kappan airbag
kappan airbag
Terve
Kappan airbagin valo alkoi palaa tuossa joitakin aikoja sitten. Huollossa kertoivat syyn olevan ohjainboxissa, koskapa mitään muuta viallista ei kuulema löytynyt. Onko kenelläkään kokemusta tai mahdollisesti jopa nurkissa lojuvaa boxia numerolla: 4645 9202? Yritin sitä netistä metsästää, mutta huonoin tuloksin. Kyse on kahdella tyynyllä varustettu malli vuodelta 1997 (3.0).
Kappan airbagin valo alkoi palaa tuossa joitakin aikoja sitten. Huollossa kertoivat syyn olevan ohjainboxissa, koskapa mitään muuta viallista ei kuulema löytynyt. Onko kenelläkään kokemusta tai mahdollisesti jopa nurkissa lojuvaa boxia numerolla: 4645 9202? Yritin sitä netistä metsästää, mutta huonoin tuloksin. Kyse on kahdella tyynyllä varustettu malli vuodelta 1997 (3.0).
Re: kappan airbag
Onko Kappa ollut käyttämättä vai koko ajan ajossa? Ohjainboksissa on jonkinlainen akkuvarmennus ja jos auto seisoo pitkän ajan, on mahdollista että tuon akun jännite laskee liian alas ja vikakoodi ilmenee. Muutaman tunnin ajon jälkeen usein tämä vika korjaantuu ihan itsekseen.k kirjoitti:Terve
Kappan airbagin valo alkoi palaa tuossa joitakin aikoja sitten. Huollossa kertoivat syyn olevan ohjainboxissa, koskapa mitään muuta viallista ei kuulema löytynyt. Onko kenelläkään kokemusta tai mahdollisesti jopa nurkissa lojuvaa boxia numerolla: 4645 9202? Yritin sitä netistä metsästää, mutta huonoin tuloksin. Kyse on kahdella tyynyllä varustettu malli vuodelta 1997 (3.0).
Kyseinen tieto ei ole Kappan järjestelmästä vaan tuon ajan konsernin tuotteet yleensä...
Onko tässä vain kuljettajan bägi ja turvavyön kiristimet.
Vaiko myöskin hanttarinbägi.
Tuo vanhempi versio purkeista jossa ei ole kuin kuskinbägi, on ilmeisesti herkempi vinoilemaan.
Sen tunnistaa boxin kyljestä olevasta punaisesta liittimestä.
Uudemmassa oli muistaakseni keltainen/oranssi.
Veikkaisin että tuosta kannattaa käydä kaikki keltaiset liittimet läpi puhdistuslitkulla, ja koittaa nollata tuota sen jälkeen.
Tuollainen punaisella liittimellä oleva boxi saattaisi olla jouten, sellaisen kun joskus hommasin varoiksi kun näin myytävänä.
Mikä oli muuten tuo vikadiagnoosi tarkkaanottaen?
Vaiko myöskin hanttarinbägi.
Tuo vanhempi versio purkeista jossa ei ole kuin kuskinbägi, on ilmeisesti herkempi vinoilemaan.
Sen tunnistaa boxin kyljestä olevasta punaisesta liittimestä.
Uudemmassa oli muistaakseni keltainen/oranssi.
Veikkaisin että tuosta kannattaa käydä kaikki keltaiset liittimet läpi puhdistuslitkulla, ja koittaa nollata tuota sen jälkeen.
Tuollainen punaisella liittimellä oleva boxi saattaisi olla jouten, sellaisen kun joskus hommasin varoiksi kun näin myytävänä.
Mikä oli muuten tuo vikadiagnoosi tarkkaanottaen?
"Kyseinen tieto ei ole Kappan järjestelmästä vaan tuon ajan konsernin tuotteet yleensä..."
Kappaa ei pidä verrata saman ajan Fiiuihin. Itselläniyhteensä kahdeksan vuotta kokemusta kahdesta Kappasta ja myös viisi vuotta 99 Ypsilonista, joka on käytännössä Fiatti. Hauska peli jälkimmäinenkin, mutta kyllä Kappa on ihan eri maailmasta. Poikkeuksellisen laadukas auto ja vertailukelpoinen saman aikakauden Audeihin ja Bemuihin.
Kappaa ei pidä verrata saman ajan Fiiuihin. Itselläniyhteensä kahdeksan vuotta kokemusta kahdesta Kappasta ja myös viisi vuotta 99 Ypsilonista, joka on käytännössä Fiatti. Hauska peli jälkimmäinenkin, mutta kyllä Kappa on ihan eri maailmasta. Poikkeuksellisen laadukas auto ja vertailukelpoinen saman aikakauden Audeihin ja Bemuihin.
TTT
A-haa - Kappa on siis sellainen auto jolla ei pääse aamusin töihin kun jarrut jäätyy jumiin (vaikka kässäri ei ole päällä...), sisään kiivetään ikkunoista kun keskuslukko v*ttuilee, yli litran öljynkulutukset on normaaleja etc. Niin ja virtalukkokäden pitää olla valmiina kääntämään auto sammuksiin jos kaasupoljin iskeytyy yht äkkiä pohjaan ihan itsestään ja jumiutuu sinne.TTT kirjoitti:Poikkeuksellisen laadukas auto ja vertailukelpoinen saman aikakauden Audeihin ja Bemuihin.
Mä kun oon luullut että se Kappa on ihan OIKEESTI hyvä auto.
edit: asiavirhe korjattu
Viimeksi muokannut -HH-, 01.04.2010 11:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Juuri näin.
Nämä kaikki viat koskevat koko konsernin autoja
Tuosta listasta esimerkiksi tuo "kaasupoljin iskeytyy pohjaan" tapahtuu mullakin aivan satunnaisesti ja harkitsemattomissa tilanteissa.
Oletko koittanut lukea niitä vikakoodeja maadottamalla sen bägiliittimen natsaa?
Nuo vilkutuksethan kertovat sen vian.
Nämä kaikki viat koskevat koko konsernin autoja
Tuosta listasta esimerkiksi tuo "kaasupoljin iskeytyy pohjaan" tapahtuu mullakin aivan satunnaisesti ja harkitsemattomissa tilanteissa.
Oletko koittanut lukea niitä vikakoodeja maadottamalla sen bägiliittimen natsaa?
Nuo vilkutuksethan kertovat sen vian.
TTT kirjoitti:vertailukelpoinen saman aikakauden Audeihin ja Bemuihin.
-HH- kirjoitti:
Mä kun oon luullut että se Kappa on ihan OIKEESTI hyvä auto.
TTT kirjoitti:Sitä tuossa yritin itse asiassa kertoa, mutta taisin eksyä väärälle foorumille.
http://www.amwdynoservice.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Tony Kart http://wwnet.fi/lprua/" onclick="window.open(this.href);return false;
326 km/h
+10s
HX 52 Pro
Sumeaa logiikka
Unohdit vielä dieselkoneissa moottorin läpi kulkeutuvat läpät ja muut imusarjan osat.-HH- kirjoitti:ei pääse aamusin töihin kun jarrut jäätyy jumiin (vaikka kässäri ei ole päällä...), sisään kiivetään ikkunoista kun keskuslukko v*ttuilee, yli litran öljynkulutukset on normaaleja etc. Niin ja virtalukkokäden pitää olla valmiina kääntämään auto sammuksiin jos kaasupoljin iskeytyy yht äkkiä pohjaan ihan itsestään ja jumiutuu sinne.
Noh, onneksi yleensä imago ja faktat on kaksi eri asiaa, joten tuskin Antin Lybrakaan on niin audimainen/bemarimainen että sillä ei uskaltaisi jatkossa lähteä pitemmille reissuille.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Re: kappan airbag
Jos välillä asiaakin.k kirjoitti:Terve
Kappan airbagin valo alkoi palaa tuossa joitakin aikoja sitten. Huollossa kertoivat syyn olevan ohjainboxissa, koskapa mitään muuta viallista ei kuulema löytynyt. Onko kenelläkään kokemusta tai mahdollisesti jopa nurkissa lojuvaa boxia numerolla: 4645 9202? Yritin sitä netistä metsästää, mutta huonoin tuloksin. Kyse on kahdella tyynyllä varustettu malli vuodelta 1997 (3.0).
Eli kyseessä EI taida olla tämä poksi?
http://cgi.ebay.de/AirBag-Steuergeraet- ... 286.c0.m14
Onko siinä tuo liitin uudempi?
Eli ei tuo punainen isoilla natsoilla.