Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Kiitokset tiedosta. Löysinkin ilmaamisesta kuvan:

Kuva



Sitten nuo pyöränkulmat. Taka-akselin camberien säädöt olivat jumissa, eivät Eypomactepilla uskaltaneet tempoa väkivalloin auki. Ohjeistus kertoo tuollaista:

Kuva

Ymmärtääkseni ne ovat näissä kohdissa, vai meneekö vikaan?

Kuva

Kuva

Mutta, onko tuossa puslassa siis jonkinmoinen epäkesko?
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Todennäköisesti pultin prikoissa on epäkesko, jolloin pulttia pyörittämällä se liikkuu sivuvuunnassa. Kuten säädettävissä perssoneissakin. Kuvat ovat hiukan epämääräiset, ei näytä samalta paikalta mutta missä muuallakaan se voisi olla? Vai viittaako säätökuva jompaankumpaan alatukivarren sisäpään kiinnikkeeseen?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Joo, varmaankin siinä pultissa/prikassa se epäkesko, eikä siis puslassa, kuten aluksi väitin. Ei ole kertaakaan näitä itse tarvinnut säädellä tahi miettiä, mutta kerrankos sitä..

Tuo aikaisempi oli oikean puoleisen säädön kuva, tässä on vasemman puolen säätö:
Kuva

Tuossa kuvassa ympyröin tuon neliön muotoisen aukon rakenteesta, ja vastaava näkyy tässä räjäytyskuvassa:

Kuva

Oletettavasti siis tuo on se oikea paikka. Selkeitä nuo korjausoppaan kuvat eivät ole.

Kuten nimimerkki Pitkämies ehtikin Lasten Pelottelutuokiossa (TM) pelottelemaan, siirsin kauhut eteenpäin säätäjälle. Ei jatkovarsien avulla liikahtanut mutteri, joten noille pitänee näyttää reilusti lämpöä. Kärsiiköhän pusla?

Ebayssa koko tukivarsi olisi 39€ + postit, saisi ehjät liitoskamat mukana.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Lasinnostin ja ylävesiletku on nyt vaihdettu, oli helppo ja suoraviivainen projekti. Ilmausruuvi löytyi poistamalla takimmaisin suojamuovi.

Korjausopus oli oikeassa siinä, että päästäkseen järkevästi käsiksi kuskin puolen camber-säätöön, pitäisi repiä takavaimennin ja sen suojus irti. Mahdollisesti piiitkällä jatkovarrella ja nivelletyllä avaimella pääsisi taka-akselin takaa kiinni, mutta vain mahdollisesti. Euromaster luovutti heti alkuunsa, ja itse tarkastellen asia oli juurikin näin. Onpas harvinaisen perseestä, eli pitänee kysellä merkkihuollosta.

No, 2/3 remonteista ei ole yhtään huonosti. Nyt kehtaa ajella MOPARILLA Mäkkärin autokaistallekin, kun lasi toimii.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Lauantaiaamun askareisiin kuului kiveniskemien peittäminen mustalla Humbrolin pienoismallimaalilla ja LoudLinkin asentaminen.
On tuo maali oikeasti pehmeää. Melkeinpä pakkorako teettää tuohon myllytys ja jonkin sortin nanopinnoite sitten "joskus".

Näppärästi soi musiikki bluetoothin välityksellä!
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Rassilla on nyt ajettu kahden viikon aikana tasan kaksi kertaa, 18km kumpanakin. Viikon seissyt aina välillä. Akkujännite oli nyt viikon jälkeen enää 12,15V. Olisikohan aika uusia lyijymöykky peräkonttiin?
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

vilkkuuhan etuovien ledit kun auto on unessa..
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Kyllähän ne vilkkuvat, ja kompuuterit vievät omansa. Pitää tarkistaa vielä pidemmän ajon jälkeen valmiustila per vrk. Satkullahan tuossa selviää, akussa, mutta mielummin joulun alla ostaa vaikka suklaata tahi jaloviinaa.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Isola
Viestit: 250
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Isola »

18 km siivu nollakelissä ei vielä ihmeemmin akkua lataa, joten sinänsä en tuosta vielä huolestuisi. Se akku kun on kylmä vielä pidemmänkin taipaleen jälkeen, niin se ei myöskään ota varausta kovin hyvin.
Sitten taas, pakkasilla se on vielä kylmempi. Pitkien kaapeleiden takaa starttivirta jää aika heikoksi. Jos Thesiksen mielii vääntää oikeasta pakkasesta käyntiin, niin akun on syytä olla oikeasti hyvä.
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Ajovalojen pesurit heräsivät uudella sulakkeella, mutta persgrillit eivät. Onko niille erillistä relettä jossain?

Voivathan ne särki olla myös, mutta yksi kohta kerrallaan....
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Pitkämies
Viestit: 35
Liittynyt: 21.06.2013 23:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Pitkämies »

Akku on Thesiksissä kylmempi kuin jääkarhun persreikä talvisin....eli kun on piiitkien piuhojen päässä kontissa nin oltava tiukassa tikissä! 125aH mielellään ja vaihto parin vuoden välein.....Kirpaisee? Kyllä! Välttämätöntä? Kyllä! ;)
Konehuoneessa jylläsivät Turbot ja komentosillalla oli "Masto" pystyssä!....


- Lancia Thesis 3.0 V6 Executive "biColore"
- Maserati 430 Automatica
- Maserati 222 SE
- Maserati Quattroporte IV 2,0 V6
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Nojoo....

-14°C auton mittarin mukaan, pari päivää seisoneena, saatiin ASR-, EPB- ja vaihteiston vikahälytykset.
Ehkäpä painelen patterikauppaan. :lol:

Aika saatanalliset volinat kylmäkäynnistyksessä, ja kesti kilometrin-pari kunnes lämpeni. Pitääkin yrittää selvittää, mikä pyörivä osa ei pakkasesta tykkää.

Joulun alla tuli heitettyä reissu pohjoisessa, sellaiset 1300km. Vehje pelaa kuin kello, mitä nyt yhden kerran päätti avata kattoluukun kesken ajon. Jäähdytysneste on taas vajentunut hälytysrajalle. Perhana tuota letkuvyyhteä.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ohjaustehostin siellä huutaa notkeampia öljyjä. Lopettaa, kun letku ratkeaa. Valvolinella on hyväksi havaittu synteettinen öljy ohjaustehostimeen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

tyhjänäkin kestää ajella ainakin satakilsaa ... Kappalla kokeiltu aikanaan
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Re: Kokemuksia Thesiksestä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Valvolinet on vaihdettu järjestelmään jo pari kuukautta sitten, kiitos Pitkämiehen ja Isolan pelottelukampanjan 8-)

Löytyihän se vuotokohtakin, kolmas tähän mennessä. Nyt kyseessä on alavesiletkun ja termarikotelon liitos. Tuosta oli valunut selkeä läikkä vaihdelaatikon kannaksen päälle, joten sen pystyi havaitsemaan helposti. Katsotaas, joko se talttuu ihan klemmaria kiristämällä. Tähän mennessä olenkin vaihtanut tuohon paisuntasäiliön ja ylävesiletkun.

Yuasan 100Ah akku 900A kylmäkäynnistysvirralla sellaiset 150€, pitää hakea tänään. "Yllättävästi" tänä aamuna, -3°C pikkupakkasilla, ei tullut sitten minkäänmoisia herjoja.

Jestas että tykkään tuosta laitoksesta ihan hulluna, taistelee ykköspaikasta yhdessä Buick Riviera Supercharged -96:n kanssa tasaväkisesti (Buick vei vähemmän bensaa). :lol:
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Vastaa Viestiin