Ja tääl kiinnosta kaikki mil osil ja mitä tuolle on tehty...porattu, muuten orkkista ja lastu vaihdettu?väisänen kirjoitti:Juu täällä myös kiinnostaa mitä kannentiivistettä käytetty.
Delta integralen jäähdytys - ja asiaa startistakin
-
- Viestit: 359
- Liittynyt: 20.08.2005 07:11
Tuota... tarkoitukseni ei ollut aloittaa mitään WWIII:sta. Mutta koko homma karkaa kourista.escortmk2 kirjoitti:eikös virityspajat ole sitä varten, että jos ei osaa itse tehdä niin vie sinne?
Muuten mä en ainakaan ymmärrä mitä virkaa niillä on.....
Kyllä perkele taytyis olla aika vitun viimeisen päälle kaikki, jos 9tonnii menee remppaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Vittu et kiuhuu, et 9 tonnil muka sais olla sinne päin. VOI VITTU!
Syy siihen miksi annoin työn pajan tehtäväksi oli se että olin kuullut että ko. paja olisi rakentanut/peruskojannut/updeitannut tjs. Delstoja ennenkin. Paja oli lähellä ja minulla kerrankin aikaa ja hiukka ylimäärästä rahaa laittaa auto pajoitukseen(kävin rt-tehtävissä vuoden verran joten en autoa tarvinnut). Itse en ole ropaaja ammatiltani enkä koulutukseltani. Kokemus autoista on ns.aloittelija tasolla siksi halusin että ekat isot rempat tulisi tehtyä kunnolla. Pienempiä laittoja voisin sitten ajan ja mahdollisuuksien mukaan tehdä itsekkin. Sovittiin nimenomaan pajan kanssa että autosta tulisi luotettavampi ja hiukka pirteämpi. Tarkoituksena ei ollut alunalkujaankaan mikään "ohjus/tuning hirvitys".
Alkuun isoin vaihto osa oli Hestec. Entinen poksi oli sökö/vikainen tai niin minulle sanottiin.Seuraavaksi isoin hankinta erä oli turbon "päivittäminen" Entinen oli kuulemma sökö. Turbo rakennettiin kahdesta käytetystä turbosta ja sen piti olla HYVÄ. Sehän maksaa tietenkin...tiedän. Seuraava löydös oli venttiileiden vika. Ne oli edellisellä omistajalla ollessa palaneet melkeen puolikaariksi...elikkäs ne hiukka valskas joka suuntaan.
Kaikki venat meni uusiksi. Se maksaa.
MUTTA edelleen pysyttiin siinä noin 5-7k€ budjetissa.
Pirssi oli alkuun pajalla yhteensä puolisen vuotta koska olin antanut ns.vapaat kädet ajankäytön suhteen....koska autolla ei ollut kiire.
Keväällä 2007 erosin silloisesta vaimostani ja tarvitsin autoa. Sain auton pajalta. En revitellyt koska halusin ajaa osat sisään. Halusin saada auton säätöihin mahd. pian. Mutta edelleen kesken oleva rt-palvelus hieman hidasti asiaa. Autolle tuli puolen vuoden aikana noin 1000km rauhallista ajoa.
Sinä aikana ja sen jälkeen ilmenneet ongelmat.
1.Öljyt pukkaa huohottimesta pihalle-->paluukierto tukittu-->korjattu
2.Tehostimen öljyt pihalle-->putket hankaantuneet rikki-->korjattu
3.Käynti ongelmat-->ollut samanlainen vika jo pajalle alkuun viedessä-->yritetty säätää-->"pitäs toimia"--->vaan ei toimi.......vieläkään.
4.Öljyt pihalle-->?Öljytikku lensi ylös ja öljyt tuulilasille-->öljytikku takaisin paikalle."Se vaan teki sellasen/outo tikku" (alkuperänen tikku)
5.Öljyt uudelleen pihalle huohottimesta-->puristusmittaus-->ohivirtausta PALJON-->Mäntä rikki-->nakuttanut-->männän vaihto
6. Hammastanko irti-->kirrattu-->leimattu
7.Jäähdytysnesteet häviää-->ilmeisesti kansipahvi paskana-->ei aikaa/paikkaa/rahaa korjata juuri nyt.
Tälläinen on minun LUOTETTAVAMPI harraste käyttis.
Nyt ostamaani 8900€ autoon on laitettu rakentamiseen/korjaamiseen hieman yli 8000€ loppu melekeen tonni on osia ja muuta sälää.
Autollani on ajettu minun aikanani nyt noin.5000km. Ostin auton 060606.
Siitä piti tulla käyttis. Ei noilla kilometreillä uskoisi perheen "kakkosautoksi".
En tiedä millaisilla ahtopaineilla autoa on ajettu koska en ole uskaltanut sitä säätöön viedä. En tiedä millaiset pahvit siellä on/oli. Niinkuin sanoin olen vain harrastelija ja LANCIAANI TYKÄSTYNYT!
Viimeksi muokannut Jazu, 22.02.2009 16:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Niin minuakinRosso Corsa kirjoitti:Ja tääl kiinnosta kaikki mil osil ja mitä tuolle on tehty...porattu, muuten orkkista ja lastu vaihdettu?väisänen kirjoitti:Juu täällä myös kiinnostaa mitä kannentiivistettä käytetty.
Mutta useista pyynnöistä huolimatta en saanut listaa mitä sinne on laitettu.
Lancia Delta HF Integrale 8v -88
Jaa, säädettävä ruisku siellä. Jos ei kerran ole revitelty ja ajeltu sisäänajoa mallikkaasti pienillä ahtopaineilla niin on kyllä sytkäennakot olleet todella metsässä kun männistä tuon näköiset on tulleet. Tuon verran ammattilaisten olisi kyllä pitänyt olla selvillä että olisivat ennakkokäyrät kopioineet vaikka edes korjaamomanuaalista! Arvatenkin noita ei ole mitenkään tarkistettu.
Toivottavasti tuo saadaan vihdoin kuntoon, tavalla tai toisella. Huvittaisi tosiaankin nähdä mitä tuo kone on syönyt.
Ihan ensiksi pahvin vaihdon ynnä muiden luettelemieni tarkistusten jälkeen jonnekin osaavalle pajalle jossa laitetaan tuo Hestekki oikeisiin säätöihin. Aennukset on syytä muutenkin tarkistaa, ettei boksi esimerkiksi ammu kipinöitä väärään aikaan virheellisten asennusten takia.
Ei kannata ajella ellei säädöistä ole tietoa, sama nakutus nimittäin särkee sen kansipahvinkin kuin männätkin, eli riski uuteen mäntärikkoon on yhä olemassa. Se kansipahvi voi hyvinkin kieliä tästä...
Kun käyttää oikeita lähteitä osille ja järkeä rempassa niin TC-koneen remppaaminen ei ole kovinkaan kallista.
Toivottavasti tuo saadaan vihdoin kuntoon, tavalla tai toisella. Huvittaisi tosiaankin nähdä mitä tuo kone on syönyt.
Ihan ensiksi pahvin vaihdon ynnä muiden luettelemieni tarkistusten jälkeen jonnekin osaavalle pajalle jossa laitetaan tuo Hestekki oikeisiin säätöihin. Aennukset on syytä muutenkin tarkistaa, ettei boksi esimerkiksi ammu kipinöitä väärään aikaan virheellisten asennusten takia.
Ei kannata ajella ellei säädöistä ole tietoa, sama nakutus nimittäin särkee sen kansipahvinkin kuin männätkin, eli riski uuteen mäntärikkoon on yhä olemassa. Se kansipahvi voi hyvinkin kieliä tästä...
Kun käyttää oikeita lähteitä osille ja järkeä rempassa niin TC-koneen remppaaminen ei ole kovinkaan kallista.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
-
- Viestit: 359
- Liittynyt: 20.08.2005 07:11
Hmm....hajoohan niitä vapareitakin... aika tarkkaa saa ajo olla jos mienaa ettei ahdot yhtään nouse ja kyl sen pitää ahdotkin kestää....tötterö kirjoitti:Vaikka säädöt olisivat kuinka pielessä tahansa niin kone ei mene rikki ennenkuin ahdot nousevat.. Jos siis ajelee -ahdoilla tai 0-tilassa, on turvallista ajella sisään..
Mäntä on voinut ollakin sökö edellisen omistajan jäljiltä. Ilmeisesti alakertaa ei sen enempiä tutkittu tuossa ensimmäisessä remontissa, joten pitkin hampain (eikö edes ohivuotomittausta viititä tehdä pajotettavaksi tulleelle koneelle? ) voisi jonkinlaista vastuuvapautta antaa pajalle tuon osalta. Paitsi että, kansihan oli ollut irti, ja nakutusjäljet VARMASTI näkyvillä, mikä kyllä vaatisi vähintään asiakkaan varoittamista siitä, että olisi ehkä fiksuinta tarkistaa männät, ennenkuin aletaan romuja kasaamaan takaisin. Joko nakutusjälkiä ei ole tuolloin ollut, tai sitten asentajalla on vain ollut evvk-asenne. Loppu sitten onkin ollut hutilointia.
Vapareidenkin mäntiä on palasteltu pielessä olevilla säädöillä, joten ei rauhallinenkaan ajo konetta pelasta, jos ennakot on tolkuttoman aikaisella.
Vapareidenkin mäntiä on palasteltu pielessä olevilla säädöillä, joten ei rauhallinenkaan ajo konetta pelasta, jos ennakot on tolkuttoman aikaisella.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Niin no jos totta puhutaan en minäkään pahemmin kysele jos annan jonkin homman ammattilaisen hoiviin.Jazu kirjoitti: Tuota... tarkoitukseni ei ollut aloittaa mitään WWIII:sta.
En tiedä millaiset pahvit siellä on/oli. Niinkuin sanoin olen vain harrastelija ja LANCIAANI TYKÄSTYNYT!
Vaikkapa nyt pitopalvelu.
Sovitaan safkat ja hinnat ja se on siinä. En minäkään kysele et mitäs jauhoja noihin pulliin tulee kun en kerran leipomisesta mitään tajua
Ja sympatiat täältäkin näytön äärestä.
-Cause my mouth's writing checks that my ass can't cash
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
-Fiat Croma
-Fiat Uno Fire
-Ja ehkä pian myös turpo uunoilua.
Sama fiilis tuli kyllä itsellä. Järjestetään jokin foorumin projektitapaaminen ja duunataan kattila porukalla siellä kuntoon?
Varsinkin koska kannentiivistekin on nyt antautumassa, en tuudittautuisi siihen että mäntä on alkujaan ollut viallinen vaikka se onkin mahdollista, vaan selvittäisin nyt ensiksi sytkäennakot ennenkuin koneella ajetaan yhtään enempää.
Varsinkin koska kannentiivistekin on nyt antautumassa, en tuudittautuisi siihen että mäntä on alkujaan ollut viallinen vaikka se onkin mahdollista, vaan selvittäisin nyt ensiksi sytkäennakot ennenkuin koneella ajetaan yhtään enempää.
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -