Lybra

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.

Re: Lybra

ViestiKirjoittaja kare » 15.12.2010 16:19

Toi sun tukivartes on eteen. Querlenker hinten, niin rupee löytymään takatukivarsia.

Paha sanoa mistä takapään kolina tulee, mutta ensimmäisenä kannattaa eliminoida kallistuksenvaimentajan kolinat. Vähänkin väljistä koiranluista ja korikumeista tulee Lybrassa (ja vastaavissa Fiateissa) tosi kova ääni. Mun autoa katsastaessa katsurikin meinasi ensin, että sieltä on iskarin yläpää irti ja punnersi sen jälkeen takasillan kimpussa aikansa, kunnes totesi, ettei sieltä normaalilla joustoliikkeellä mitään ääniä kuulu. Kun sanoin sille että se ääntää vain kun jousitus käy eri tahtiin, se tuntui itsekin taipuvan kallistuksenvaimentajan suuntaan. Oikea korikumi onkin vähän väljä. Itselleni tuo on ollut aika selvä kun jäisten paljenteiden yli ajaessa ääni on sama menipä siitä yli kumpi takapyörä hyvänsä.
Avatar
kare
 
Viestit: 166
Liittynyt: 24.09.2004 10:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Lybra

ViestiKirjoittaja vvieri » 23.12.2010 07:27

Venttiilikoneiston rallatteluun voi syy löytyä myös öljyistä. Jos sattuvat olemaan varsinkin näillä pakkasilla turhan jäykät niin öljynpaine nousee hitaasti. Nostimet tuskin kaikki yhtäaikaa hajoavat, joten jos kaikki rallattavat, niin syy on varmaan tuo edellä mainittu.

Heikka osaa myydä ko. moottoriin kuuluvat öljyt. Muistelisin ainakin Alfan 1.8 versiossa sen olevan Selenia Racing.
Ville Vieri
*** Sivut muuttaneet! *** www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
vvieri
GFF
 
Viestit: 19180
Liittynyt: 20.12.2002 14:06
Paikkakunta: Laihia

Re: Lybra

ViestiKirjoittaja Luigi » 23.12.2010 10:35

Porsche 944 2.5 kuulostaa startin jälkeen hetken aikaa sepelimyllyltä (tai ooppelin ohc:ltä :lol: ), jos on ollut pysäköitynä jyrkässä kulmassa esim. rampissa. Hydrauliset nostimet siinäkin, ja ne jotenkin valuvat tyhjäksi ko. tilanteessa.

Omistajan mukaan tuon nettiauton 1.8:n koneesta ei mitään rallatteluja pitäisi kuulua missään vaiheessa.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7861
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Lybra

ViestiKirjoittaja Luigi » 16.03.2011 21:45

Oma Lybra tuli käytettyä katsastuksessa. Ei huomautuksia. Katsastaja ihmetteli takatukivarsia, kun ovat alumiinia. Itse huomasin muuten siistissä pohjassa rusketusta takajalkatilan takana olevassa vaakasaumassa, eli kesällä pitää se kaivella auki ja hapotella ja suojata. Lisäksi takapalkissa oli jonkunasteista ruostumista pakoputken kohdalla. Näytti olevan vielä aikalailla kosmeettisella tasolla. Suojauskäsittelyhän tuolle tehdään kesällä.

Pakokaasu- ja OBD-testit tuli teetettyä eräällä paikallisella pajalla, kun maksavat siellä 15€ yhteensä. Alkuun ei CO meinannut millään mennä lähellekään rajoja kierroksilla, mutta just kun oltiin pistämässä hanskoja tiskiin, päästöt tipahtivat kerralla (siis muutamassa sekunnissa) kirkkaasti alle rajojen. Joko 10-vuotias lambda alkaa olemaan väsynyt, tai sitten moottorinohjaus halusi saada jonkun parametrin kuntoon ennenkuin lopetti seoksen rikastamisen. Pajan pitäjä totesi autosta, että "sinä se et näistä näy pääsevän eroon", mutta harmittaahan se varmaan korjaamon pitäjää, että kaikki ei aja VAG:illa... :lol:
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa
Avatar
Luigi
 
Viestit: 7861
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Edellinen

Paluu Yleinen Lancia-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä

cron