Delta Evo2 huolto Suomessa

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
7son7
Viestit: 27
Liittynyt: 08.11.2006 16:52

Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja 7son7 »

Olen muuttamassa Suomeen vuoden vaihteessa ja matkatuliaisena on tulossa Delta Evo2 Bianco Perlato. Kysäisinkin että onko Suomessa asiantuntevaa evojen huoltoa.Muistaakseni jossain päin, ei kaukana Tampereelta, on ralli Deltojen guru, jonka huostaan voisi omaakin uskaltaa viedä huoltoon. Mutta, muisti ei ehkä päde tämän jutun suhteen. Eli, kelle Deltaa kandeis käydä näyttämässä aina silloin tällöin. Älkää vaan sanoko että Delta-auto :shock:
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
7son7
Viestit: 27
Liittynyt: 08.11.2006 16:52

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja 7son7 »

Lukaisin koko forumin läpi koska haku ei tuonut mitään järkevää ja näköjään samaa on kysytty aikaisemminkin. Ilman kummoista vastausta. Taidan siis tukeutua tuttuihin jos semmosta tarvetta ilmenee. Olis kuitenkin luullut etä jossain päin on tyyppi joka on enempi käsiään Deltoihin sotkenut.

Itse kun tarttis apua eritoten ton jakopäänhihnan vaihdon suhteen. Japsi dealeri, kuka on tätä huoltanut, sano että Japanissa vaihdetaan hihna 5 vuoden välein, jos kmt ei ylitä sitä ennen 15 000km. Näyttää taas että Suomessa, ja Briteissä, kehotetaan vaihtamaan hihna 2v välein. Onko 2v hihnat Italialaisia? Japseissa kun käytetään vain omaa varaosatuotantoa. Muutenkin japsit eivät suosittele Italia varaosia niiden huonon kestävyyden takia. Onko foorumilaisilla mielipidettä asian suhteen? Pitäsikö rahdata samalla hinnalla läjä varaosia Japanista kontissa?
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ei se vaihtoväli remmin valmistusmaasta ole kiinni, vaan paikallisista olosuhteista. Pakkaset kylmäkäynnistyksineen rasittaa hihnoja ihan eri tavalla, kuin lauhkeammassa ilmastossa.

Forumilaiset gralemiehet taitavat huoltaa autonsa pääasiassa itse, joten siksi vastaukset on vähissä (puhumattakaan siitä, että tämä forumi oli pitkään alhaalla, ja on nyt muuttuneen osoitteen takana, joten kaikki asiasta tietävät tuskin vuorokauden sisällä ehtisivätkään vastaamaan.) Alfa-forumilta (http://www.alfabbs.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;) saattaisi paremmin irrota tähän neuvoja (poislukien pelkästään Alfoihin erikoistuneet pajat, joita nyt ei pilvin pimein ole.) Ei kai gralen huolto mitään erityistaitoja vaadi, kunhan asenne tekijällä on kunnossa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
7son7
Viestit: 27
Liittynyt: 08.11.2006 16:52

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja 7son7 »

Kiitos vastauksesta.

Alfa-forumilla kehuttiin Nokian autotaloa, joka on ainakin sijainnin suhteen oiva vaihtoehto. Täytynee ottaa yhteyttä ja tiedustella.

Itse en varmaankaan hirveän paljoa Deltalla tule talvella ajamaan, suolauksen takia. Keräilymielessä kun peli on hommattu. Onhan se tietenkin sääli että parhaat keliolosuhteet jää vähiin, mutta peli kun on "melkein" ruosteeton, eli ei ole omaan silmään ruoste osunut, niin mielelläni sen semmosena yritän säilyttääkin. Japsi-osaa on kuitenkin paljon konepellin alla, joten ihan originaalista ei ole kyse. Osa sähköistä, jäähdytysjärjestelmästä ja pakopuolesta on japanisoitu luotettavuuden ja käytettävyyden parantamiseksi. Onko Suomessa saatavilla japanilaisia Deltan varaosia, vai onko kaikki fiatin valmistamia?
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Varmaan moniakin kiinnostaa, mitä nipponiosia Deltaan on laiteltu, ja ovatko ne nimenomaan Deltaan tehtyjä, vai soviteltu muun mallisista?

Suuri osa autonosista on alihankkijoiden (Marelli, Bosch, Valeo, NipponDenso, Hitachi, TRW jne) valmistamia, eikä autovalmistajan omaa tuotantoa, joten muutakin, kuin Fiat-konsernin tuotetta on tietysti saatavilla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja coupe »

On ne Italialaiset jotain oikeinkin sen Deltan kanssa tehneet kun sen verran noita maailmanmestaruuksia tuli. Ja tais olla vastassa myös niitä luotettavia Japanialaisiakin :wink:

Harinen on pelaillut näidenkin kanssa. Ehkä kuitenkin enemmän tehojen lisäyksen muodossa kuin pelkkien huoltojen.
http://www.hestec.fi/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Coupe 20VT
Skyline GT-R
Tesla model S
7son7
Viestit: 27
Liittynyt: 08.11.2006 16:52

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja 7son7 »

Joo, niin kuin Jeremy Clarkson, Top Gear, joskus sanoi niin taivaissa siunattu liitto olisi ollut jos Italialainen design ja Japsien tekniikka olisi yhdistetty. Historiassa kun tapahtu juuri päinvastaisesti uljan Starionin suhteen.

Ei Deltan tekniikka huono ole. Kunhan vaan vähän niitä Japanin keleissä heikkoja kohtia on korjailtu. Voin listaa vääntää kunhan sopivaa vapaa aikaa löytyy. Sytytyspuolen sähköt on vedetty ihan uusiks ja Deltan originaali jäähdytin ei tahdo riittää Japanin kesässä, joten varta vasten Deltaa varten suunniteltu jäähdytin on asennettu. Japseissa on todella virkeä Delta kommuuni ja varaosia tehdään varta vasten Deltoja varten. Halvempia kuin tuontiosat ja, väittävät, kestävämpiä. Samaten yksi paja rakentaa lisensillä uusia koneita käsityönä. Hinta per kone oli 8000 euron paikkeilla pari vuotta sitten. Varausjono on 3v pituinen.

Viime kuussa pidetyssä Delta-klubin kokoontumisessa Fuji-vuorella oli 280 Deltaa paikalla. Nätti näky :P
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Kuinka Japanissa olis korin korjauspeltiosaa saatavilla?
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
7son7
Viestit: 27
Liittynyt: 08.11.2006 16:52

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja 7son7 »

En osaa tuohon suoraan mitään sanoa. Voin kyllä tiedustella. Mitä osia hakisit?
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja Pele »

Moi!
Löytyykö autosi mahdollisesti tältä videolta: http://www.youtube.com/watch?v=xRzVG8Bb ... re=related
Mahtava määrä Deltoja!
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
7son7
Viestit: 27
Liittynyt: 08.11.2006 16:52

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja 7son7 »

Kato kato. Eikos siella ollut tuota enempaa Deltoja. Paikanpaalla kun puhuttiin tuosta 280 yksilon maarasta :P

Valitettavasti ei loydy mun pelia. Olin siella dealerikaverin kyydissa. Oma Delta oli silloin katsastuksessa/vuosihuollossa, joka Japanissa voi vieda perati viikon verran. Linkista kuitenkin naette mun pelini, jos kiinnostaa.

http://www.mediafire.com/?sharekey=40f7 ... 27e4072512

Samaten Impreza oli mun kauppakassi, joka lahti rankkasateessa perapaan vesiliirrosta vuoren seinaan ja ympari. Onneksi ei ollut vauhtia paljoa niin henki sailyi. Nyt sitten ajellaan perheen kanssa Deltalla kunnes Suomeen tullaan.
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
Avatar
UnoProjekti
Viestit: 3691
Liittynyt: 17.03.2004 19:56
Paikkakunta: Masku

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja UnoProjekti »

Tais olla yks S4:nen ja yks sileekylkinenkin paikalla, muutama perus gralekin vilahti Evojen massasta. Kaunista...

Onko tuo sun yksilön väritys joku helmiäinen ?
Fiat Uno Turbo i.e -88
7son7
Viestit: 27
Liittynyt: 08.11.2006 16:52

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja 7son7 »

Bianco Perlato, viimeisia erikoismalleja. Tata helmenvalkoista on valmistettu 365 tai 315 kappaletta, riippuen lahteesta. Sininen verhoilu ja penkit sisalla.

Videon Club Hi-Fi on mun kaverini auto. Rakennettu kai 16 kappaletta.
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

Bianco Perlato = helmiäisvalkoinen, valmistettu kaiketi 356kpl piensarjana tuolla värillä. Osassa autoja harmaa kylkiraita, kuten tässäkin.

Upea peli.

7son7:lle on yksityisviestiä lähetetty.....
1988 Lancia Delta HF integrale
2004 Subaru Impreza WRX STi PSE
7son7
Viestit: 27
Liittynyt: 08.11.2006 16:52

Re: Delta Evo2 huolto Suomessa

Viesti Kirjoittaja 7son7 »

Joo, vastailen kun infoa loytyy. En ole viela kerennyt sen suhteen mitaan tehda.
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
Vastaa Viestiin