Theman sulakerasia
Theman sulakerasia
No niin, dementia etenee. Mistähän päin kannattaisi etsiä Theman sulakerasiaa? On päässty paikka unohtumaan.
monta paikkaa
Jos kysymys ei ole kompa, niin suurin on kuskin vasemman polven kohdalla. 2 ruuvia auki ja paneeli pois. Lisää löytyy akun vierstä ja joitakin takakontista. Sitten vielä yksittäisiä sulakkeita löytyy (ilmeisesti mallista riippuen) radion "takaa."
Nyt en muista, oliko kaikisssa Themoissa samanlaiset katkaisijat, kuin ykköskoppaisessa, mutta yleisimpiä vikoja ykköskoppaisissa lienee noiden saksalaisvalmisteisten katkaisijoiden kontaktipintojen hapettuminen tai palaminen. Kokeile vaihdella toimivaksi tiedettyjä katkaisijoita noiden tilalle, siellähän pitää olla sitten toimiva kontakti molemmissa (sekä penkkien välissä, että takaovissa) paikoissa, että lasit toimisivat.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Ei ollu katkaisijoissa vikaa. Takaikkunan moottori jumissa, ja etuikkunan moottori olikin helpompi tapaus: moottorin kyljessä n 5mm reikä sekä toinen virtajohto irti. Ja totta kai se asetelma joka mulla ehjänä väärälle puolelle näihin kumpaankin nähden.
Toimivia moottoreita ilman asetelmaa löytyy kyllä, mutta en ole ratkaissut ongelmaa miten sen saa vaihdettua asetelmaan siten että kokonaisuus toimisi.
Lancia-clubin kautta löytyis koko roskat, mutta postikulut ja hinta mietityttää. Huomenna tehdään soittokierros Tattarille.
Toimivia moottoreita ilman asetelmaa löytyy kyllä, mutta en ole ratkaissut ongelmaa miten sen saa vaihdettua asetelmaan siten että kokonaisuus toimisi.
Lancia-clubin kautta löytyis koko roskat, mutta postikulut ja hinta mietityttää. Huomenna tehdään soittokierros Tattarille.
Mielestäni noi lasinnostimen moottorit on kaikki samoja ja ne olisi vaihdettavissa puolelta toiselle/ edestä taakse.
Siitä on hieman aikaa, kun noiden kanssa tuli askarreltua, joten muistikuvat on hieman hataria... Meniköhän se jotenkin niin, että piti irrottaa ne "nostovaijerin" kuoret moottorista ja sitten pyöritellä moottori sitä "vaijeria" pitkin pois. Uusi sitten paikoilleen päinvastaisessa järjästyksessä.
Samalla kannattaa rasvata tuo "vaijeri" kunnolla, niin toimii herkemmin ja pidempään. Tuota moottoria voi ajaa ihan akusta otettavalla 12V:llä, niin sujuu hieman helpommin
Hieman miettimällä tuon vaihdon pitäisi kyllä onistua!
Siitä on hieman aikaa, kun noiden kanssa tuli askarreltua, joten muistikuvat on hieman hataria... Meniköhän se jotenkin niin, että piti irrottaa ne "nostovaijerin" kuoret moottorista ja sitten pyöritellä moottori sitä "vaijeria" pitkin pois. Uusi sitten paikoilleen päinvastaisessa järjästyksessä.
Samalla kannattaa rasvata tuo "vaijeri" kunnolla, niin toimii herkemmin ja pidempään. Tuota moottoria voi ajaa ihan akusta otettavalla 12V:llä, niin sujuu hieman helpommin
Hieman miettimällä tuon vaihdon pitäisi kyllä onistua!
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Moottorit on kaikki samoja, mutta nostimet ei. Nostin on yhdistetty moottoriin moottorin läpi kulkevan kierretangon sisällä kulkevalla vaijerilla, ja jos haluaa vaihtaa moottorin eri puolen/oven nostimeen, on tuo vaijeri katkaistava ja vastaavasti liitettävä sitten toiseen moottoriin. Tein tuon homman aikoinaan, kun laitoin Theman oikeaan takaoveen Croman kuskinoven moottorin. Vaijerin kytkin isolla ruuvattavalla vaijerinipalla, josta kiinni ruuvauksen jälkeen hioin pultinkannan pois, että mahtui kulkemaan suojaputkessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
No niin. Pyöriteltiin lisään ja saavutettiin toiminnassa ns. kommunismi-taso.
Eli toimii paremmin kuin ei ollenkaan, mutta ei tyydyttävästi kuitenkaan.
Moottori sai lasin lasketuksi, mutta nosto oli jo ylivoimaista. Vaijerinkin rasvasin, joten vika ei ole siinä. Ekaksi ajattelin käyttää maailman parasta rasvaa eli Ruotsin armeijan aserasvaa. Pahaksi onneksi purkki oli kuitenkin kateissa, joten jouduin käyttämään SKF:n huonompaa tuotetta.
Eli toimii paremmin kuin ei ollenkaan, mutta ei tyydyttävästi kuitenkaan.
Moottori sai lasin lasketuksi, mutta nosto oli jo ylivoimaista. Vaijerinkin rasvasin, joten vika ei ole siinä. Ekaksi ajattelin käyttää maailman parasta rasvaa eli Ruotsin armeijan aserasvaa. Pahaksi onneksi purkki oli kuitenkin kateissa, joten jouduin käyttämään SKF:n huonompaa tuotetta.