Kauppalehti 4.12.2009
Kauppalehti 4.12.2009
Sanasta sanaan.
Fiatissa käy kova puhuri sen jälkeen kun konserni osti amerikkalaisen
Chryslerin. Chryslerin, Dodgen, Jeepin malleja katoaa markkinoilta.
Liipasimella on nyt myös italialainen legendaarinen merkki Lancia. Brittilähteiden mukaa Fiat aikoo haudata 103 vuotta vanhan Lancian nimen ja muuttaa merkin malliston Chrysleriksi.
Tää täytyy olla uutis ankka.
Fiatissa käy kova puhuri sen jälkeen kun konserni osti amerikkalaisen
Chryslerin. Chryslerin, Dodgen, Jeepin malleja katoaa markkinoilta.
Liipasimella on nyt myös italialainen legendaarinen merkki Lancia. Brittilähteiden mukaa Fiat aikoo haudata 103 vuotta vanhan Lancian nimen ja muuttaa merkin malliston Chrysleriksi.
Tää täytyy olla uutis ankka.
Jossain jutussa sanottiin niin, että joillain markkinoilla osa Lancian mallistosta muuttuu Chrysleriksi. Toisaalta Lancia on vahva brändi oikeastaan vain Italiassa, joten siinä mielessä merkin täydellinen kuoppaaminenkaan ei olisi liiketaloudellisesti ajateltuna mikään mahdottomuus. Sääli se kyllä olisi.
Mutta ainahan näistä puhutaan.
Mutta ainahan näistä puhutaan.
Kuten Alfabbs:lläkin totesin, Lanciaa on huhuissa kuopattu jo 30-40 vuotta. Mistäpä sitä tietää, mitä ekonoomit keksivät laskeskella. Tuskinpa Lancia olisi rebadge-Chryslerinä vahva brändi Italiassakaan, ja toisaalta myöskään Chrysler rebadge-Lanciana muualla Euroopassa. Lancian tämänhetkinen mallisto on kyllä niin kapea, että jotain on tapahduttava, jos meinataan jatkaa. Chryslerilla olisi kyllä joitain hyviä platformeja (esim. 300C) seuraavan ison Lancian sisarmalliksi. http://www.tekniikanmaailma.fi/uutiset/ ... -uudelleen
Jos ei olisi italialaisista kyse, niin Lancian kohtalo olisi kyllä jo sinetöity aikaa sitten. Tunneseikat ohjaa nykyisin harmittavan vähäistä osaa autoteollisuutta, ja lopputulos tylsää pirkkalinjaa. Harmi kun Delta integralen pohjustama asema hukattiin 90-luvulla hölmöllä asemointipäätöksellä (sporttisesta luksusautosta vähemmän sporttiseksi Alfan nostamiseksi.)
Jos ei olisi italialaisista kyse, niin Lancian kohtalo olisi kyllä jo sinetöity aikaa sitten. Tunneseikat ohjaa nykyisin harmittavan vähäistä osaa autoteollisuutta, ja lopputulos tylsää pirkkalinjaa. Harmi kun Delta integralen pohjustama asema hukattiin 90-luvulla hölmöllä asemointipäätöksellä (sporttisesta luksusautosta vähemmän sporttiseksi Alfan nostamiseksi.)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Täällä on fotoshoppailtu dodge-fiateja ja chrysler-lancioita:
http://www.allpar.com/cars/chrysler/2013/index.html
http://www.allpar.com/cars/chrysler/2013/index.html
Edellisen linkin (p-leen rumia photoshoppeja muuten) sisältä löytyi lupaavaa spekulaatiota, jossa voisi toivoa olevan perääkin:
http://www.allpar.com/cars/adopted/fiat ... iance.html
http://www.allpar.com/cars/adopted/fiat ... iance.html
The current plan is to essentially merge Lancia and Chrysler in Europe; both are headed by the same person, and Lancia will start using Chrysler vehicles as a basis for their own larger offerings. Likewise, the largest Alfa Romeo will be based on the Chrysler LX, and built in the United States. Chrysler will be able to sell more vehicles around the world, especially Jeeps; the Chrysler and Dodge vehicles will sometimes be sold as such with Lancias added under their names, and sometimes will be sold as Lancias.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Kauppalehti 4.12.2009
Kohta Ferrari on Oldsmobile ja Fiat on Mercedes - Benzkurppa kirjoitti:Sanasta sanaan.
Fiatissa käy kova puhuri sen jälkeen kun konserni osti amerikkalaisen
Chryslerin. Chryslerin, Dodgen, Jeepin malleja katoaa markkinoilta.
Liipasimella on nyt myös italialainen legendaarinen merkki Lancia. Brittilähteiden mukaa Fiat aikoo haudata 103 vuotta vanhan Lancian nimen ja muuttaa merkin malliston Chrysleriksi.
Tää täytyy olla uutis ankka.
Eiköhän seuraava peliliike konsernilta voisi olla vaikkapa tämä:
AR 8C oli taloudellisestikin ilmeisen onnistunut projekti ja kun niiden valmistaminen loppuu (vai joko loppui), niin tilaa olisi uudelle halomallille.
Tai jos kuluttajaystävällisemmälle linjalle lähdetään, niin:
Noilla voisi potkia vähän eloa merkkiin Italian ulkopuolellakin.
AR 8C oli taloudellisestikin ilmeisen onnistunut projekti ja kun niiden valmistaminen loppuu (vai joko loppui), niin tilaa olisi uudelle halomallille.
Tai jos kuluttajaystävällisemmälle linjalle lähdetään, niin:
Noilla voisi potkia vähän eloa merkkiin Italian ulkopuolellakin.
Kesäksi pitäisi vaan olla avoin katto.
Muuten kyllä miellyttää tuo alimmainen, mutta muistuttaa ikävästi Meseä.
Jotain pientä italialaisuutta kaipaisia lisää.
Odotan mielenkiinnolla Fiat 500C.n tuloa markkinoille - Suomessa kun ei ole kiire mihinkään ja aurinkokin paistaa vain satunnaisesti.
500C vois olla kyllä todella potentiaalinen vaihtoehto avoautolle, jota voi käyttää myös talven pimeinä päivinä, kuten nyt.
Muuten kyllä miellyttää tuo alimmainen, mutta muistuttaa ikävästi Meseä.
Jotain pientä italialaisuutta kaipaisia lisää.
Odotan mielenkiinnolla Fiat 500C.n tuloa markkinoille - Suomessa kun ei ole kiire mihinkään ja aurinkokin paistaa vain satunnaisesti.
500C vois olla kyllä todella potentiaalinen vaihtoehto avoautolle, jota voi käyttää myös talven pimeinä päivinä, kuten nyt.
Lancia Ypsilon, Honda CRV, Honda 600 RR
Proton näin jokunen vuosi sitten Biscarettin museossa merkin 100-vuotistohinoissa, eikä kyllä tullut yhtään mikään Mese mieleen.Laku kirjoitti:Muuten kyllä miellyttää tuo alimmainen, mutta muistuttaa ikävästi Meseä.
.
Tekee tosiaan hyvää Lancian menekille kun konsernin pääjohtajakin vähän väliä tulee julkisuuteen pohdiskellen merkin tulevaisuutta. Tässä pitää vakavasti itsekin miettiä, josko siirtyisi Alfan ohjaimiin.
TTT
Tuota olen itsekin ihmetellyt - tuntuu tahalliselta, kun luulisi tuon tason bisnesmiehen itsekin ymmärtävän moisen tason spekulointien vaikutuksen markkinoihin. Lienee jotain konsernin sisäistä nokittelua. Viime vuosina Lancian myynti on käsittääkseni ollut Alfaa korkeammalla, joskin Alfan uusi mallisto yhdessä Lancian kapean mallikirjon kanssa korjannee tilannetta lähitulevaisuudessa.TTT kirjoitti:Tekee tosiaan hyvää Lancian menekille kun konsernin pääjohtajakin vähän väliä tulee julkisuuteen pohdiskellen merkin tulevaisuutta. Tässä pitää vakavasti itsekin miettiä, josko siirtyisi Alfan ohjaimiin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/