kappan airbag

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
k
Viestit: 4
Liittynyt: 14.09.2006 23:18

kappan airbag

Viesti Kirjoittaja k »

Terve

Kappan airbagin valo alkoi palaa tuossa joitakin aikoja sitten. Huollossa kertoivat syyn olevan ohjainboxissa, koskapa mitään muuta viallista ei kuulema löytynyt. Onko kenelläkään kokemusta tai mahdollisesti jopa nurkissa lojuvaa boxia numerolla: 4645 9202? Yritin sitä netistä metsästää, mutta huonoin tuloksin. Kyse on kahdella tyynyllä varustettu malli vuodelta 1997 (3.0).
Avatar
immomp
Viestit: 191
Liittynyt: 04.09.2006 19:23
Viesti:

Re: kappan airbag

Viesti Kirjoittaja immomp »

k kirjoitti:Terve

Kappan airbagin valo alkoi palaa tuossa joitakin aikoja sitten. Huollossa kertoivat syyn olevan ohjainboxissa, koskapa mitään muuta viallista ei kuulema löytynyt. Onko kenelläkään kokemusta tai mahdollisesti jopa nurkissa lojuvaa boxia numerolla: 4645 9202? Yritin sitä netistä metsästää, mutta huonoin tuloksin. Kyse on kahdella tyynyllä varustettu malli vuodelta 1997 (3.0).
Onko Kappa ollut käyttämättä vai koko ajan ajossa? Ohjainboksissa on jonkinlainen akkuvarmennus ja jos auto seisoo pitkän ajan, on mahdollista että tuon akun jännite laskee liian alas ja vikakoodi ilmenee. Muutaman tunnin ajon jälkeen usein tämä vika korjaantuu ihan itsekseen.

Kyseinen tieto ei ole Kappan järjestelmästä vaan tuon ajan konsernin tuotteet yleensä...
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Onko tässä vain kuljettajan bägi ja turvavyön kiristimet.
Vaiko myöskin hanttarinbägi.
Tuo vanhempi versio purkeista jossa ei ole kuin kuskinbägi, on ilmeisesti herkempi vinoilemaan.
Sen tunnistaa boxin kyljestä olevasta punaisesta liittimestä.
Uudemmassa oli muistaakseni keltainen/oranssi.

Veikkaisin että tuosta kannattaa käydä kaikki keltaiset liittimet läpi puhdistuslitkulla, ja koittaa nollata tuota sen jälkeen.

Tuollainen punaisella liittimellä oleva boxi saattaisi olla jouten, sellaisen kun joskus hommasin varoiksi kun näin myytävänä.

Mikä oli muuten tuo vikadiagnoosi tarkkaanottaen?
TTT
Viestit: 122
Liittynyt: 19.07.2004 15:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TTT »

"Kyseinen tieto ei ole Kappan järjestelmästä vaan tuon ajan konsernin tuotteet yleensä..."

Kappaa ei pidä verrata saman ajan Fiiuihin. Itselläniyhteensä kahdeksan vuotta kokemusta kahdesta Kappasta ja myös viisi vuotta 99 Ypsilonista, joka on käytännössä Fiatti. Hauska peli jälkimmäinenkin, mutta kyllä Kappa on ihan eri maailmasta. Poikkeuksellisen laadukas auto ja vertailukelpoinen saman aikakauden Audeihin ja Bemuihin.
TTT
k
Viestit: 4
Liittynyt: 14.09.2006 23:18

Viesti Kirjoittaja k »

Autossa on sekä kuskilla, että kartanlukijalla tyyny. Auto ei ole seissyt vaan on ollut koko ajan ajossa. Korjaamon mukaan vikakoodia ei pääse lukemaan/ kuittaamaan, joten pitivät todennäköisenä boxi-vikaa. Uudet maksavat kuulema paljon, joten käytetty olisi hakusessa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8811
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

TTT kirjoitti:Poikkeuksellisen laadukas auto ja vertailukelpoinen saman aikakauden Audeihin ja Bemuihin.
A-haa - Kappa on siis sellainen auto jolla ei pääse aamusin töihin kun jarrut jäätyy jumiin (vaikka kässäri ei ole päällä...), sisään kiivetään ikkunoista kun keskuslukko v*ttuilee, yli litran öljynkulutukset on normaaleja etc. :roll: Niin ja virtalukkokäden pitää olla valmiina kääntämään auto sammuksiin jos kaasupoljin iskeytyy yht äkkiä pohjaan ihan itsestään ja jumiutuu sinne. :mrgreen:

Mä kun oon luullut että se Kappa on ihan OIKEESTI hyvä auto. :wink:

edit: asiavirhe korjattu
Viimeksi muokannut -HH-, 01.04.2010 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Juuri näin.
Nämä kaikki viat koskevat koko konsernin autoja :)
Tuosta listasta esimerkiksi tuo "kaasupoljin iskeytyy pohjaan" tapahtuu mullakin aivan satunnaisesti ja harkitsemattomissa tilanteissa.

Oletko koittanut lukea niitä vikakoodeja maadottamalla sen bägiliittimen natsaa?
Nuo vilkutuksethan kertovat sen vian.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8811
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

A Bart kirjoitti: Nämä kaikki viat koskevat koko konsernin autoja :)
Minkä konsernin - ei mulla oo tollasia Fiat-konsernin kamppeissa ollut vaan oon luullut että nuo on vaan niitä saksalaiseten "laatuautojen" vikoja... :roll:
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
TTT
Viestit: 122
Liittynyt: 19.07.2004 15:20
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja TTT »

-HH- kirjoitti: Mä kun oon luullut että se Kappa on ihan OIKEESTI hyvä auto. :wink:
Sitä tuossa yritin itse asiassa kertoa, mutta taisin eksyä väärälle foorumille.
TTT
Avatar
x1/9 T16
Viestit: 1586
Liittynyt: 09.09.2003 11:42
Paikkakunta: Boostlandia

Viesti Kirjoittaja x1/9 T16 »

TTT kirjoitti:vertailukelpoinen saman aikakauden Audeihin ja Bemuihin.
-HH- kirjoitti:

Mä kun oon luullut että se Kappa on ihan OIKEESTI hyvä auto.
TTT kirjoitti:Sitä tuossa yritin itse asiassa kertoa, mutta taisin eksyä väärälle foorumille.
:mrgreen:
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

-HH- kirjoitti:ei pääse aamusin töihin kun jarrut jäätyy jumiin (vaikka kässäri ei ole päällä...), sisään kiivetään ikkunoista kun keskuslukko v*ttuilee, yli litran öljynkulutukset on normaaleja etc. :roll: Niin ja virtalukkokäden pitää olla valmiina kääntämään auto sammuksiin jos kaasupoljin iskeytyy yht äkkiä pohjaan ihan itsestään ja jumiutuu sinne. :mrgreen:
Unohdit vielä dieselkoneissa moottorin läpi kulkeutuvat läpät ja muut imusarjan osat. :lol:

Noh, onneksi yleensä imago ja faktat on kaksi eri asiaa, joten tuskin Antin Lybrakaan on niin audimainen/bemarimainen että sillä ei uskaltaisi jatkossa lähteä pitemmille reissuille. :mrgreen:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: kappan airbag

Viesti Kirjoittaja A Bart »

k kirjoitti:Terve

Kappan airbagin valo alkoi palaa tuossa joitakin aikoja sitten. Huollossa kertoivat syyn olevan ohjainboxissa, koskapa mitään muuta viallista ei kuulema löytynyt. Onko kenelläkään kokemusta tai mahdollisesti jopa nurkissa lojuvaa boxia numerolla: 4645 9202? Yritin sitä netistä metsästää, mutta huonoin tuloksin. Kyse on kahdella tyynyllä varustettu malli vuodelta 1997 (3.0).
Jos välillä asiaakin.
Eli kyseessä EI taida olla tämä poksi?
http://cgi.ebay.de/AirBag-Steuergeraet- ... 286.c0.m14

Onko siinä tuo liitin uudempi?
Eli ei tuo punainen isoilla natsoilla.
Vastaa Viestiin