sanelee ohjeita. Ihan järkeenkäypää. Paitsi, jos vääntää volyymin nollan tuntumaan ja unohtaa sen sinne. Siinähän ihmetellään mihin navigaattorin audio on kadonnut. En kuulemma ole ollenkaan ainoa tuota ihmetellyt.
Jotain sentään menee nappiin eli verotus. Peugeot 607:nä tämä minunkin Thesikseni verotettiin.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Isola kirjoitti: Miten se pätkii - hyppiikö CD vai katoaako ääni?
Luultavasti vika ei ole tässä, mutta tuosta tulee mieleen navigaattorin ääniopastuksen voimakkuuden säädössä piilevä jäynä. Sitä säädetään ihan normaaliin tapaan radion nupista silloin, kun navigaattori sanelee ohjeita. Ihan järkeenkäypää. Paitsi, jos vääntää volyymin nollan tuntumaan ja unohtaa sen sinne. Siinähän ihmetellään mihin navigaattorin audio on kadonnut. En kuulemma ole ollenkaan ainoa tuota ihmetellyt.
AHAH! No tuo selittäisi kyllä paljon. :lol: Ääni vain katoaa hetkeksi, eli käy järkeen. Loudlink on...kaapissa, odottelemassa inspiraatiota tai sopivaa katosta pään päälle. Ehkä huomenna jo?

Tänään sitten pimeni keskikonsolin näyttö. Taustavalot kyllä tottelevat virta päälle/virta pois tai "DARK" -nappulaa, mutta informaatiota ei näy. Kaikki toiminnot pelaavat kyllä normaalisti. Pitääpä katsoa aamulla, onko auto paremmalla päällä.

Kilvetkin tuli jo haettua konttorilta, eli kokonaisuudessaan voiton puolella!

Tuossa parin viikon takainen kuvatus, alla uudet talvikäyttövanteet. Originaalit 17-tuumaiset saavat olla kesällä paraatikäytössä!

Kuva
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Näyttö alkoi toimia heti edellistä avautumista seuraavana aamuna, eli normimeininkiä tähän asti.
Parit tankkaukset takana, niiden perusteella on ainesta mennyt 10,5 - 12,5 l/100km noinniinq keskimäärin. Pienemmässä lukemassa on mukana kaahailu Hkiin ja takaisin, jolloin kompjuuterin näyttämä oli jtn 8,9l/100km. Eli, linjassaan on. Vähän halvempi ajella kuin Buick Electra Estate Wagon 5.0 V8 1986:lla.

Etuvanne tuli ajettua teräsprofiilia päin, tuloksena puhjennut rengas ja lommo vanteeseen. Muuten elo on sujunut mitä parhaimmin.

Ensimmäinen patenttikorjaus tuli havaittua. Kuskin oven lasinnostin ei pelannut, peräloosterissa oli kokonainen nostinhässäkkä. No, se oli se alkuperäinen ja rikkinäinen, oven sisällä oli aitosaksalainen puupalikka. :mrgreen:
Uusi nostin Ebaysta posteineen 112€, kohtuuhinta.

Ylävesiletkukin on saapunut. Nyt voi vihdoin vaihtaa kaikki liemet.

KYSYMYS: onko tuossa erillisiä ilmausruuveja, joita pitäisi availeman liemien vaihdossa?
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

Yksi automaattinen ruuvi löytyy keskeltä moottorin takaa.... Muovi ruuvi katkeaa ja päästää paineet ulos.. Kannattaa katsoa ja laittaa tilalle metallinen ruuvi, ja toki voi sitten ilmatakin samalla.
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
Vastaa Viestiin