Delta integralen jäähdytys - ja asiaa startistakin

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Vode131
GFF
Viestit: 1930
Liittynyt: 25.02.2003 15:38
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja Vode131 »

Tää on niin vaikea juttu, kun ei ole yksilöity tarkasti mistä ne kulut on tullu ja mitä on tehty ja millä osilla. Mullakin on mennyt 9000 euroa koneeseen eikä oo edes käyny ja en todellakaan antais mitään takuuta sille tässä vaiheessa, jos olis asiakkaan kone. Vielä pitää muutella juttuja ja säätää varmaan 1000 eurolla, että näkee mitä voi odottaa. Niin ja tästä summasta puuttuu mm. koneistukset ja KAIKKI työtunnit, eikä kone ole vielä mitenkään vimpanpäälle.

Tuli tuossa viikko sitten perjantaina tehtyä vähän excel taulukkoa viime vuosien kustannuksista, niin on jotain käsitystä. :shock: Ja pätkääkään ei kaduta tuo "tuhlattu" rahasumma. Halvemmalla niitä osia ei vaan saa.
128
X1/9
132 GLS
85 Regata
131 Racing
128 Special
131 16v Turbo
131 Midragfiori
vode131.kuvat.fi
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Meinaako Wesu, että normi autoharrastaja ei vie autoa pajalle, vaan laittaa itse. Ja jos kuitenkin vie pajalle, niin se on ihan asiaan kuuluvaa, että pajalla hommat hoidetaan juostenkusten (laskutusta lukuunottamatta) - ainakin kun kyseessä on autoharrastaja?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

Vode131 kirjoitti:Mullakin on mennyt 9000 euroa koneeseen eikä oo edes käyny ja en todellakaan antais mitään takuuta sille tässä vaiheessa, jos olis asiakkaan kone.
mutta toi sun kone ei olekkaan mikään käyttis auton moottori :wink:
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

luigi kirjoitti:Meinaako Wesu, että normi autoharrastaja ei vie autoa pajalle, vaan laittaa itse. Ja jos kuitenkin vie pajalle, niin se on ihan asiaan kuuluvaa, että pajalla hommat hoidetaan juostenkusten (laskutusta lukuunottamatta) - ainakin kun kyseessä on autoharrastaja?
EN!

Vaan meinaan , että ei se asentaja joka sen koneen rakentaan ole mikään jumala vaan ihan normi ihminen niin kuin sinäkin.
Ja tarkoitan juuri sitä ,että ei tollasille viritys projekteille voi antaa takuuta, tai voi mut ei se kovin järkevää ole , enkä yhtään ihmettele jos sit tekeekin konkurssin.
Itse en ainakaan anna virihommill emitään takuuta , tietysti pyrin tekemän kaikki hyvin ja jopa kiinnittämään ne letkut, mutta kun harvassa on ne jotka tosiaan tietää mitä tekee.
Esim tämä mersu rojekti joka mulla nyt on , asiakas ei yhtään kauhistele jos rahaa palaa 15ke ja tein selväksi ettei mun työllä ole mitään takuuta ja hän hyväksyi sen.
Ymmärsi hyvin ettei siihen voi mitään takuuta myöntää.
Parhaani kuitenkin teen senkin projektin eteen ja
Kyllähän autotehtaatkin testaa autojaan satoja tuhansia tunteja ennekuin niille takuun myöntävät.
Veikkaampa ettei asiakkaalla ole varaa moisiin testi sessioihin.
Ja tuo asennus työn hinta on muutenkin aivan toinen jos autoa rakennetaan kuin että siihen tehtäisiin perus remonttia.

Vode puhuu asiaa , ja jos siihen sen koneeseen laskis vielä ne työtunnit ni tulis varmaa 10k hintaa lisää.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

tötterö kirjoitti:
escortmk2 kirjoitti:eikös virityspajat ole sitä varten, että jos ei osaa itse tehdä niin vie sinne?

Muuten mä en ainakaan ymmärrä mitä virkaa niillä on.....

Kyllä perkele taytyis olla aika vitun viimeisen päälle kaikki, jos 9tonnii menee remppaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vittu et kiuhuu, et 9 tonnil muka sais olla sinne päin. VOI VITTU!
Ei me köyhät tajuta ja meitähän se kirpasee..
Wese tienaa tuon summan viikossa, niin eihän sillä väliä ole miten sen polttaa.. :lol:
Edelleenkään en ymmärrä että joku "sijoittaa" yli 50000mk koneeseen joka poikii heti..
"mennään konkurssiin jotta päästään kaikkista vastuista"

PRKL!
HAH! Tähän vois laina eatonholsetin kirjoitelmaa!
mitä tähänkin nyt sitten vastaat

ymmärrän ettei yrittäjä homma helppoa ole kun välillä tuntuu jopa stressaavalta olla normi rivimiehenäkin. mutta omatpahan on valintansa jokaisella niin mitä niistä valittamaan
_________________
Enkä mä tosiaan tianaa tota summaa viikossa. ehkä vuodessa just...
Ja mun kalusto määrä on hiuka paisunu mut jos paalaan prismat niin täällä alkaa parkuminen.
Uunoja en paalaa ku yhdellä ajan kilpaa , toisella kesällä rataa , kolmas on vajaa 60tkm ajettu sitä vain säilön ja neljäs on hiuka isompi projekti.

Delta on ralliauto ja kunnostus kesken, Grandepunton voit ostaapois jos haluat käytännössä uusi auto lähtee 17Ke , Boxeri on mun kulkupelinä ja Ducaton hommasin juuri ajettu 102tkm senkin voin myydä vaikka 10Ke, sitte on viälä 850 ja 133 fiude , 850 säilönyt ja 133 rakenteilla ja liikkuu ilmeisesti ihan kohta.
Yamaha liikkuu huomenna jääradalla ...toivottavasti.
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Coupe 20VT
Skyline GT-R
Tesla model S
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

tötterö kirjoitti:Off Topic perjantain kunniaski!

Onko Weselius lestaadiolainen? Ainakin kaluston määrästä päätellen :)
tai sitten kyseessä on auto jobbari.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

eaton/holset power kirjoitti:
tötterö kirjoitti:Off Topic perjantain kunniaski!

Onko Weselius lestaadiolainen? Ainakin kaluston määrästä päätellen :)
tai sitten kyseessä on auto jobbari.
Jos ovat omilla rahoilla hankittuja niin ihan hyvin!
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

tötterö kirjoitti:
eaton/holset power kirjoitti:
tötterö kirjoitti:Off Topic perjantain kunniaski!

Onko Weselius lestaadiolainen? Ainakin kaluston määrästä päätellen :)
tai sitten kyseessä on auto jobbari.
Jos ovat omilla rahoilla hankittuja niin ihan hyvin!
No lähtipä tämä nyt henkilökohtaisuuksiin.
Mut ihan omilla rahoilla ja työllä hankittuja ovat .


Mut tuleeko joku kasaamaan sen deltan koneen ja laittamaan takas paikalleen ....500e? :wink:
Avatar
Arzi
Viestit: 207
Liittynyt: 25.10.2007 16:02
Paikkakunta: Tamperkele

Viesti Kirjoittaja Arzi »

Munkin mielestä toi 9ke on liikaa tollasesta hommasta!! Esimerkkinä: Kaverin ford pumaan vaihdettiin liikkeessä koko moottori joka tarkistettiin ja huollettiin jakopään vaihdot ym.ym. hinnaksi tuli 1800 euroa osineen päivineen!! Ja sai vieläpä takuun!! :shock: Tietysti aivan eri asia kuin jazulla mutta melko paljon eroa hinnoissa verrattuna työn määrään.... :roll: Ja mielestäni alan liikkeessä pitäisi olla asiantunteva henkilökuta joka osaa asiansa! Itse ainakin reklamoisin noin kalliin "remontin" tehnyttä firmaa hyvillä mielin!!
Avatar
coupe
Viestit: 297
Liittynyt: 01.06.2003 07:36
Paikkakunta: Jämsä

Viesti Kirjoittaja coupe »

Miltä kuulostaa n. 3vuotta sitten Coupen 16v kannen laitto uusiksi + jakopää.
Yhteensä olisi ollut 3500€. Deltassa.En teettänyt.
Coupe 20VT
Skyline GT-R
Tesla model S
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Wesulius kirjoitti:Vaan meinaan , että ei se asentaja joka sen koneen rakentaan ole mikään jumala vaan ihan normi ihminen niin kuin sinäkin.
Ei tarvia olla jumala tehdäkseen työnsä kunnolla. Virheitä toki sattuu parhaimmillekin aina joskus, mutta harvemmin ne alkaa kasaantumaan, siis niillä, jotka hommansa hoitavat asiallisesti.
Esim tämä mersu rojekti joka mulla nyt on , asiakas ei yhtään kauhistele jos rahaa palaa 15ke ja tein selväksi ettei mun työllä ole mitään takuuta ja hän hyväksyi sen.
Saattaa olla asiakkaalla huumori tiukassa, jos vaikkapa kone leipoo kiinni tai koko vessa palaa, kun on öljyletkut vedetty vähän miten sattuu.
Ja tuo asennus työn hinta on muutenkin aivan toinen jos autoa rakennetaan kuin että siihen tehtäisiin perus remonttia.
Tämä on ihan totta, mutta ei kai tason tarvitse huonompi silti olla, kuin perusremonttia tehdessä?
Vode puhuu asiaa , ja jos siihen sen koneeseen laskis vielä ne työtunnit ni tulis varmaa 10k hintaa lisää.
Jazun gralessa ei tainnut kovin kummoista viriä olla, männätkin oli ihan vakiot, kuten ilmeisesti muutkin sisuskalut, joten osien hinta tuskin remontin hintaa selittää. Voden projekti on "hieman" eri tasoinen.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Ei tarvia olla jumala tehdäkseen työnsä kunnolla. Virheitä toki sattuu parhaimmillekin aina joskus, mutta harvemmin ne alkaa kasaantumaan, siis niillä, jotka hommansa hoitavat asiallisesti.
Juu eikai siinä jumala tarvitse ollakaan , enkä nyt kyseisen puljun tekosista sen enempää edes tiedä , muutaku , että ilmeisesti on hyvän bisneksen keksiny.
Saattaa olla asiakkaalla huumori tiukassa, jos vaikkapa kone leipoo kiinni tai koko vessa palaa, kun on öljyletkut vedetty vähän miten sattuu.
Saattaa olla juu , saattaa se olla sinullakin jos ne letkut pettää.
Mutta turha siitä on minua syyttää itse hän on asian hyväksynyt.
Siitä sitten jatketaan jos siltä tuntuu tai sitten ei, toistaiseksi kaveri on tyytyväinen ollut.
Tämä on ihan totta, mutta ei kai tason tarvitse huonompi silti olla, kuin perusremonttia tehdessä?
Ihmettelen miksi perus remontti sitten edes ylipäätään tehdään jossain tuuninki pajalla?
Tietysti tajuan että harvassa on ne pajat jotka moisen ongelman ottavat pihalleen seisomaan.
Itsellänikin ollut jokunen pidempi aikainen työprojekti ja pakko sanoa ,että kyllä ne projektit häiritsevät normaali töitäkin aika tehokkasti.
Jazun gralessa ei tainnut kovin kummoista viriä olla, männätkin oli ihan vakiot, kuten ilmeisesti muutkin sisuskalut, joten osien hinta tuskin remontin hintaa selittää. Voden projekti on "hieman" eri tasoinen.
Juu saattaa olla ,että siihen on hieman enemmän hankittu palikkaa jne.,,
Mutta en lähde tässä nyt kenenkään projekteja vertaamaan ja minkä tasoisia ne ovat.
Tiestysti kaiken maailman nysvätyty ja kiillotetut osat ovat nättejä , mutta toimivat todennäköisesti vain yhtä hyvin kuin ne kiillottamattomat palikat.
Ja on voden projketi hiano siitä ei pääse mihinkään, mutta on niitä hianoja projekteja muillakin.
Toiset vaan rakentaa isolla rahalla autoaan ja saa sen ajoon sitten joskus , toisilla hieman pienemmät budjetit ja pikaisemmat veistokset , mutta ovat ajossa joka vuosi.
Jokainen tekee tyylillään , mulla on ikuisuus projekti ja sit on näitä pika rojekteja niin pääsee välillä nauttimaan ajamisestakin.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Jos asiaan palataan, niin minkälaisilla ahtopaineilla tuolla moottorilla on ajettu ennenkuin noista männistä lohkesi nuo keskikannakset?

Niin tähän hintakeskusteluun kannannottona sanon että itse voisin luvata että 4 tonnilla plus uudelleen remppaamiseen tarvittaviin varaosiin (Heikan hinnoilla, max. tonni) menevällä rahalla teen tuohon toimivan ja vaikka 0.8 kilon ahdoilla kestävän kattilan. Vaikkei tuo oman firman liiketoiminta-alueeseen ihan kuulukaan. :roll:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
väisänen
Viestit: 4898
Liittynyt: 11.03.2006 19:29
Paikkakunta: Mynämäki Alkon vieres

Viesti Kirjoittaja väisänen »

Juu täällä myös kiinnostaa mitä kannentiivistettä käytetty.

Noi turbon männät on kyl kohtuu kestävät männänrengaspöydältään ja kylläpä kovemman nakun kuulee cabiiniin sisälle.
Ja saa vetää piiiitkälti nakulla et ne porsii toisin kun vaparin männät :lol:
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash

-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Vastaa Viestiin