Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8346
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Onko se tuo "suspencion control Sachs CDC" vai kenties "body computer marelli 841 full"
Sellaiset löytyy omasta MESsistä joka on 3.5 multiplexed. Jos on apua.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

Tuo ensimmäinenhän se. Tunnetaan myös nimillä sospensioni controllate ja Skyhook. Tekemiseen on muuten sotkeutunut hyvä osa saksalaista autoteollisuutta: purkin päällä lukee Sachs ja sisällä mikrokontrollerin kopassa Bosch, Siemens ja Infineon.
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Auto oli nyt deltalla huollossa vaihdelaatikon takia.
Näyttäis siltä että vaihdelaatikko sanoo kohta sopimuksensa irti.
Töksähtää liikkeelle lähdettäessä ja reagoi kaasuun viiveellä. itse vaihteita vaihtaessa kuitenkin toimii paremmin.
aiemmin mainitsemani vikakoodi ei kuulemma liittynyt vaihdelaatikon vikaan. (p1713)
Mistä saisi uutta vaihdelaatikkoa 3.2 v6 automaatti thesikseen? Käyttääkö joku muu merkki samaa?
iskareiden johtojen resistanssit mitattiin ja tasaista virtaa menee johdoissa.
oikean puoleisen ohjauslaitteeseen ja iskariin tulee 5,3v.
näin korjaamo kirjoitti: iskarien ohjainlaitteeseen tulee oikealle noin 5,3v molempiin nastoihin niin ohjauslaitteessa kuin iskaritolpalle.
vasemmalle vika puolella tulee 8,5v ja 2,4v ohjainlaitteelle kuin iskaritolpalle.

Saisko sittenkin liian vähän virtaa?
Missä "Sämpy" majailee? meikäläisen MES ei ilmeisesti pääse käsiksi iskareiden sielunelämään.
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

^No mitä ne Deltassa sanoi laatikosta?

Itse ottaisin nyt rauhassa ja hommaisin sen MESsin!
Sitä autoa on nyt vissiin luettu niin monella lukijalla ja monta seppää että tutkisin koko kärryn kunnolla MESSillä.
Siellä voi olla vaikka jonkun lukijan aiheuttama vika päällä laatikossa jonka saa Messillä kuitattua.

Itse laatikkohan on vissiin sama 5-v Aisin kuin Volvoissa.
Ei sen nyt ihan noilla kilometreillä pitäisi luovuttaa.
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

ScartLiitin kirjoitti: iskareiden johtojen resistanssit mitattiin ja tasaista virtaa menee johdoissa.
oikean puoleisen ohjauslaitteeseen ja iskariin tulee 5,3v.
näin korjaamo kirjoitti: iskarien ohjainlaitteeseen tulee oikealle noin 5,3v molempiin nastoihin niin ohjauslaitteessa kuin iskaritolpalle.
vasemmalle vika puolella tulee 8,5v ja 2,4v ohjainlaitteelle kuin iskaritolpalle.

Saisko sittenkin liian vähän virtaa?
Missä "Sämpy" majailee? meikäläisen MES ei ilmeisesti pääse käsiksi iskareiden sielunelämään.
"simppelillä resistanssimittauksella" :roll:
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Auto oli tosiaan pajalla. en tiedä millä mittasivat ja miten.
MES on ostettu ja saapunut myös turkuun. saan sen viikonloppuna käyttööni.
jos selviäis jotain hienoa. :D
Deltalla sanottiin että todennäköisesti vaihdelaatikko vika mutta eipähän ne noista kaikkea tiedä.
Avatar
savijo
Viestit: 208
Liittynyt: 09.12.2005 13:30
Paikkakunta: Toijala

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja savijo »

ScartLiitin kirjoitti: mutta eipähän ne noista mitään tiedä.

Korjasin kirjoitustasi :lol:
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

ScartLiitin kirjoitti: iskareiden johtojen resistanssit mitattiin ja tasaista virtaa menee johdoissa.
oikean puoleisen ohjauslaitteeseen ja iskariin tulee 5,3v.
näin korjaamo kirjoitti: iskarien ohjainlaitteeseen tulee oikealle noin 5,3v molempiin nastoihin niin ohjauslaitteessa kuin iskaritolpalle.
vasemmalle vika puolella tulee 8,5v ja 2,4v ohjainlaitteelle kuin iskaritolpalle.
Sama suomeksi: 99,27 % varmuudella vasemman etuiskarin johto on jostain välistä viittä vaille poikki (jos jännitteet on mitattu oikein).

Yhtään paremmissa ECUissa mitataan aina toimilaitteen ottamaa virtaa ja verrataan sitä oletettuun kulutukseen, jos se on tiedossa. En tosin ole tutkiskellut tuon Siemensin laitoksen sisuskaluja sillä silmällä onko siellä virranmittausta, mutta luulisi olevan edes jonkinlainen. Jos johto on nirheentynyt muutaman säikeen paksuiseksi, venttiilille ei mene niin suurta virtaa kuin pitäisi ja ECU huutaa vikaa solenoidin piirissä. Venttiili ei luonnollisesti myöskään liiku kuten pitäisi.
Avatar
wellu
Viestit: 6166
Liittynyt: 16.12.2004 07:24
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja wellu »

Vaikken mitään automallista tiedä, niin kannattaa muistaa, että huonokin johto voi "virrattomana" antaa järkeviä vastusarvoja, mutta kun johdossa alkaa liikkua dataa, saattaa vastus kasvaa liialliseksi tai data häiriintyä.
Minkä huollan, sen korjaan...
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

Nyt ymmärrän MESsin tärkeyden. Vähän myöhään tosin...
Oli ihan eri vikakoodit kuin korjaamoilla, sain jopa asioita selville.
P0704. clutch pedal switch signal malfunction. (eli tuon takia se laatikko toimii huonosti)

p1555. ecu has received very low signal from the sensor. (jos tuo liittyy iskareihin niin johto menossa poikki)

p0235. boost control solenoid or boost pressure sensor faulty. (en tiedä mihin liittyy.

Tuon ylimmäisen osaa varmaan volvo huolto korjata kun on heidän laatikkonsakin.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Äläpä nyt vielä. Lueskelin tuosta ja hämmennän vähän.

Tuo 3 eri koodin pompsi näyttää tulleen monessa eri tapauksessa esille, aina yhdessä.
Tuo SAATTAISI viitata siihen, että joku ecu (ehkä lootan?) on sekoamassa. Koodit ovat käytännössä jotain tällaista: P0704 = kytkimen asento, no sitä ei ole. P1555 = kaasua ja jarrua painetaan yhtä aikaa. P0235 = turbo (jota ei ole myöskään ole).

Viva-lancia.com -foorumilla oli tupaöljykäyttöisessä Thesiksessä sama ongelma. Siinä syynä oli joko pa-pumppu tahi fuel pressure sensor, tarina ei kerro selkeästi.

Sitten itsellä tuli villi ajatus siitä, että lootalle tulee virhetietoa jarrupedaalin asentoanturilta?



EDITTIÄ:

HEETKINEN!!

Ethän lukenut koodeja Simulate-moodissa? Sieltä tulee esimerkkinä just nuo kolme erillistä koodia :roll:
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Isola
Viestit: 254
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

JT on jäljillä. Kaksi vikasignaalia näyttää tulevan sellaisilta antureilta, joita autossa ei ole. Yksi pikku tarkistus silti tähän väliin: Kai nyt olet oikeasti katsonut moottorin ECUn todellisia tietoja etkä MESin "Simulate"-toimintoa? Siellä on nimittäin esimerkin vuoksi juuri nuo kolme vikakoodia listattuna.

Uudella MESillä näyttää pääsevän käsiksi laatikkoon. Minun vanhallani ei, joten en osaa sanoa mitä anturitietoja sieltä saa luettua online-diagnostiikassa. Katso sieltä laatikosta (Parameters-välilehdeltä) vaikka kaikki sellaiset anturi- ja tilatiedot, joilla voi olla yhtään mitään tekemistä minkään kanssa ja tarkkaile niitä silloin, kun tuo nykäisy esiintyy.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Jos alkuperäinen vikakoodi olikin se P1713, se voisi viitata speed sensoriin. Ilmeisesti ne pääsee vaihtamaan "näppärästi" lootan kyljestä.

http://www.sonnax.com/tech_resources/19 ... nformation" onclick="window.open(this.href);return false;

Ja vaikka googlen translatoria käyttäen tuosta lukien: http://www.viva-lancia.com/lancia_fora/ ... 05,1069624" onclick="window.open(this.href);return false;
P1713 - Neutral intermittente (sensore giri)

Eli ei välttis tartte edes venttiilikoneistoa uusia.

EDITTIÄ:

Aisin AW55-50, osa(t) 5550.ELE01 ja/tahi 5550.ELE03, tai sitten molemmat yhdessä 5550.ELE04 (Volvon osia, en nyt ePeristä osannut löytää Lancian numeroita)
http://autogear.fi/vaihteistokauppa/aw_55-50.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
ScartLiitin
Viestit: 51
Liittynyt: 12.01.2017 16:26

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja ScartLiitin »

No tietysti simulatea painoin uutena käyttäjänä. :oops:
tuo pelkka scan ei ilmoittanut mitään koodia laatikosta enkä päässyt käsiksi iskareihin.
ilmeisesti laatikon koodi nollattu deltassa.
Jarkko
GFF
Viestit: 521
Liittynyt: 20.12.2002 13:07
Paikkakunta: Raisio

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Jarkko »

TH-maticin Haaksi on aika hyvin perillä noista Aisinin automaattilaatikoista täällä Turun seudulla:
http://tigerpaw.wixsite.com/thmatic" onclick="window.open(this.href);return false;
Vastaa Viestiin