Dedra lämppäri

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
ture
Viestit: 7
Liittynyt: 24.10.2009 15:13

Dedra lämppäri

Viesti Kirjoittaja ture »

Mikähän on -90 vuoden 1.6ie Dedran lämppärissä kun ei tule lämpöä, sellanen tosi haalean lämmin saattaa tulla, mut ei sielä kohta enää tarkene olla. Siitä lämppärin kyljestä se hana on katottu ja se kyllä toimii ja aukee kokonaan ja ilmeisesti se vesi myös sielä kennossa kiertää, mut lämpöä ei vaan taho tulla kunnolla. Onko tuola joku läppä joka säätää kylmän ilman sekottamista siihen lämpöseen?
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onko moottori oikeassa käyntilämpötilassa?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
ture
Viestit: 7
Liittynyt: 24.10.2009 15:13

Viesti Kirjoittaja ture »

Jos sen lämpötilan kuuluu siinä 90 asteen paikkeilla olla, niin kyllä on oikeassa käyntilämpötilassa.
Avatar
Nipa
GFF
Viestit: 3364
Liittynyt: 28.04.2003 23:05
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja Nipa »

Mittaa (sormituntumakin riittää) meno- ja paluuputken lämpötilaero. Jos lämpötilaero on huomattava (esim 90°C/40°C) nesteen virtaus on riittämätön. Jokin tukkii liemen virtausta.
Jos lämpötilaeroa ei ole, lämpöä ei siirry nesteestä ilmaan. Kenno on likainen sisä- tai ulkopuolelta. Tai molemmilta.
Слава Україні - Героям слава
Мені не потрібна поїздка, мені потрібна амуніція.
ture
Viestit: 7
Liittynyt: 24.10.2009 15:13

Viesti Kirjoittaja ture »

Juu olen sen kokeillut ja molemmat putket on kuumia, tosi kuumia, eli sen 90 asteisia. Näin ajattelin itsekkin ja revin kennoa ulos niin paljon kuin se sieltä mahtu tulemaan ja ei se kyllä pahemmin likanen ollu, että kyllä siitä ilma menee läpi ilman mitään ongelmia, tota en sitte tiedä millanen se sisältä on, mut oikein en uskois että sielä mitään olis tukkeena. Alkaa vitsitkin loppumaa kesken, kun ei sitä lämpöö ala tulee stte kun kylmät ilmatkin vielä tulee. Mites sen kennon saa kokonaa pois sielä sisältä? Mulla ainakin otti siihen sulakeboksin rautoihi kiinni, eikä se sieltä sitte tullu.


Mittaa (sormituntumakin riittää) meno- ja paluuputken lämpötilaero. Jos lämpötilaero on huomattava (esim 90°C/40°C) nesteen virtaus on riittämätön. Jokin tukkii liemen virtausta.
Jos lämpötilaeroa ei ole, lämpöä ei siirry nesteestä ilmaan. Kenno on likainen sisä- tai ulkopuolelta. Tai molemmilta.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ilmeisesti lämpimän ja kylmän ilman sekoittumista ohjaava läppä ei liiku. Olisko vaijeri irti/poikki? Tuossa lienee manuaalisesti käytettävä lämppäri kuitenkin?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
ture
Viestit: 7
Liittynyt: 24.10.2009 15:13

Viesti Kirjoittaja ture »

Juu manuaalisesti käytettävähän tossa on. Ainakin kun sitä lämmönsäätö pyörää käänteli, ni kyllä se sitä läpän vipua ainakin liikuttelee :? En kyllä oikein ymmärrä mikä siinä on vikana. Minkähänlainen se läppä systeemi on rakenteeltaa, et oisko se sieltä lämppärin sisältä voinu mennä rikki ja läppä jääny auki tai jotain?
Vastaa Viestiin