Dedra (Delta)
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Dedra (Delta)
Pientä fiksailua vaille leimaa
Tuleva työmatka kulkine
Testiajoa ensimmäisen kerran oston jälkeen.
Tulipa sitten eilen sorvailtua vauhtipyörä 200mm kytkimelle sopivaksi kun sellanen sattu olemaan sopivasti käsillä tuon vakio 190mm tilalle, eli ilmeisesti Marea 1,6:n kytkin?
Vaihdoin takalikasuojat ja sisä puoliset osat tuohon tässä joku aika sitten uutena keulasta palaneesta yksilöstä.
Nuo palat oli täysin ruosteettomat
Maalaustakin tuli koitettua metallivärillä ensimmäistä kertaa... sävy ei tullut aivan samaa kun ei ollut värikoodia tiedossa väärän värisen takaluukun takia, mutta kelpaa ainakin itelle.
Onhan se vähän kun karvalakilla vetästy
Lommojakin on...
Rojekti kuvia ei valitettavasti ole...
Muutama kuva
http://kuvablogi.com/blog/8748/9/
Tuleva työmatka kulkine
Testiajoa ensimmäisen kerran oston jälkeen.
Tulipa sitten eilen sorvailtua vauhtipyörä 200mm kytkimelle sopivaksi kun sellanen sattu olemaan sopivasti käsillä tuon vakio 190mm tilalle, eli ilmeisesti Marea 1,6:n kytkin?
Vaihdoin takalikasuojat ja sisä puoliset osat tuohon tässä joku aika sitten uutena keulasta palaneesta yksilöstä.
Nuo palat oli täysin ruosteettomat
Maalaustakin tuli koitettua metallivärillä ensimmäistä kertaa... sävy ei tullut aivan samaa kun ei ollut värikoodia tiedossa väärän värisen takaluukun takia, mutta kelpaa ainakin itelle.
Onhan se vähän kun karvalakilla vetästy
Lommojakin on...
Rojekti kuvia ei valitettavasti ole...
Muutama kuva
http://kuvablogi.com/blog/8748/9/
Viimeksi muokannut sedicivalvole, 21.07.2009 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Onhan ne. Siksi vaihdoin itse 1,6 DGT Tipon lootasta viitosen. Nyt 120 km/h noin 3600rpm. Vaikuttaa meluun melkoisesti...sedicivalvole kirjoitti: Muuten onko 1,6 dedran välitykset tosiaan noin tiheät, että 100km/h ja 3500rpm vaihde V
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Kyllä tuossa turbo dedrassakin on todella lyhyet välitykset!
Ihan mukavat kiihdyttelyyn, mutta motari vauhdissa huutaa niveaa
Vitosella saa kokolailla 230km/h(mittariin) ja sen jälkeen tökkii rajottajaan
Mutta aika turhaa tuon kovempi huippunopeus... parempi vaan tuo ohituskiihtyvyys.
Ihan mukavat kiihdyttelyyn, mutta motari vauhdissa huutaa niveaa
Vitosella saa kokolailla 230km/h(mittariin) ja sen jälkeen tökkii rajottajaan
Mutta aika turhaa tuon kovempi huippunopeus... parempi vaan tuo ohituskiihtyvyys.
Lancia Dedra 2000 Turbo (Projekti)
Volvo 240 gl (Kulkine)
Ford Fiesta RS (Rallikulkine)
Volvo 240 gl (Kulkine)
Ford Fiesta RS (Rallikulkine)
Nojuu, eipä tuolla lähes vakiokoneisella 1.6 Dedralla enää pahemmin 5. vaihteella ohitella välityksen muuttamisen jälkeen, mutta matkustusmukavuus on sen verran eri luokassa, että sen kyllä kestää.
Ja jos kaahailla haluaa, niin se kulkee kuitenkin nelosella 160 ennen rajoittimen peliin puuttumista, mikä riittää kuitenkin aika pitkälle...
Ps. Kyllä jokunen ihminen Lohjan kevätmiitissä ihmetteli hieman, kun sanoin että päätin joskus kasin aikoihin illalla ruveta vaihtamaan laatikkoon pitempää välitystä, kun aamulla piti lähteä kympin aikoihin liikenteeseen.
Ja jos kaahailla haluaa, niin se kulkee kuitenkin nelosella 160 ennen rajoittimen peliin puuttumista, mikä riittää kuitenkin aika pitkälle...
Ps. Kyllä jokunen ihminen Lohjan kevätmiitissä ihmetteli hieman, kun sanoin että päätin joskus kasin aikoihin illalla ruveta vaihtamaan laatikkoon pitempää välitystä, kun aamulla piti lähteä kympin aikoihin liikenteeseen.
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Kyllä muuten ton lakeuksien tehotarpeen muuten huomas hyvin silloon pari vkoa sitten sillä dorffilla kun veti siellä komiaasti siirtohöyläämöä. Ulkomaiden ympäristössä sen sijaan oli kovinkin nuhainen mäissä sillä hirveällä tehomäärällä. Ihan vaan pikkasen tuli siellä ikävä "omaa ongelmapesäkettä" jossa tuo ei tunnu mitenkään, vaikka tehua ei oo edes tuplasti...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
No niin eilen Pe tuli sitten päivitettyä 5 vaihe pitemmäksi, sillä ratasparilla mitkä sattu nurkista löytymään. Eli nyt 100km/h > n 3100rpm pitempikin olis saanut olla, mutta ok näinkin.
Samassa rytäkässä vaihdoin jakoremmen, rullan, tefat 3kpl, välikannen fyllin ja ölpät
Ihanan helppoa kun on tilaa
Samassa rytäkässä vaihdoin jakoremmen, rullan, tefat 3kpl, välikannen fyllin ja ölpät
Ihanan helppoa kun on tilaa
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
-
- Viestit: 593
- Liittynyt: 05.01.2003 23:12
Tuli samaa juttua naurettua, kun yritin eilen saada lohkolämppäriä pitämään.sedicivalvole kirjoitti: Ihanan helppoa kun on tilaa
Kuinkahan monessa muussa autossa mahtuu seisomaan konetilassa? (siis niin, että molemmat jalat on maassa asti...)
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot