Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

ScartLiitin kirjoitti:No tietysti simulatea painoin uutena käyttäjänä. :oops:
tuo pelkka scan ei ilmoittanut mitään koodia laatikosta enkä päässyt käsiksi iskareihin.
ilmeisesti laatikon koodi nollattu deltassa.
Käy yksitellen ne ECUT läpi.

Eli valitset ECUn ja connect. Ilmoittaa myös minkä värisen adapterin tarvitset ELMin päähän.
Tilasit ilmeisesti sen kunnollisen johtosetin?
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Kyllä. kaikki johdot löytyy.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Se Scan siis pelkästään käy läpi vehkeestä löytyvät boksit ja kertoo ne, mitkä on saavutettavissa. Vasta se Connect hoitaa yhdistämisen, ja vain siihen boksiin, joka on valittuna listasta, ja Connectia painettaessa se joko yhdistää suoraan tahi vaatii ne eriväriset kaapelit.
Lue ohjeet tarkkaan sieltä Multiecuscan-sivulta ja/tai vilkaise vaikka tuo video: https://www.youtube.com/watch?v=7Qwf3dWFZ2M" onclick="window.open(this.href);return false;
Tai vaikka tuo: https://www.youtube.com/watch?v=vXxVB-Emduw" onclick="window.open(this.href);return false;

Kaikki hoituu, kun malttaa ja on hosumatta.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Isola
Viestit: 253
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Olisikos seurakunnalla vinkkiä vianhakuun, kun kummankaan etupenkin sähkösäädöt eivät toimi? Ne isot (30 A jos oikein muistan) sulakkeet tavaratilassa ovat ehjät, ja mikäpä ne toisaalta olisikaan käräyttänyt molemmilta puolilta. En ole vielä ehtinyt pläräämään kaavioita läpi, joten kysytäänpä täältä, onko näissä jotakin yleistä vikapaikkaa?
Valitettavasti se ainoa kori-ECU:n kanssa jutteleva OBD-kaapelini on juuri nyt liian hyvässä tallessa jossakin, joten diagnostiikkaan ei pääse käsiksi.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Kävinpä viemässä Thesiksen kesäteloille, kun sain viimein tuon Kuplan valmiiksi ja leimattua.
Tokihan pieniä vastoinkäymisiä oli mukana, kuten esim. käynti ojassa.
Syy: hetkellinen ajatuksen herpaantuminen ja lantatraktorin ohitus risteyksessä. Onneksi ei osunut, mutta livettiin syvälle. Eli ns. "oma moka". Vielä on dashcamin video katsomatta.

Kuva

Vauriot:
Yksi parkkitutka painui puskurin sisään
Pissapojan säiliö siirtyi paikaltaan ja rikkoi sisälokasuojan
Etusumuvalo on alareunastaan irti
Vanteiden ja renkaan väli on täynnä paskaa
Ratti on hivenen vinossa
Itsetunto koki kolauksen

Pitää käyttää tuo jossain välissä nelipyöräsuuntauksessa ja sitten miettiä tukivarsijumppaa. Joka tapauksessa piti kesällä vaihtaa puslia nippu.

Kuvassa näkyy osa vaurioista.

Kuva
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Isola
Viestit: 253
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Parkkitutkan anturi ei ole kiinni muuten kuin painamalla (no on siellä mudon vuoksi pienet kynnet), joten sen saa helposti paikalleen kunhan saa ulottimensa sinne ulottuville. Melkein samalla vaivalla sen kyllä vaihtaakin. Noita on omastani mennyt vanhuuttaan jo pari kolme.
Nimim. pitkämiehellä on tiedossa sumuvalon originaalin vastine, jos menee uusiksi. Muistaakseni oli nähnyt jossain BMW:ssä tasan samat.
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Kaiken etsimisen ja ihmettelyn jälkeen thesiksen viaksi paljastui rikkinäinen iskunvaimennin.
Etsin muutamasta nettikaupasta mutta niistä oli loppu. Myöskään aikaisemmin tässä viestiketjussa annetun linkin sivuilla oli jäljellä vain taka iskareita.
Sanokaa te kokeneemmat että mistä saisin iskarin?
Iskarin sisään menevä johto on rikki. kun johtoa heilutti niin vika poistui muutamaksi tunniksi.
Avatar
Isola
Viestit: 253
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Iskarit taitavat maksaa luokkaa tonnin kappaleelta. Kohtalaisen kova hinta yhden pätkivän johdon korjaamisesta. Vaikka en ole tuota iskaria irrallaan tutkinut, niin luulisi olevan mahdollista korjata tuo johto. Eiköhän se moottori ole kuivalla puolella, joten ei pitäisi edes olla kovin ihmeellinen temppu. Tietysti tässä on hyvä huudella, kun ei ole itse tuota joutunut vielä ihmettelemään...
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Olisko tuollainen rontti 500€/kpl hyväksyttävissä?
http://italo-fahrzeugteile.de/Ersatztei ... er/Thesis/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Kiitos linkistä.
vika on siis siinä pätkässä johtoa joka on iskarin sisällä.
ollut ongelma ilmeisesti aiemminkin sillä se oli korjattu silikoni kitillä.
on kai teoriassa mahdollista korjata mutta edellyttää varmaan iskarin purkamista ja johdon kiinnittämistä uudelleen.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Projektina osien haaliminen.

Jakohihnalle tulee 4 vuotta täyteen, kilometrejä taas alle 35 tkm. Laitetaan nyt kaikki uusiksi mielenrauhan takia.
Eli jakohihnahilppeet, apulaiteremmihilppeet + vesipumppu metallipyörällä. Venttiilikopan tiivisteet ja ilmansuodattimet. Siinäpä olisi taas käyttöhuoltoa tehtynä joksikin aikaa.
Lisäksi etujarrulevyt + palat uusiksi.
Puolasta tilasin uuden kasan puslia eteen, vaikka edellisenkin osatilauksen kamat on vaihtamatta. No, näillä osakasoilla tulee vaihdettua jokainen pusla etuakselilta, jos ei palloissa ole väljyyttä.
Josko nuo saisi aikaiseksi nyt heinä-elokuun aikana. Siihen asti kurvaillaan volsulla, joka myös pitäisi ottaa työn alle.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Bella Italiassa oli noin 1/5 maamme Thesis-kannasta, jos olen oikein ymmärtänyt. Rivissä kolme bensaversiota ja hieman sivummalla pari nakua. Omani on ollut nyt kesäkuun alusta liikennekäytöstä poistettuna ja pitäisi sille tehdä muutama huolto/korjaustoimi. Päällimmäisenä takakontin lukko, joka lakkasi talvella toimimasta muuten kuin avaimella. Tympeä vika kun kontille olisi käyttöä. Lienee joku sähköliitos pois pelistä. Liikennekäytöstäpoisto oli alun perin vastatoimeksi suunnittelemani hallituksen moottoripyörä veroa vastaa. Ainakin kolmesta pyörästä olisin joutunut maksamaan ja näin olisin saanut osan takaisin tuolla tavalla. Veroa ei tullut mutta kun kesällä auton tarve on minimaalinen niin olkoon "tienaamassa".
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Kertokaapa herrat mitä öljyä ja kuinka paljon menee JTD:n Aisin-laatikkoon ja millainen on vaihtoproseduuri. Tietoa löytyy niukasti mutta tilavuus lie 6-8 litraa ja ainakin Tutela GI/E olisi suositeltava öljy. Onko mittatikkua (ilmeisesti ei) vai propuilla vai kuinka? Oljynmäärän tarkistusväli on huolto-ohjeen mukaan 40 tkm mutta kuinka se tarkistetaan? Tiedoista kiitollisena...
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Jarkko
GFF
Viestit: 520
Liittynyt: 20.12.2002 13:07
Paikkakunta: Raisio

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

Ismo Laitinen kirjoitti:Kertokaapa herrat mitä öljyä ja kuinka paljon menee JTD:n Aisin-laatikkoon ja millainen on vaihtoproseduuri. Tietoa löytyy niukasti mutta tilavuus lie 6-8 litraa ja ainakin Tutela GI/E olisi suositeltava öljy. Onko mittatikkua (ilmeisesti ei) vai propuilla vai kuinka? Oljynmäärän tarkistusväli on huolto-ohjeen mukaan 40 tkm mutta kuinka se tarkistetaan? Tiedoista kiitollisena...
JWS3309 on oikea öljy Aisinin askiin eli Tutelalta GI/V. Öljytikku pitäisi löytyä vaihteiston etupuolelta, laatikon pohjasta löytyy poistoproppu.
Ismo Laitinen
Viestit: 92
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Ismo Laitinen »

Oikein hyvä juttu. Kiitos tuosta. Onko siellä mahdollisesti puhdistettavaa suodatinta? Vajaalla 15€/litra tuota GI/V:tä saa +pk. 8 litraa joutunee hankkimaan kun tuo tilavuus on hieman hakusessa.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Vastaa Viestiin