Lancia-Chrysler: tulevat suunnitelmat
Lancia-Chrysler: tulevat suunnitelmat
The alliance between Fiat and Chrysler will be working both ways. Chrysler models will also be shared with Fiat's Lancia brand and be sold under that badge in Europe.
The new platform-sharing project is part of a plan by Fiat to consolidate and shrink its Lancia and Chrysler dealer network in Europe by over 300 dealers from the current 1,200. As part of the alliance deal, Fiat owns the distribution rights for the Chrysler brand in Europe.
"Our plan is to have in place by May 2011 a Lancia/Chrysler integrated network comprising about 800 dealers and over 1,000 dealerships," said Olivier Francois, CEO for Chrysler and Lancia, in an e-mail interview with Automotive News Europe.
Chrysler models that will be sold in Europe under the Lancia marque include a new compact sedan, a mid-sized sedan which will be replacing the PT Cruiser and Sebring models, the 300C full-sized sedan and a new Voyager minivan.
The decision is part of Fiat's plan for a resurgent Lancia brand in Europe. Fiat has devised a strategic, five-year plan to sell 300,000 Lancia-Chrysler models per year in Europe by 2014. Last year, Fiat sold 132,500 Lancia's in Europe, the vast majority in the Italian market.
Source: Autonews
The new platform-sharing project is part of a plan by Fiat to consolidate and shrink its Lancia and Chrysler dealer network in Europe by over 300 dealers from the current 1,200. As part of the alliance deal, Fiat owns the distribution rights for the Chrysler brand in Europe.
"Our plan is to have in place by May 2011 a Lancia/Chrysler integrated network comprising about 800 dealers and over 1,000 dealerships," said Olivier Francois, CEO for Chrysler and Lancia, in an e-mail interview with Automotive News Europe.
Chrysler models that will be sold in Europe under the Lancia marque include a new compact sedan, a mid-sized sedan which will be replacing the PT Cruiser and Sebring models, the 300C full-sized sedan and a new Voyager minivan.
The decision is part of Fiat's plan for a resurgent Lancia brand in Europe. Fiat has devised a strategic, five-year plan to sell 300,000 Lancia-Chrysler models per year in Europe by 2014. Last year, Fiat sold 132,500 Lancia's in Europe, the vast majority in the Italian market.
Source: Autonews
[img]http://www.garage-pochon.ch/photos/logos/love%20fiat.gif[/img]
Toivoa sopii, ettei tässä Lancia-Chrysler naittamisessa käy Lancialle samoin, kuin aikoinaan Lancian parille Autobianchi-Lancia -naimakaupoissa. Enemmän pitää tapahtua, kuin badge-engineeringiä, jos Chryslerin pohjalta aletaan Lancialle uusia malleja tekemään.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- sedicivalvole1
- GFF
- Viestit: 704
- Liittynyt: 10.07.2010 09:35
Re: Lancia-Chrysler: tulevat suunnitelmat
Suora lainaus.
Chrysler nimi poistuu Manner-Euroopassa myytävien uusien autojen listalta vuoden 2011 toukokuuhun mennessä. Kaikki Chrysler-mallit muuttuvat tuolloin Lancioiksi.
Chrysler merkki jää Euroopassa elämään ainoastaan Isossa-Britanniassa ja Irlannissa, missä Lancian malleja ei myydä.
Saas nähä pitääkö paikkansa!
Chrysler nimi poistuu Manner-Euroopassa myytävien uusien autojen listalta vuoden 2011 toukokuuhun mennessä. Kaikki Chrysler-mallit muuttuvat tuolloin Lancioiksi.
Chrysler merkki jää Euroopassa elämään ainoastaan Isossa-Britanniassa ja Irlannissa, missä Lancian malleja ei myydä.
Saas nähä pitääkö paikkansa!
Re: Lancia-Chrysler: tulevat suunnitelmat
Lähinnä olisi mielenkiintoista tietää minkä näkemyksen varassa asiaa sorvataan ja mikä paikallisorganisaation rooli päätöksenteossa oikein on. Itse epäilen, että tässä kohdassa valitaan ns. short term easy way out ja myydään romut jatkossakin Chryslereinä, mikä taas tulee johtamaan muutamassa vuodessa siihen, että tuotepaletti on ihan sekaisin - siis varsinkin jos Fiat lähtee rakentamaan Lanciasta valtavirtabrändiä niin kuin nyt vähän vaikuttaa. Sitten täällä (=Suomi ja Ruotsi) joudutaan mietitään sitä, miten hiipuva maatalouskonemerkki saataisiin sulavasti vaihdettua siihen väriin, jolle kaikki markkinoinnin pelimerkit menevät.
Re: Lancia-Chrysler: tulevat suunnitelmat
Aamun Hesarin mukaan seuraava Chrysler300C myydään Euroopassa Lanciana.
Vaikea nähdä voittajaa tässä keitoksessa. Lancian brändi on aika heikko Italian ulkopuolella, enkä usko että esim. suomalainen Chryslerin ostaja ihan helpolla taipuu italomerkkiin. Ja sama toisinpäin. Itse pystyn helposti sulattamaan Lacian, joka on Fiat, mutta että Chrysler...
O tempora, o mores.
Vaikea nähdä voittajaa tässä keitoksessa. Lancian brändi on aika heikko Italian ulkopuolella, enkä usko että esim. suomalainen Chryslerin ostaja ihan helpolla taipuu italomerkkiin. Ja sama toisinpäin. Itse pystyn helposti sulattamaan Lacian, joka on Fiat, mutta että Chrysler...
O tempora, o mores.
Re: Lancia-Chrysler: tulevat suunnitelmat
Niin, Chrysler poistuu euroopasta ja voyager ja muut mallit myydään Lanciana. Toki ne saavat lievän tuunauksen ja valmistetaanhan ne sitten italiassa....V.Jano kirjoitti:Aamun Hesarin mukaan seuraava Chrysler300C myydään Euroopassa Lanciana.
Vaikea nähdä voittajaa tässä keitoksessa. Lancian brändi on aika heikko Italian ulkopuolella, enkä usko että esim. suomalainen Chryslerin ostaja ihan helpolla taipuu italomerkkiin. Ja sama toisinpäin. Itse pystyn helposti sulattamaan Lacian, joka on Fiat, mutta että Chrysler...
O tempora, o mores.
[img]http://www.garage-pochon.ch/photos/logos/love%20fiat.gif[/img]
Re: Lancia-Chrysler: tulevat suunnitelmat
Kävin tuossa joku aika sitten koeajamassa Phedraa. Sehän on Ranskassa PSA:n ja Fiatin yhteistyönä valmistettu tila-auto, jossa käytetään ainoastaan PSA:n tekniikkaa. Kyllä se ihan "lanciamaiselta" tuntui, vaikka olikin joitain ranskalaiseksi tunnistettavia yksityiskohtia. En nyt siltä pohjalta ihan heittäisi kirvestä kaivoon Chrysler-sukuisten Lancioiden kanssa. Käsittääkseni johdossa ovat nyt italialaiset, eikä amerikkalaiset. Jälkimmäisiltä on kyllä runsaasti esimerkkejä täydellisen epäonnistuneesta badge-engineeringistä ja malliston sekoittelusta, jolla on tehokkaasti aiheutettu vahinkoa: Daewoo/Chevrolet, Ford/Jaguar (X-type), Simca/Chrysler, Opel/Cadillac (Ascona C = Cadillac Cimarron! )
Kuinka lie käynee tuon PSA:n ja Fiatin yhteistyön kanssa nyt Chryslerin kanssa? Vai onkohan seuraava "Voyager" sitten suora jatke Phedralle ja PSA:n vastaaville?
Kuinka lie käynee tuon PSA:n ja Fiatin yhteistyön kanssa nyt Chryslerin kanssa? Vai onkohan seuraava "Voyager" sitten suora jatke Phedralle ja PSA:n vastaaville?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia-Chrysler: tulevat suunnitelmat
psa-yhteistyö jatkuu vain hyötyautojen osalta, eli uusi phedra on nykyinen voyager, ulyssen korvaa freemont-journeyluigi kirjoitti:Kävin tuossa joku aika sitten koeajamassa Phedraa. Sehän on Ranskassa PSA:n ja Fiatin yhteistyönä valmistettu tila-auto, jossa käytetään ainoastaan PSA:n tekniikkaa. Kyllä se ihan "lanciamaiselta" tuntui, vaikka olikin joitain ranskalaiseksi tunnistettavia yksityiskohtia. En nyt siltä pohjalta ihan heittäisi kirvestä kaivoon Chrysler-sukuisten Lancioiden kanssa. Käsittääkseni johdossa ovat nyt italialaiset, eikä amerikkalaiset. Jälkimmäisiltä on kyllä runsaasti esimerkkejä täydellisen epäonnistuneesta badge-engineeringistä ja malliston sekoittelusta, jolla on tehokkaasti aiheutettu vahinkoa: Daewoo/Chevrolet, Ford/Jaguar (X-type), Simca/Chrysler, Opel/Cadillac (Ascona C = Cadillac Cimarron! )
Kuinka lie käynee tuon PSA:n ja Fiatin yhteistyön kanssa nyt Chryslerin kanssa? Vai onkohan seuraava "Voyager" sitten suora jatke Phedralle ja PSA:n vastaaville?
[img]http://www.garage-pochon.ch/photos/logos/love%20fiat.gif[/img]
- riku_rinne1
- Viestit: 17
- Liittynyt: 22.02.2011 17:41