Delta integralen jäähdytys - ja asiaa startistakin

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

eaton/holset power kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:Ai niin ja jos joku nyt suostuu 500e tulee kasaamaan mun deltan koneen ja iskemään sen autoon paikalleen ja virittääkin vielä ja ottaa vastuun säädöista niin terve tuloa.
Kyllä multa se 500e löytyy. :wink:
mä voisin tulla pyöritteleen peukaloita :lol:
siinä menee sitten 18 päivää ja tuo 500€ riittää päivä palkaksi+oluet, toki tuohon rahaan auto saa varmaan hieman savutella? ja huohotella öljynsä pihalle + männät sulaa "hyvien" säätöjen johdosta.

pistä yyveetä jos kiinnostaa!
En mä peukalon pyörittelemisestä maksa ja koneremppa piti tehdä 500e virityksineen, menkööt siinä sitten vaikka se 18päivää.
Mut jos tuut sen tänne tekee niin velotan hallivuokraa 75e päivä,sähköista veloitan erikseen kulutuksen mukaan (viimeksi noin 15e päivä) , niin kuin itsekin maksan.
Otat tietysti kaikki tarvitsemmasi työkalut mukaan jne..
moottorin irroitus / asennus 9,8h
Moottorin purkaus + kasaus 16,1h
Tekee yhteensä 25,9h
Mitäs sen korjaamon täytyy veloittaa tunnista ,että saa pelkästään kaikki korjaamotoiminnan kulut maksettua.
Arvoin ,että kulut päivässä olisivat 150e luokkaa, siihen päälle vielä asentajan palkka jakulut jos asentajalle nyt maksaa 12e/h niin se on noin 22e/h kaikkineen kuluineen, eli jotain 176e päivä.
Ja tähän täytyy sit viel lisätä korot jos on velkaa / lainaa ja muita vuokria jos on vuokrakoneita jne..
Jo ihan autonosturikin helpottaa kummasti hommia , nekin täytyy hommata ostaa tai vuokrata , samoin kompurat ja vaikka mitä.
Eli korjaamon täytyy veloittaa 40,75e/h + alv eli pyöreesti noin 50e/h ja tällöin korjaamolle ei vielä jää mitään.
Mikäs sen bisneksen idea olikaan ,,tehdä rahaa eli tämä bisnes ei vielä toimi.
Noh 25,9h x 50e = jää työn osuudeksi n 1300e
Siihe sitte vielä osat päälle ja tämä oli vain koneen purku ja kasaus , koneistukset ja kaikki muu viri systeemi tulee tähän päälle.

Tiädän ettei se nyt ihan noin mene , et turha kommentoida tätä sen enempää.
Mut mun miälestä turhaa mainostella et niin ja niin halvalla pääsee , ku todellisuus on kuitenki aivan muuta.
Omallekin työlleen olis joskus hyvä miettiä palkkaa ja yleensä se on se millä suostut muillakin töissä olee,
Ja kun tosta palkasta maksaa verot ja vakuutuklset jne.. niin mitä siitä sitten jää käteen?
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

Wesulius kirjoitti:
eaton/holset power kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:Ai niin ja jos joku nyt suostuu 500e tulee kasaamaan mun deltan koneen ja iskemään sen autoon paikalleen ja virittääkin vielä ja ottaa vastuun säädöista niin terve tuloa.
Kyllä multa se 500e löytyy. :wink:
mä voisin tulla pyöritteleen peukaloita :lol:
siinä menee sitten 18 päivää ja tuo 500€ riittää päivä palkaksi+oluet, toki tuohon rahaan auto saa varmaan hieman savutella? ja huohotella öljynsä pihalle + männät sulaa "hyvien" säätöjen johdosta.

pistä yyveetä jos kiinnostaa!
En mä peukalon pyörittelemisestä maksa ja koneremppa piti tehdä 500e virityksineen, menkööt siinä sitten vaikka se 18päivää.
Mut jos tuut sen tänne tekee niin velotan hallivuokraa 75e päivä,sähköista veloitan erikseen kulutuksen mukaan (viimeksi noin 15e päivä) , niin kuin itsekin maksan.
Otat tietysti kaikki tarvitsemmasi työkalut mukaan jne..
moottorin irroitus / asennus 9,8h
Moottorin purkaus + kasaus 16,1h
Tekee yhteensä 25,9h
Mitäs sen korjaamon täytyy veloittaa tunnista ,että saa pelkästään kaikki korjaamotoiminnan kulut maksettua.
Arvoin ,että kulut päivässä olisivat 150e luokkaa, siihen päälle vielä asentajan palkka jakulut jos asentajalle nyt maksaa 12e/h niin se on noin 22e/h kaikkineen kuluineen, eli jotain 176e päivä.
Ja tähän täytyy sit viel lisätä korot jos on velkaa / lainaa ja muita vuokria jos on vuokrakoneita jne..
Jo ihan autonosturikin helpottaa kummasti hommia , nekin täytyy hommata ostaa tai vuokrata , samoin kompurat ja vaikka mitä.
Eli korjaamon täytyy veloittaa 40,75e/h + alv eli pyöreesti noin 50e/h ja tällöin korjaamolle ei vielä jää mitään.
Mikäs sen bisneksen idea olikaan ,,tehdä rahaa eli tämä bisnes ei vielä toimi.
Noh 25,9h x 50e = jää työn osuudeksi n 1300e
Siihe sitte vielä osat päälle ja tämä oli vain koneen purku ja kasaus , koneistukset ja kaikki muu viri systeemi tulee tähän päälle.

Tiädän ettei se nyt ihan noin mene , et turha kommentoida tätä sen enempää.
Mut mun miälestä turhaa mainostella et niin ja niin halvalla pääsee , ku todellisuus on kuitenki aivan muuta.
Omallekin työlleen olis joskus hyvä miettiä palkkaa ja yleensä se on se millä suostut muillakin töissä olee,
Ja kun tosta palkasta maksaa verot ja vakuutuklset jne.. niin mitä siitä sitten jää käteen?
mitä tähänkin nyt sitten vastaat :lol:

ymmärrän ettei yrittäjä homma helppoa ole kun välillä tuntuu jopa stressaavalta olla normi rivimiehenäkin. mutta omatpahan on valintansa jokaisella niin mitä niistä valittamaan 8)
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

Väärin.
Pointti oli se ,ettei normi palkansaaja ei tajua edes miten kallis se on yritykselle.
Silti työ aikana poltellaan tupakkia ja jauhetaan paskaa istutaan jatkuvasti kahvilla, surffaillaan netissä, eikä työt edisty.
Jatkuvasti valitetaan ku palkka on niin huono ja kun oma auto viedään korjaukseen valitetaan kun on niin kallista. (koskee tätä aihetta)
Jos auton korjaaminen saisi maksaa enemmän voisi sille asentajallekin maksaa enemmän palkkaa. Tai vastaavasti toisinpäin.
Tai jos työaikana tehtäisiin töitä ja jätettäisiin ne nautinto aineet vähemmälle.
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Ymmärrän täysin JAZUN tunteen. Yrittää parhaansa ja budjetoi maksimiin (jotta kerrankin saisi kunnollisen) ja sitten hajotessaan ne kaikki 9000e ovat täysin arvottomia..
Kaikki pitää purkaa ja kun yksi mäntä menee, niin tietää että kyllä kone on saanut muutenkin siipeensä (jollei onni käyny)

Tavallaan ollaan taas lähtökohdassa ja 9000e köyhempiä eikä auton arvo ole euroakaan noussut, ehkäpä jopa päinvastoin..

OSanottoni
Avatar
eaton/holset power
Viestit: 1470
Liittynyt: 20.10.2006 21:42
Paikkakunta: Ruovesi

Viesti Kirjoittaja eaton/holset power »

Wesulius kirjoitti:Väärin.
Pointti oli se ,ettei normi palkansaaja ei tajua edes miten kallis se on yritykselle.
Silti työ aikana poltellaan tupakkia ja jauhetaan paskaa istutaan jatkuvasti kahvilla, surffaillaan netissä, eikä työt edisty.
Jatkuvasti valitetaan ku palkka on niin huono ja kun oma auto viedään korjaukseen valitetaan kun on niin kallista. (koskee tätä aihetta)
.
mun mielestä tässä (aiheessa) on maksettu auton korjauksesta ihan hyvin .

tajusin kyllä pointtisi ja tuo ei koske pelkästään autokorjausta joten eiköhän se ole aika normaalia.
Kovahkoa nettivirittämistä. -0,3 bar
Avatar
hepe75
Viestit: 1722
Liittynyt: 15.05.2003 18:04
Paikkakunta: Kuikka

Viesti Kirjoittaja hepe75 »

eihän noilla viri pajojen omistajilla tuloja olekkaan... pers nettoo mäkisen tommikin tekee kun tulot 0€/KK
lapset kuiteskin käy koulua ja käyttävät terveys huoltoja, eli tavan duunarit joutuu elättäämään noita viri viri pajojen omistajia ymmärrän tämän täysin!
siis vieläpä verovaroin :shock:
mutta minun remppa maksoi tasan sen verran, mitä ilmoitin.
ei siihen voi laskea tallin vuokraa eikä työ kaluja, ne on ostettu ja vuokra on maksettava vaikkei autoa siellä pidä.
[URL=https://matchnow.info]Exemplary Сasual Dating[/URL]
Avatar
Jazu
Viestit: 123
Liittynyt: 21.03.2008 13:49
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Jazu »

Rosso Corsa kirjoitti:Onks Jazu tosta sun autosta muuten mitattu tehoja?
Ei ole mitattu kun en ole uskaltanut sitä penkkiin viedä kun se ei ole ollut päivääkään ehjänä :oops:
Mulla oli penkkiaika varattuna mutta em. öljynkierto ongelmien takia peruin sen.
En uskaltanut viedä auto revitettäväksi kun se puhalsi öljyt kahteen kertaan kahdesta eri syystä huohottimesta pihalle :evil:
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Avatar
Jazu
Viestit: 123
Liittynyt: 21.03.2008 13:49
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Jazu »

tötterö kirjoitti:Ymmärrän täysin JAZUN tunteen. Yrittää parhaansa ja budjetoi maksimiin (jotta kerrankin saisi kunnollisen) ja sitten hajotessaan ne kaikki 9000e ovat täysin arvottomia..
Kaikki pitää purkaa ja kun yksi mäntä menee, niin tietää että kyllä kone on saanut muutenkin siipeensä (jollei onni käyny)

Tavallaan ollaan taas lähtökohdassa ja 9000e köyhempiä eikä auton arvo ole euroakaan noussut, ehkäpä jopa päinvastoin..

OSanottoni
Kiitos töttis osanotosta.
Tän viripajan mukkaan onni kävi. Männästä oli pala irti mutta se oli onneksi pysynyt "kyydissä" mukana eikä ollut päässyt sylinteriin.
http://kuvablogi.com/nayta/1102547/
http://kuvablogi.com/nayta/1102548/
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Avatar
Jazu
Viestit: 123
Liittynyt: 21.03.2008 13:49
Paikkakunta: Etelä-Savo

Viesti Kirjoittaja Jazu »

Jazu kirjoitti:
vvieri kirjoitti:Kyllä se kansipahvilta sitten vaikuttaisi. :(
Tuolla rahalla 2L TC-koneeseen todellakin pitäisi saada kunnollisen rempan.
No niin luulinkin.
Kaikki alkoi syksyllä 2006.Vein Gralen paikalliselle "Hyvämaineiselle" viripajalle. Halusin että paja rakentaa minulle hieman piristetyn LUOTETTAVAN harrastekäyttiksen. Budjetiksi sovittiin n.5000€.
Noh, budjetti kusas jo toiseen laskuun. Tonni lissää.
Tähän oisin vielä tyytynyt. Mutta kun nimenoman pyysin luotettavan harrastekäyttiksen ja tästä sovittiin. Mutta jos sopimukset ei pida ja kuluja tulee koko ajan lisää kun autosta löytyy uusia vikoja sitä mukaa kun entisiä oli muka korjattu niin meinaahan tuossa hermo mennä.
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Avatar
Luigi
Viestit: 9537
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Wesulius kirjoitti:Jatkuvasti valitetaan ku palkka on niin huono ja kun oma auto viedään korjaukseen valitetaan kun on niin kallista. (koskee tätä aihetta)
Jos auton korjaaminen saisi maksaa enemmän voisi sille asentajallekin maksaa enemmän palkkaa.
Katsotaanpas:
Jazu kirjoitti:Budjetiksi sovittiin n.5000€.
Noh, budjetti kusas jo toiseen laskuun. Tonni lissää.
Sain auton pajalta ja se pukkas kohta öljyt pihalle. Syynä huohottimen paluuputken poistaminen"tarpeettomana". Kauhia sotku ja auto takasin pajalle. Sain auton pajalta ja onneksi en joutunut maksamaan lissää siitä.
Muutaman viikon ajeltuani, sama vaiva palasi. Auto puristusmittaukseen ja johtopäätöksenä oli yhden männän hajoaminen. Hajoaminen oli seurausta nakuttamisesta. Uusi mäntä löytyi foorumilta ja vaihto työ maksoi tonnin. Ai niin ennen sitä hajosi tehostajan letkut kun vaihteensiirto vivut oli hangannut sen puhki.
Auto pukkaa taas öljyä pihalle jostakin, kansipahvi on paskana, kone ei käy kunnolla, turbon paineet soutaa ja huopaa ja multa MENEE HERMOT!
Paljonko pitäisi maksaa, että pajalla olisi vara tehdä hommat kunnolla? Eikö sinusta ole yhtään outoa, että 6000€:n remontissa ei viitsitä edes osia laittaa kunnolla paikalleen (letkut hankautuu puhki), puhumattakaan osien ja/tai säätöjen tarkastuksesta? Ja tuo oli sentään vasta alkua. Eikö reiskan kuuluisi sanoa asiakkaalle, että ei noilla rahoilla vielä mitään kunnon jälkeä voi saada, sen vaan että just pääsee seuraavasta leimasta läpi?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Wesulius
GFF
Viestit: 5128
Liittynyt: 10.04.2003 17:17
Paikkakunta: Mynämäki mettäs.

Viesti Kirjoittaja Wesulius »

luigi kirjoitti:
Wesulius kirjoitti:Jatkuvasti valitetaan ku palkka on niin huono ja kun oma auto viedään korjaukseen valitetaan kun on niin kallista. (koskee tätä aihetta)
Jos auton korjaaminen saisi maksaa enemmän voisi sille asentajallekin maksaa enemmän palkkaa.
Katsotaanpas:
Jazu kirjoitti:Budjetiksi sovittiin n.5000€.
Noh, budjetti kusas jo toiseen laskuun. Tonni lissää.
Sain auton pajalta ja se pukkas kohta öljyt pihalle. Syynä huohottimen paluuputken poistaminen"tarpeettomana". Kauhia sotku ja auto takasin pajalle. Sain auton pajalta ja onneksi en joutunut maksamaan lissää siitä.
Muutaman viikon ajeltuani, sama vaiva palasi. Auto puristusmittaukseen ja johtopäätöksenä oli yhden männän hajoaminen. Hajoaminen oli seurausta nakuttamisesta. Uusi mäntä löytyi foorumilta ja vaihto työ maksoi tonnin. Ai niin ennen sitä hajosi tehostajan letkut kun vaihteensiirto vivut oli hangannut sen puhki.
Auto pukkaa taas öljyä pihalle jostakin, kansipahvi on paskana, kone ei käy kunnolla, turbon paineet soutaa ja huopaa ja multa MENEE HERMOT!
Paljonko pitäisi maksaa, että pajalla olisi vara tehdä hommat kunnolla? Eikö sinusta ole yhtään outoa, että 6000€:n remontissa ei viitsitä edes osia laittaa kunnolla paikalleen (letkut hankautuu puhki), puhumattakaan osien ja/tai säätöjen tarkastuksesta? Ja tuo oli sentään vasta alkua. Eikö reiskan kuuluisi sanoa asiakkaalle, että ei noilla rahoilla vielä mitään kunnon jälkeä voi saada, sen vaan että just pääsee seuraavasta leimasta läpi?
No nyt kun tässä ei mainittu mitä kaikkea tuo rahasumma piti mukanaan.
Mutta mikä on kunnolla?
Normi auton virittelijällä kun letkut hinkaantuu puhki niin tämä laittaa uudet letkut ja se siitä.
Sama juttu jos joku letku ampuu auki nii tämä tietysti huomaa sen heti ja kiinnittää letkun uudestaan.
Noh kun auton virittäminen on hoidettu jossain pajassa letku menee puhki , miksi ei menisi, miksi autokorjaajan pitäisi olla paljon tarkempi tekemisissään kuin tämä koti viilaaja?
Niin no tämä asiakas sitten ajaa öljyt loppuun ja koneen paskaksi , tyhmyytäään öljynpaine valo palaa ja kaikki ei vaan kellot soi korvien välissä.
Ja se on sitten tämän pajan vika kun on tehnyt huonon asennuksen ja ollaan vaatimassa uutta moottoria.
Ja sitten tämä homemade viilaa tulee kehumaan miten halvalla hän sen työn teki.

Sama juttu jos joku ahtoletku ampuu irti kotiviilaaja laittaa lemmarin kiinni ajaa kotiin ja hommaa paremman tilalle.
Entäs tämä ns asiakas , soittaa hinurin paikalle ja hinaa romunsa pajale , vaatii pajalta korvausta hinauksesta jne..

Mun miälestä jos ei autoista mitään tajua eikä osaa itse niitä laittaa niin olisi parempi antaa olla koko touhun .
Eli tässäpä vastaus sen auton rakentamisen pitää maksaa niinpaljon ,että se kattaa namä mahdolliset hinaus kulut ja moottorivauriot jne..
Toinen vaihtoehto on ,että auto on koeajossa kk pajalla Josta tietysti velotetaan korjaamon tuntihinta sitä rääkätään ja kiusataan , todetakseen ,että kaikki toimii , sanompa vaan ,että 9000 ei taida riittää mihinkään.
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

^mut eikö jonkinlaista "takuuta" voisi olettaa maksamalle ja sovitulle työlleen^?
Tietty jos käyttäjä reikäpää niin eihän silloin takuulla ole merkitystä.

Jokaisen viripajan tulisi tuntea vastuuta tekemästään portfoliostaan..
Se on kuitenkin jonnin sortin käyntikortti..
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

Off Topic perjantain kunniaski!

Onko Weselius lestaadiolainen? Ainakin kaluston määrästä päätellen :)

Missäs tiude?
escortmk2
Viestit: 215
Liittynyt: 08.02.2008 07:34
Paikkakunta: Halikko

Viesti Kirjoittaja escortmk2 »

eikös virityspajat ole sitä varten, että jos ei osaa itse tehdä niin vie sinne?

Muuten mä en ainakaan ymmärrä mitä virkaa niillä on.....

Kyllä perkele taytyis olla aika vitun viimeisen päälle kaikki, jos 9tonnii menee remppaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vittu et kiuhuu, et 9 tonnil muka sais olla sinne päin. VOI VITTU!
Lancia Delta Integrale
tötterö
Viestit: 529
Liittynyt: 12.12.2006 19:31

Viesti Kirjoittaja tötterö »

escortmk2 kirjoitti:eikös virityspajat ole sitä varten, että jos ei osaa itse tehdä niin vie sinne?

Muuten mä en ainakaan ymmärrä mitä virkaa niillä on.....

Kyllä perkele taytyis olla aika vitun viimeisen päälle kaikki, jos 9tonnii menee remppaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vittu et kiuhuu, et 9 tonnil muka sais olla sinne päin. VOI VITTU!
Ei me köyhät tajuta ja meitähän se kirpasee..
Wese tienaa tuon summan viikossa, niin eihän sillä väliä ole miten sen polttaa.. :lol:
Edelleenkään en ymmärrä että joku "sijoittaa" yli 50000mk koneeseen joka poikii heti..
"mennään konkurssiin jotta päästään kaikkista vastuista"

PRKL!
Vastaa Viestiin