Delta Nuova (elikkäs mk2) käyttikseksi

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Stefa
GFF
Viestit: 2765
Liittynyt: 14.09.2003 18:47
Paikkakunta: Mäntyharju

Delta Nuova (elikkäs mk2) käyttikseksi

Viesti Kirjoittaja Stefa »

On alkanut kiinnostaa käyttiksen virkaan etsiä moinen kulkine. Lähinnä on ollut mielessä etsiä viisiovinen 1,8 VVT -versio. Vähän olen etsiskellyt tietoa kyseisestä autosta, muttei ihan mahdottomia ole löytynyt. Jotenkin mulla on sellainen kuva, että tuo perustuisi Marean pohjalevyyn, mutta autowiki tarjoaa pohjaksi Tipoa? Lähinnä kiinnostaisi osien saatavuus kun näitä ei Suomessa juuri taida olla.

Onko kellään tuollaista kapinetta ympärivuotisessa käytössä? Luotettavuus? Mitä moottoriperhettä tuo VVT on ja onko tuossa jotain heikkoa paikkaa? Ilmeisesti sama pata kuin barchettassa. Onkos nämä niitä tavallaan SOCH-johdannaisia? Tietty kulutuskin kiinnostaa hieman.
Kääpiöitä oli kahdeksan ja kahdeksas heistä oli Hullu.
Sheivaa mun dekkii.
lanciapoika
Viestit: 1057
Liittynyt: 19.04.2004 01:15

Viesti Kirjoittaja lanciapoika »

Halpaa ajoa käyttiksenä. mut jos saksast hommaat niin varaudu 2ke laittoihin mitkä selviää vain ajamalla :wink: 1.8 ei vaan kulje ja väännä samoin kuin 2l :? ..hyvin on delta 3v jo käyttiksenä toiminut ja vuosia vielä edessä paljon :)
Avatar
mikah
Viestit: 1071
Liittynyt: 03.04.2004 05:14
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Delta Nuova (elikkäs mk2) käyttikseksi

Viesti Kirjoittaja mikah »

Stefa kirjoitti: Jotenkin mulla on sellainen kuva, että tuo perustuisi Marean pohjalevyyn, mutta autowiki tarjoaa pohjaksi Tipoa?
Tipon pohjalevylle ne kaikki on tehty, enemmän tai vähemmän muokatulle... Eli ainakin Tipo, Tempra, Brava, Bravo, Marea, Coupe, Alfa 145, 146, 155, GTV, Spider, Lancia Delta, Dedra ovat saman tyyppisiä pohjaltaan, lisäksi vähän enemmän muokattuja, mutta esim runkoaisoiltaan samoja Lancia Lybra, Alfa 147, 156. Ja Multipla on myös jonkin verran sukua, mm. sama etuakseliston palkki kun Coupessa ja samat takatukivarret kun Bravossa ja Mareassa :).
Varmaan jäi vielä jotain poiskin.
Vastaa Viestiin