Lancia Thema turbo?

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8806
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Suuttimet on n.240cc virtaavat ja turbo Garretin T3:nen trim 50 imusiivellä ja 0,48 pakopesällä - noista voi sitten pähkäillä mihin asti vehkeet kenenkin mielestä riittää. Oma mutu-arvio on että 220-240hp alkaa olla jo hyvin tuosta. Ahtoa ei välttämättä konetta avaamatta ja turboa huoltamatta ihan mahottomiin uskalla kääntää, jos siis on tarkoitus ajella pitempääkin. Garretissa tuo päittäislaakerointi kummiskin se heikko paikka ja vakio kansipaffilla (eikä sitten tosiaankaan millään huonolla tarvikeella) itse pitäisin max.paineen 1,2barissa - kyllähän noilla jotkut ovat ainakin omien juttujensa mukaan ajaneet aika tavalla isommillakin paineilla mutta kestävyys voi silloin olla mitä on.

Itse "perusmoottorihan" on käytännössä sama Gralen kattilan kanssa - ruisku, turbo ja sytkä taas eivät.

Tuollainen 2kE yksilö voi olla joko hyvä, kohtuullinen, huono tai sitten tosi huono eli riippuu todella paljon yksilöstä (tai siis sen omistajasta), mitään yleistystä ei voi antaa. Rahaa remontointiin ja huoltoon kannattaa sitten varata normaalia enemmän sillä autossa huoltokohteita on kummiskin enemmän ja osat ovat normaalia Fiattitasoa kalleempia.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Vastaa Viestiin