Dedra (Delta)

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Dedra (Delta)

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Pientä fiksailua vaille leimaa :D
Tuleva työmatka kulkine
Testiajoa ensimmäisen kerran oston jälkeen.

Tulipa sitten eilen sorvailtua vauhtipyörä 200mm kytkimelle sopivaksi kun sellanen sattu olemaan sopivasti käsillä tuon vakio 190mm tilalle, eli ilmeisesti Marea 1,6:n kytkin?

Vaihdoin takalikasuojat ja sisä puoliset osat tuohon tässä joku aika sitten uutena keulasta palaneesta yksilöstä.
Nuo palat oli täysin ruosteettomat
Maalaustakin tuli koitettua metallivärillä ensimmäistä kertaa... sävy ei tullut aivan samaa kun ei ollut värikoodia tiedossa väärän värisen takaluukun takia, mutta kelpaa ainakin itelle.
Onhan se vähän kun karvalakilla vetästy
Lommojakin on...

Rojekti kuvia ei valitettavasti ole...


Muutama kuva
http://kuvablogi.com/blog/8748/9/
Viimeksi muokannut sedicivalvole, 21.07.2009 23:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Sai kilvet tänään FJF-866 Kiva kiva :D Pyysin kyllä LCF-XXX muttei ollut antaa :lol:

Muuten onko 1,6 dedran välitykset tosiaan noin tiheät, että 100km/h ja 3500rpm vaihde V :?:
Avatar
Karpo
Viestit: 344
Liittynyt: 30.11.2006 14:49
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Karpo »

sedicivalvole kirjoitti: Muuten onko 1,6 dedran välitykset tosiaan noin tiheät, että 100km/h ja 3500rpm vaihde V :?:
Onhan ne. Siksi vaihdoin itse 1,6 DGT Tipon lootasta viitosen. Nyt 120 km/h noin 3600rpm. Vaikuttaa meluun melkoisesti... :)
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Selvä! eli femman rataspari vaihtuu tipon tai MPI tempran rattaisiin
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Voit sitten sanoa että 'muskelidedrassani on välitetty laatikko'... :D
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Niin kun tuota voimaa on niin tanasti pitää saada pitempi vitonen :lol:
CHRdriver
Viestit: 8
Liittynyt: 04.07.2009 20:51
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja CHRdriver »

Kyllä tuossa turbo dedrassakin on todella lyhyet välitykset!

Ihan mukavat kiihdyttelyyn, mutta motari vauhdissa huutaa niveaa
Vitosella saa kokolailla 230km/h(mittariin) ja sen jälkeen tökkii rajottajaan

Mutta aika turhaa tuon kovempi huippunopeus... parempi vaan tuo ohituskiihtyvyys.
Lancia Dedra 2000 Turbo (Projekti)
Volvo 240 gl (Kulkine)
Ford Fiesta RS (Rallikulkine)
Avatar
Karpo
Viestit: 344
Liittynyt: 30.11.2006 14:49
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Karpo »

Nojuu, eipä tuolla lähes vakiokoneisella 1.6 Dedralla enää pahemmin 5. vaihteella ohitella välityksen muuttamisen jälkeen, mutta matkustusmukavuus on sen verran eri luokassa, että sen kyllä kestää. :roll:

Ja jos kaahailla haluaa, niin se kulkee kuitenkin nelosella 160 ennen rajoittimen peliin puuttumista, mikä riittää kuitenkin aika pitkälle... :wink:

Ps. Kyllä jokunen ihminen Lohjan kevätmiitissä ihmetteli hieman, kun sanoin että päätin joskus kasin aikoihin illalla ruveta vaihtamaan laatikkoon pitempää välitystä, kun aamulla piti lähteä kympin aikoihin liikenteeseen. :lol:
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Juu ei tosiaan mitään väliä kuinka kiihtyy vitosella, kunhan vaan jaksaa täällä lakeuksilla mennä jolokotaa etiä päin :D
kun tuo operaatio on vielä niin nätty teherä niin vaihtaa sitte ehtoolla tihiämmän vitosen jos aatteloo vaikka lähteväsä aamulla Jämsään tai vaikka Noriaan :lol:
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8812
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Kyllä muuten ton lakeuksien tehotarpeen muuten huomas hyvin silloon pari vkoa sitten sillä dorffilla kun veti siellä komiaasti siirtohöyläämöä. Ulkomaiden ympäristössä sen sijaan oli kovinkin nuhainen mäissä sillä hirveällä tehomäärällä. Ihan vaan pikkasen tuli siellä ikävä "omaa ongelmapesäkettä" jossa tuo ei tunnu mitenkään, vaikka tehua ei oo edes tuplasti...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

No niin eilen Pe tuli sitten päivitettyä 5 vaihe pitemmäksi, sillä ratasparilla mitkä sattu nurkista löytymään. Eli nyt 100km/h > n 3100rpm pitempikin olis saanut olla, mutta ok näinkin.
Samassa rytäkässä vaihdoin jakoremmen, rullan, tefat 3kpl, välikannen fyllin ja ölpät
Ihanan helppoa kun on tilaa :lol:
VAhonen
Viestit: 142
Liittynyt: 18.06.2004 03:27
Paikkakunta: Autonominen Iitti

Viesti Kirjoittaja VAhonen »

sedicivalvole kirjoitti: Ihanan helppoa kun on tilaa :lol:
Niin, nythän sitä tilaa on :) Kiitos roippeista
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

VAhonen kirjoitti:
sedicivalvole kirjoitti: Ihanan helppoa kun on tilaa :lol:
Niin, nythän sitä tilaa on :) Kiitos roippeista
No hyvä jos oli käyttökelposta tavaraa :)
No juu on tilaa tuolla teltassakin, mutta lähinnä tarkotin Dedran konepellin alla :lol:
sedicivalvole
Viestit: 593
Liittynyt: 05.01.2003 23:12

Viesti Kirjoittaja sedicivalvole »

Hoksasin tänään jotta rek otteessa Dedra oli muuttunut Deltaksi Joten mulla taitaa olla Suomen ainoa porrasperä Delta ellei peräti maailman ainoa :lol:
Täytyy oikeen ottaa kuva otteesta huomenna

Edit.Kuva otteesta lisätty kuvablogiin
Avatar
Karpo
Viestit: 344
Liittynyt: 30.11.2006 14:49
Paikkakunta: Parainen

Viesti Kirjoittaja Karpo »

sedicivalvole kirjoitti: Ihanan helppoa kun on tilaa :lol:
Tuli samaa juttua naurettua, kun yritin eilen saada lohkolämppäriä pitämään. :)
Kuinkahan monessa muussa autossa mahtuu seisomaan konetilassa? (siis niin, että molemmat jalat on maassa asti...) :D
128 1.1 '75, Tipo 1.6DGT '88, Dedra 2.0ie '92, Sprint 1.5QV '86 + varaosa-autot
Vastaa Viestiin