Lancia Kappa:n kytkentäkaavio

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
MaxeXL
Viestit: 3
Liittynyt: 11.05.2010 12:16

Lancia Kappa:n kytkentäkaavio

Viesti Kirjoittaja MaxeXL »

Tere.
Aattelin näin ekaks kysästä täältä onko kenelläkään hajua mistä löytyis vm:95 Kappan kytkentäkaaviota. 3.0 manuaalista ois kyse.

Hyyty puhaltimen moottori ja pitäis rakentaa halvempi versio sisälle.
Nyt tarvii hieman sähköistä kytkentä ohjeita.
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Eikös Heikalla ollut tuota halvempaa moottoria varastossa.

http://www.heikka.fi

Mutta, puhaltimeen tulee muutama johto.
Kaksi paksumpaa, joista "käyttösähkö".
Ja muistaakseni kolme ohjausnarua, joilla valitaan nopeudet.

Itse moottorihan on hiiliharjaton kolmivaiheohjattu fettihässäkkä, ja jos halvalla tuon toimimaan infocenterin kanssa haluat, käämi se uudelleen ja vaihda se palanut fetti :roll:
No, ei se mahdoton homma ole.

Multa taitaa tuo paperiversio sähköistä löytyä tarvittaessa.

Onko autossa ilmastointi?
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Löytyy jonkinlaiset skeemat hollanniksi pdf:nä. Yli 13-megainen tiedosto, joten sähköposti on pois suljettu.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
124 AC
Viestit: 570
Liittynyt: 07.01.2003 15:42
Paikkakunta: Tyrwää

Tuolta löytyy muutakin käytännön tietoa

Viesti Kirjoittaja 124 AC »

Lancia Kappa Service Manual: lanciakappa.extra.hu
Lancia Thesis Service Manual: lanciathesis.extra.hu

ja kolmilitraisissa on aina ilmastointi.

LE-varustellut 2.4 Suomi Kapat ovat harvoja ei ilmastoituja versioita maailmassa.
Muualla LE-versioihinkin ilmastointi myytiin, Suomessa taisi olla 10 000 markan lisä 1996..
LS versiot olivat aina ilmastoituja ja LX versioita oli suuri osa kuutoskoneisista.
Fiat 124 AC 2.0 TC 1967
Lancia Kappa V6 SW Softronic 1999
Lancia Thesis V6 Emblema 2002
Lancia Kappa JTD 1999 Berlina
Maserati 222 SE 2.8 Bii-turbo 1990
Alfa-Romeo 159 2.4 JTDm Q-tronic 2008
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Ahaa, onko tuo sivusto taas pystyssä?
Koitin katsella tuota itsekin, mutta ei onnistunut.

Ei näköjään ole, osaako joku ulkomaanelävien kieltä?

Aha, kolmelitraisessa se siis on.
Tulee mielenkiintoinen puhaltimenvaihto-operaatio :lol:
MaxeXL
Viestit: 3
Liittynyt: 11.05.2010 12:16

Viesti Kirjoittaja MaxeXL »

Kiitoksia nopeista vastauksista.

Ilmastointi joo löytyy.

A Bart, olisiko mahdollista saada paperiversiota sähköistä?
LAita vaikka s-postia niin jutellaan lisää.

Olen kyllä tietoinen että saattaa olla helpompaa hermoille ostaa Heikka:lta moottori. Purkaminen oli jo melkoinen tapahtuma itsellään.

Mahtaako kyseinen moottori toimia infocenterin kanssa?
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Siis heikan moottori on alkuperäinen/vastaava.
Voit myös katsella, josko löytyy 166:sen moottoria jostain romikselta.
Sehän on sama klumppi.

Mitä osaa tuosta sähkökaaviosta tarvitset?

Eihän siinä voi olla muuta sähkövikaa, (paitsi vilkkurele katkoo, tai keskuslukituksen moottori ei toimi)
MaxeXL
Viestit: 3
Liittynyt: 11.05.2010 12:16

Viesti Kirjoittaja MaxeXL »

Moottorin sähkökaavion tarttisin.

Purin juuri puhaltimen moottorin. Nyt tarvis tietää käämien vastuksen. Sais mitattua onko ehjä.

Löytyy kaksi puhaltimen moottoria mutta molemmissa laakeri pitää ääntä.

Saisin vaihdettua piirilevyn ja diodit
A Bart
Viestit: 903
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Voin koittaa tuon huomenna mitata.
Mullahan oli vain yksi kenttä pimeänänä.

Moottorin (sisäistä) kytkentäkaaviota ei varmaan mistään löydy.
Vastaa Viestiin