Giusepen autotallissa (ECV1)

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
kare
Viestit: 170
Liittynyt: 24.09.2004 10:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Giusepen autotallissa (ECV1)

Viesti Kirjoittaja kare »

Kyllä tuon kokoisesta koneesta varmasti saa yli 1000 hevosvoimaa irti kun ruuvaa vaan ahtoa julmasti ylös.

Alfetta 158:iin projisoituna (1,5-litrainen moottori, josta 335 pollea kolmivaiheahdolla 1948) pitäisin ECV:n 600 hevosvoimaa 40 vuotta myöhemmin suhteellisen maltillisena lukemana ja se onkin varmaan ollut jatkuvaan käyttöön speksatulla ahdolla. Edelleen kuluneen 25 vuoden aikana kaiken maailman pelle pelottomat ovat varmasti leikkineet noiden vehkeiden kanssa sen verran, että koneen todellisesta tehopotentiaalista on muodostunut jonkunkinmoinen käsitys.
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Re: Giusepen autotallissa (ECV1)

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

kare kirjoitti:
tommi nylund kirjoitti:Mun mielestä Giuseppe sanoi tuon Triflux-kannen hinnankin....saiko joku siitä ranskan ja italian sekamelskasta selvää? Mille -jotain?
"Mil deu cent C.V." (tjsp.) eli 1200 hevosvoimaa. Jos tommosen kannen sais 1200 eurolla, niin ne olis kaikki myyty jo matkamuistoiksi. Tommosen teettäminen maksais katteineen varmaan jotain viiden tonnin pintaan.
Ok. Ei tullut mieleen että olisi hevosvoimista puhunut... :oops:

Joo, 5000e sitten kun suunnittelu- ja protokulut olis katettu... :)
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
Vastaa Viestiin