Theman sulakerasia

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Theman sulakerasia

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

No niin, dementia etenee. Mistähän päin kannattaisi etsiä Theman sulakerasiaa? On päässty paikka unohtumaan.
VTO
Viestit: 1438
Liittynyt: 06.07.2004 10:08
Paikkakunta: Helsinki

monta paikkaa

Viesti Kirjoittaja VTO »

Jos kysymys ei ole kompa, niin suurin on kuskin vasemman polven kohdalla. 2 ruuvia auki ja paneeli pois. Lisää löytyy akun vierstä ja joitakin takakontista. Sitten vielä yksittäisiä sulakkeita löytyy (ilmeisesti mallista riippuen) radion "takaa."
JT Newman
Viestit: 422
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Espoo, kehätunnelin päällä

Viesti Kirjoittaja JT Newman »

Ja jos on kolmoskoppainen, niin "parkki"valojen sulake löytyy hanttarin puolelta kojelaudan sisältä. Pitää avata ne alamuovit ja kädellä alkaa tähystämään ylöspäin, jossain kyljen tietämillä.
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

Ei oo kompa. Olen yhden samanlaisen purkanut sekä yhden toisen tipo4:sen, eli 9000:n. Muistin kyllä missä SIINÄ sijaitsee sulakerasia, mutta en muistanut Theman paikkaa. Kiitos tiedosta rasia löytyi. Ei ollut sähköklasin sulakkeet palaneet, täytyy etsiä vikaa muualta.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Onko kaikki pimeenä vai vaan takaklasit?
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

Ensin lakkas kuskin klasi ja sitten takaa oikealta. Epäilen kontaktihäiriötä jossakin päin. Täytyy tutkia tuleeko virtaa jos ei ole parempia ehdotuksia.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Juu. Cromassa taaempien pimenemiseen vaan oli syynä keskikonsolin päällä se kytkin, josta saa takalasit pois päältä...
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9533
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Nyt en muista, oliko kaikisssa Themoissa samanlaiset katkaisijat, kuin ykköskoppaisessa, mutta yleisimpiä vikoja ykköskoppaisissa lienee noiden saksalaisvalmisteisten katkaisijoiden kontaktipintojen hapettuminen tai palaminen. Kokeile vaihdella toimivaksi tiedettyjä katkaisijoita noiden tilalle, siellähän pitää olla sitten toimiva kontakti molemmissa (sekä penkkien välissä, että takaovissa) paikoissa, että lasit toimisivat.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

luigi kirjoitti:mutta yleisimpiä vikoja ykköskoppaisissa lienee noiden saksalaisvalmisteisten katkaisijoiden kontaktipintojen hapettuminen tai palaminen.

Hys! Eikun ne on ne paskat italialaiset sähköt.
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8811
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ykköskoppastakin kahdella erilaisella katkaisijalla...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

Ei ollu katkaisijoissa vikaa. Takaikkunan moottori jumissa, ja etuikkunan moottori olikin helpompi tapaus: moottorin kyljessä n 5mm reikä sekä toinen virtajohto irti. Ja totta kai se asetelma joka mulla ehjänä väärälle puolelle näihin kumpaankin nähden.
Toimivia moottoreita ilman asetelmaa löytyy kyllä, mutta en ole ratkaissut ongelmaa miten sen saa vaihdettua asetelmaan siten että kokonaisuus toimisi.
Lancia-clubin kautta löytyis koko roskat, mutta postikulut ja hinta mietityttää. Huomenna tehdään soittokierros Tattarille.
Avatar
Keltsi
GFF
Viestit: 1152
Liittynyt: 16.03.2004 09:57
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Keltsi »

Mielestäni noi lasinnostimen moottorit on kaikki samoja ja ne olisi vaihdettavissa puolelta toiselle/ edestä taakse.

Siitä on hieman aikaa, kun noiden kanssa tuli askarreltua, joten muistikuvat on hieman hataria... Meniköhän se jotenkin niin, että piti irrottaa ne "nostovaijerin" kuoret moottorista ja sitten pyöritellä moottori sitä "vaijeria" pitkin pois. Uusi sitten paikoilleen päinvastaisessa järjästyksessä.

Samalla kannattaa rasvata tuo "vaijeri" kunnolla, niin toimii herkemmin ja pidempään. Tuota moottoria voi ajaa ihan akusta otettavalla 12V:llä, niin sujuu hieman helpommin :wink:

Hieman miettimällä tuon vaihdon pitäisi kyllä onistua!
"tähän pitäisi ilmeisesti kirjoittaa joku kiva slogani"
Avatar
Luigi
Viestit: 9533
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Moottorit on kaikki samoja, mutta nostimet ei. Nostin on yhdistetty moottoriin moottorin läpi kulkevan kierretangon sisällä kulkevalla vaijerilla, ja jos haluaa vaihtaa moottorin eri puolen/oven nostimeen, on tuo vaijeri katkaistava ja vastaavasti liitettävä sitten toiseen moottoriin. Tein tuon homman aikoinaan, kun laitoin Theman oikeaan takaoveen Croman kuskinoven moottorin. Vaijerin kytkin isolla ruuvattavalla vaijerinipalla, josta kiinni ruuvauksen jälkeen hioin pultinkannan pois, että mahtui kulkemaan suojaputkessa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

Joo pyöritelty on. Siellä vaijerin ja moottorin välissähän on hauleja jota myöden moottorin voima välittyy nostinvaijeriin. Vähän matkaa olen saanut moottoria pyöritelty (n 20cm), ja sitten homma tyssää. Aika mysteeri edelleen vaikka kuinka miettii.
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

No niin. Pyöriteltiin lisään ja saavutettiin toiminnassa ns. kommunismi-taso.
Eli toimii paremmin kuin ei ollenkaan, mutta ei tyydyttävästi kuitenkaan.
Moottori sai lasin lasketuksi, mutta nosto oli jo ylivoimaista. Vaijerinkin rasvasin, joten vika ei ole siinä. Ekaksi ajattelin käyttää maailman parasta rasvaa eli Ruotsin armeijan aserasvaa. Pahaksi onneksi purkki oli kuitenkin kateissa, joten jouduin käyttämään SKF:n huonompaa tuotetta.
Vastaa Viestiin