Delta integralen jäähdytys - ja asiaa startistakin
Delta integralen jäähdytys - ja asiaa startistakin
Tervehdys taas.
Minkähänlaisia syylärivaihtoehtoja löytyy 8-venaseen. Kävin testailemassa piikkejä jäällä, ja vaikka pakkasta oli 13 astetta, nousi lämmöt vähän turhan äkäisesti. Satasessa aina vähän löysäilin ja tulivat kyllä kiltisti alas. Mutta noin kesän ajoja ajatellen, käykö jonkin muun mallin kenties vähän isompi järjellisillä modifikaatioilla jos ei nyt ihan heittämällä tilalle.
Toinen kysymys sähköisestä ahtopaineen säätimestä, missähän päin konehuonetta se nappula kuuluu olla? Säätimeltä lähtevä toinen letku ei mennytkään mihinkään, joten koko homma on hiukan mysteeri. Ahdot on auton oman mittarin mukaan 0.8 mikäli alkuperäinen mittari on 0-1 bar asteikolla. Eikös sen pitäisi olla 1.35 hetkellisesti. Overboost valo kylläkin syttyy.
Ajattelin pistää tähän väliin kuvan autosta Marttiinin väreissä, mutta ei se nyt vaan onnistunut. Täytyy vielä vähän opiskella .
Juha
ps, Onko normaalia, että gralen laturin irroittaminen vie n. neljä tuntia?
ps2. Muokataas vähän otsikkoa -HH-
Minkähänlaisia syylärivaihtoehtoja löytyy 8-venaseen. Kävin testailemassa piikkejä jäällä, ja vaikka pakkasta oli 13 astetta, nousi lämmöt vähän turhan äkäisesti. Satasessa aina vähän löysäilin ja tulivat kyllä kiltisti alas. Mutta noin kesän ajoja ajatellen, käykö jonkin muun mallin kenties vähän isompi järjellisillä modifikaatioilla jos ei nyt ihan heittämällä tilalle.
Toinen kysymys sähköisestä ahtopaineen säätimestä, missähän päin konehuonetta se nappula kuuluu olla? Säätimeltä lähtevä toinen letku ei mennytkään mihinkään, joten koko homma on hiukan mysteeri. Ahdot on auton oman mittarin mukaan 0.8 mikäli alkuperäinen mittari on 0-1 bar asteikolla. Eikös sen pitäisi olla 1.35 hetkellisesti. Overboost valo kylläkin syttyy.
Ajattelin pistää tähän väliin kuvan autosta Marttiinin väreissä, mutta ei se nyt vaan onnistunut. Täytyy vielä vähän opiskella .
Juha
ps, Onko normaalia, että gralen laturin irroittaminen vie n. neljä tuntia?
ps2. Muokataas vähän otsikkoa -HH-
Onhan se vähän ahtaassa kolossa.
Veikkaan että alkuperäinen syyläri on likainen jos lämmöt nousee noin herkästi. Ei välttämättä ulkopuolelta, vaan sisältä. Noin on ollut parissa omistamassani kamppeessa ja homma on korjaantunut kun syylärin on pessyt kaliumkloridilla (saa viemärinaukaisuaineena ostettua).
Toki kennon vaihtaminen uuteen, puhtaaseen ajaa saman asian. Muukin jäähdytyskierto kannattaa samalla pestä.
Muitakin syitä kuumumiseen on, kuten laiha seos tai väärä sytkäennakko, tai nakutus muutenkin...
Kuvablogiin tai vastaavaan jengi on kuvia lataillut ja sitten linkittänyt. Maranello-serverillänikin on perinteisesti ollut italiankamppeille tilaa.
Veikkaan että alkuperäinen syyläri on likainen jos lämmöt nousee noin herkästi. Ei välttämättä ulkopuolelta, vaan sisältä. Noin on ollut parissa omistamassani kamppeessa ja homma on korjaantunut kun syylärin on pessyt kaliumkloridilla (saa viemärinaukaisuaineena ostettua).
Toki kennon vaihtaminen uuteen, puhtaaseen ajaa saman asian. Muukin jäähdytyskierto kannattaa samalla pestä.
Muitakin syitä kuumumiseen on, kuten laiha seos tai väärä sytkäennakko, tai nakutus muutenkin...
Kuvablogiin tai vastaavaan jengi on kuvia lataillut ja sitten linkittänyt. Maranello-serverillänikin on perinteisesti ollut italiankamppeille tilaa.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 359
- Liittynyt: 20.08.2005 07:11
Harjottelulla laturinvaihto menee puoleen tuntiin. Asiaa auttaa kun ei edes yritä saada sitä startilta tulevaa päävirtakaapelia asennettua laturin perään siellä paikallaan vaan korvaa sen hiukan pidemmällä johdolla joka ruuvataan laturiin jo ennen asennusta ja liitetään lopulta iskaritornissa olevaan päävirtarasiaan.
Vaparissa ei ole ollut lämpöongelmia. Itseasiassa ei ole tässä vuoden aikana edes selvinnyt toimiiko flekti kun ajon jälkeen 15 minuuttia paikallaan ei vielä edes näy lämpömittarissa.
Voisiko heikko bensapumppu tai sen huono virransaanti=>laihat seokset nostaa lämpöjä?
Vaparissa ei ole ollut lämpöongelmia. Itseasiassa ei ole tässä vuoden aikana edes selvinnyt toimiiko flekti kun ajon jälkeen 15 minuuttia paikallaan ei vielä edes näy lämpömittarissa.
Voisiko heikko bensapumppu tai sen huono virransaanti=>laihat seokset nostaa lämpöjä?
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Noin vanhassa autossa veikkaisin lähes aina lämpöongelmien syyksi jäähdytysjärjestelmän paskaisuutta. Toinen, mihin törmää, on 'parannellut' syylärin ympäristöt, joissa ilma pääsee helposti kennon ohitse. Ilma ei tuolloin mene kennon läpi juuri ollenkaan.
Vaikka nuo toisetkin vaihtoehdot kannattaa jo muistakin syistä tarkistaa!
Vaikka nuo toisetkin vaihtoehdot kannattaa jo muistakin syistä tarkistaa!
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Kiitokset vain taas vinkeistä.
Tilasin Heikalta uuden syylärin. Tosin järjestelmän pelkkä peseminenkin olisi varmaan jo auttanut. Tehdään homma nyt hevinä. Jotenkin tässä vuosien varrella on jo tullut pieni kyllästyminen jatkuvasti kuumaana käyviin harrasteautoihin, niin hienolta kuin ajatus kuumana käyvästä autosta kuulostaakin. Seosmittarikin pitäisi pistää paikoilleen ja bensanpainemittari kojetaulussa olisi myös kiva. Ei nyt vain tähän hätään taas kaikkea ehdi.
Laturi meni paikoilleen, jos ei nyt ihan vartissa niin kuitenkin. Ja suhisee nyt niinkuin kuuluukin. Jotta homma nyt ei ihan putkeen menisi, niin piti auto panna käymään rengasraudalla, siis startatessa lyömällä startin kylkeen.
Onko se nyt sitten seuraavaksi imusarjan purku edessä startin tieltä? Vai tuleeko se startti kätilön opein jotain muuta kautta pois? Samaa tietä kuin laturi kenties?
Juha
Tilasin Heikalta uuden syylärin. Tosin järjestelmän pelkkä peseminenkin olisi varmaan jo auttanut. Tehdään homma nyt hevinä. Jotenkin tässä vuosien varrella on jo tullut pieni kyllästyminen jatkuvasti kuumaana käyviin harrasteautoihin, niin hienolta kuin ajatus kuumana käyvästä autosta kuulostaakin. Seosmittarikin pitäisi pistää paikoilleen ja bensanpainemittari kojetaulussa olisi myös kiva. Ei nyt vain tähän hätään taas kaikkea ehdi.
Laturi meni paikoilleen, jos ei nyt ihan vartissa niin kuitenkin. Ja suhisee nyt niinkuin kuuluukin. Jotta homma nyt ei ihan putkeen menisi, niin piti auto panna käymään rengasraudalla, siis startatessa lyömällä startin kylkeen.
Onko se nyt sitten seuraavaksi imusarjan purku edessä startin tieltä? Vai tuleeko se startti kätilön opein jotain muuta kautta pois? Samaa tietä kuin laturi kenties?
Juha
En tuota 8V:n starttia ole koskaan paikallaan pois ottanut,mutta aika ahdasta taitaa tulla.Yksi vaihtoehto on helpata moottori ja vaihteisto kiinnikkeistään,niin saa pelattua lisätilaa.jkedino kirjoitti: Onko se nyt sitten seuraavaksi imusarjan purku edessä startin tieltä? Vai tuleeko se startti kätilön opein jotain muuta kautta pois? Samaa tietä kuin laturi kenties?
Juha
16V:n startti on kätevämmän kokoinen vaihtoehto.Se mahtuu jopa tulemaan pois ilma sen kummempia poppakonsteja.Painaakin vain noin puolet 8V:n startin painosta.
Näkyy noissa starttien asennuksissa iskevän laiskuus monella Integralen kohdalla...vai onko vain niin että työkalut on loppuneet kesken?3/3 jotka kohdalleni ovat sattuneet on startti ollut kahdella pultilla kiinni
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Muistupa taas mieleen että omassa prismassa on myöskin startti vain kahdella kiinni,vaikka sehän ei ole edes pahassa paikassa. Täytyy nyt koittaa muistaa laittaa se kolmaskin. Sillon en tietenkään enään sitä muistanut laittaa kun startin vaihdoin, niin tohkeissaan siitä kun toimi taas.Pele kirjoitti:3/3 jotka kohdalleni ovat sattuneet on startti ollut kahdella pultilla kiinni
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
kahdellahan tuo kiinni oli yllätys...Pele kirjoitti:Näkyy noissa starttien asennuksissa iskevän laiskuus monella Integralen kohdalla...vai onko vain niin että työkalut on loppuneet kesken?3/3 jotka kohdalleni ovat sattuneet on startti ollut kahdella pultilla kiinnijkedino kirjoitti: Onko se nyt sitten seuraavaksi imusarjan purku edessä startin tieltä? Vai tuleeko se startti kätilön opein jotain muuta kautta pois? Samaa tietä kuin laturi kenties?
Juha
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
- UnoProjekti
- Viestit: 3691
- Liittynyt: 17.03.2004 19:56
- Paikkakunta: Masku
gralen startti
Ymmärrän hyvin, miksi se kolmas pultti on kiva jättää Gralen startista pois. Startti tosin pelaa taas ilman mitään ongelmia, ilman minkäänlaisia huoltotöitä. Ilman starrtiahan pärjää, jos pakko on. Ilman laturia ei sensijaan kovin pitkälle ajella.
Mutta purettavahan startti on jossain vaiheessa. jos nyt lähdetään siitä, että kolmaskin pultti vielä joskus laitetaan paikoilleen, niin onko joku irroittanut ja asentanut startin imusarjaa irroittamatta, oikeasta pyöränpesästä käsin. Vaatisi tosin yli metrin mittaiset kädet, mulla on vain 70 senttiset! Vai imusarja suosiolla veks?
Onkos muissa vehkeissä samaa starttia käytössä kuin 8v:ssä?
Juha
Mutta purettavahan startti on jossain vaiheessa. jos nyt lähdetään siitä, että kolmaskin pultti vielä joskus laitetaan paikoilleen, niin onko joku irroittanut ja asentanut startin imusarjaa irroittamatta, oikeasta pyöränpesästä käsin. Vaatisi tosin yli metrin mittaiset kädet, mulla on vain 70 senttiset! Vai imusarja suosiolla veks?
Onkos muissa vehkeissä samaa starttia käytössä kuin 8v:ssä?
Juha
Re: gralen startti
Ihan suoranaisesti samaan starttiin en ole törmännyt.Mutta mm. Prisma 1,6 ie:n startti sopii.Mulla oli nimittäin Prismassa muinoin Delta Gralen startti.Ilmoitetussa tehossa on pieni ero..Tosin varmaan priimakunnossa olevassa Prisman startissa on enemmän poweria kuin Gralen startissa josta hiilet ja puslat vetelee viimeisiään.jkedino kirjoitti: Onkos muissa vehkeissä samaa starttia käytössä kuin 8v:ssä?
Juha
Niin ja varmaan Themankin startti passaa.
Eikös joku kirjoitellut että imusarjaa ei saanut pois muuten kuin kannen irroittamalla?
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/