Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Jos on tuota nettiautoa taannoin selaillut, niin maalauksesta voi tuon bongata.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Uusimmassa Aku-Ankan taskukirjassa (389?) Massimo De Vita on luonnostellut komeat ja oikeahenkiset Aurelia (?) ja Bianchina Cabrioletit
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Ferrari mahdollisesti kehittämään Lancialle (ja Alfalle ja Maseratille) koneita:
http://www.leftlanenews.com/ferrari-to- ... erati.html
http://www.leftlanenews.com/ferrari-to- ... erati.html
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
No niin,Prisma Integralen omistajat..ei kun tuunaamaan!
Pitäisköhän sitä sittenkin istuttaa oma setti tuohon Prisman Gralen koppaan
https://lh3.googleusercontent.com/-pgp4 ... CF2820.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-nCua ... 012704.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-GyK2 ... 012705.jpg
http://forum.lanciapolska.org/download/ ... p?id=22445
http://forum.lanciapolska.org/download/ ... p?id=22447
Pitäisköhän sitä sittenkin istuttaa oma setti tuohon Prisman Gralen koppaan
https://lh3.googleusercontent.com/-pgp4 ... CF2820.JPG
https://lh5.googleusercontent.com/-nCua ... 012704.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-GyK2 ... 012705.jpg
http://forum.lanciapolska.org/download/ ... p?id=22445
http://forum.lanciapolska.org/download/ ... p?id=22447
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Olen edelleen sitä mieltä, että nuo pullistukset ei toimi tuollaisenaan konttiperän kanssa, vaatisi uudenlaista lähestymistapaa. Koko perän balanssi menee jotenkin pieleen.
Ehkä takakontista kokonaisuutena pitäisi muovata agressiivisempi, Alfa 75:sen tapaan. Ja ehdottomasti jatkaa nuo pullistukset takanurkkiin saakka, ehkä nostaa myös ylemmäs. Mahdollisesti hiukan kiilamaisena ja saada jotenkin tuo C-pilari liitettyä mukaan muotoiluun.
Pitää kai joskus koittaa. Ehkä. Ainakin paperilla.
Ehkä takakontista kokonaisuutena pitäisi muovata agressiivisempi, Alfa 75:sen tapaan. Ja ehdottomasti jatkaa nuo pullistukset takanurkkiin saakka, ehkä nostaa myös ylemmäs. Mahdollisesti hiukan kiilamaisena ja saada jotenkin tuo C-pilari liitettyä mukaan muotoiluun.
Pitää kai joskus koittaa. Ehkä. Ainakin paperilla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
No juu,itellä kanssa otti nuo takalevikkeiden päättymiset silmään.Varmaan auttaisi jo pelkästää se että veisi sen tuonne kulmaan saakka.
Etupäästä nyt tuleekin ihan 1:1 Deltan kanssa.
Mutta ihan muuten siististi tehty ,noin kuvien perusteella.Oma puuhansa se on ollut tuossakin...No vanteiksi tietty jotkut tyylinmukaiset 16-17"Compot tai Speedlinet..
Etupäästä nyt tuleekin ihan 1:1 Deltan kanssa.
Mutta ihan muuten siististi tehty ,noin kuvien perusteella.Oma puuhansa se on ollut tuossakin...No vanteiksi tietty jotkut tyylinmukaiset 16-17"Compot tai Speedlinet..
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Ihan rehellisesti olen erittäin pettynyt, että kukaan ei tietääkseni ole tehnyt muotoilullisesti toimivaa Prisma "HF" integralea. Tuolla puhtaalla delta-tyylillä on tehty useampi ja olikos se (kuparinvärinen?) tehty pitemmillä levikkeillä? Saattoi olla Prisman omalla keulalla. Mutta joka tapauksessa ei sekään vaan toiminut takapään osalta. Automuotoilu ei ole helppoa ja harmittaa että pistetty älyttömästi rahaa ja aikaa mutta ei ole uskallettu oikeasti perehtyä tuohon visuaalisuuteen, vaikka ostamalla konsultaatiota joltain ammattilaiselta. No ehkä se on omistajan mielestä täydellinen, mutta jotenkin tuntuu näissä ettei idean kehittelyyn ole käytetty yhtä kapakkailtaa enempää.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Onko tullut vastaan projekteja joissa olisi Prisman perä vaihdettu Deltaksi?
Itse en ole törmännyt,mutta ei sekään "mahdoton" projekti ole.Tavaratilan pohjassahan menee se poikittainen pistehitsisauma joka erottaa pohjalevyn osalta Deltan ja Prisman.
Tietty katto,tai ainakin sen takaosa on myös vaihdettava..HF4WD versiohan olisi muilta osin suht helppo toteuttaa.
Mites suomen säännökset suhtautuisi tällaisiin korirakenteen muutoksiin?
Itse en ole törmännyt,mutta ei sekään "mahdoton" projekti ole.Tavaratilan pohjassahan menee se poikittainen pistehitsisauma joka erottaa pohjalevyn osalta Deltan ja Prisman.
Tietty katto,tai ainakin sen takaosa on myös vaihdettava..HF4WD versiohan olisi muilta osin suht helppo toteuttaa.
Mites suomen säännökset suhtautuisi tällaisiin korirakenteen muutoksiin?
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Miksi se pitäisi vaihtaa Deltaksi, kun Deltoja saa valmiinakin?
Ja kyllähän Prismaan saa grale-levikkeet sovitettua hyvinkin nätisti:
http://www.kanazawa-bidai.ac.jp/~asano/prisma.html
Ja kyllähän Prismaan saa grale-levikkeet sovitettua hyvinkin nätisti:
http://www.kanazawa-bidai.ac.jp/~asano/prisma.html
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
No juu,eihän siitä silti "oikeaa"Deltaa tule...Lähinnä pointtina voisi olla että Prisma Integralen saa aika paljon halvemmalla kuin nelikko Deltan..Ja jos muuttaa sen HF4WD:ksi,niin niitä ei kovin paljon näe liikenteessä.Oisko suomessa pari rekisterissä..Luigi kirjoitti:Miksi se pitäisi vaihtaa Deltaksi, kun Deltoja saa valmiinakin?
Ja kyllähän Prismaan saa grale-levikkeet sovitettua hyvinkin nätisti:
http://www.kanazawa-bidai.ac.jp/~asano/prisma.html
Mutta toki alkuperäinen on aina alkuperäinen niin Delta kuin Prismankin kohdalla.
Ahvenanmaalla on yks aika nätti ja hyvin säilynyt orkkis Prisma Integrale,ja uskoakseni sellaisessa kodissa myös,ettei omistajaa vaihda,eikä muutenkaan "tuunata"..No joo,alustasetti laitettiin parivuotta sitten ja Deltasta peräisin olevat Recarot.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Just tuo Prisma mikä linkissä, sitä hain, niin taas esimerkki että se EI toimi noin.
Ja kyllähän mallisarjan sisällä saa mielestäni edelleen tehdä korimuutoksia, mikä on sinänsä järjetöntä koska jos haluttua mallia olisi tehty tehtaalla niin miksi sellainen pitää itse vääntää..
Milläs Deltassa on muuten takana tehty raideleveysmuutos, onko navat eri kuin Prismassa? Alkuperäisvanteissa kuitenkin normi-ET. Etunavatkin lienee muiden muutosten ohella enemmän ulostuovat? Alavarret lienee samat? Toisaalta silloinhan kääntöpiste on samassa kohtaa ja kääntölinjan jatke menee samaan kohtaan tiessä kuin Prismassakin joten ei niissä ainakaan 0-pisteohjausta ole..
Ja kyllähän mallisarjan sisällä saa mielestäni edelleen tehdä korimuutoksia, mikä on sinänsä järjetöntä koska jos haluttua mallia olisi tehty tehtaalla niin miksi sellainen pitää itse vääntää..
Milläs Deltassa on muuten takana tehty raideleveysmuutos, onko navat eri kuin Prismassa? Alkuperäisvanteissa kuitenkin normi-ET. Etunavatkin lienee muiden muutosten ohella enemmän ulostuovat? Alavarret lienee samat? Toisaalta silloinhan kääntöpiste on samassa kohtaa ja kääntölinjan jatke menee samaan kohtaan tiessä kuin Prismassakin joten ei niissä ainakaan 0-pisteohjausta ole..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
- GreenThing
- GFF
- Viestit: 2604
- Liittynyt: 08.08.2003 21:20
- Paikkakunta: Kärkölä
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Meikällä on varmaan jotain vikaa päässä, kun pidän noita pullistettuja Prismoja onnistuneina.
Mutta makuasioitahan nämä, ja silloin kaikilla on ne oikeat mielipiteet...
Mutta makuasioitahan nämä, ja silloin kaikilla on ne oikeat mielipiteet...
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Jep, juuri noinhan se toimii. Mutta jos osaisi tehdä paremmin, niin en siitä mene moittimaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
En ole vertaillut olkavarsia,mutta pakko se on sillä ollut toteuttaa,sillä poikittaiset varret on samanmittaiset.(ne olen verrannut)Sämpy kirjoitti: Milläs Deltassa on muuten takana tehty raideleveysmuutos, onko navat eri kuin Prismassa? Alkuperäisvanteissa kuitenkin normi-ET. Etunavatkin lienee muiden muutosten ohella enemmän ulostuovat? Alavarret lienee samat? Toisaalta silloinhan kääntöpiste on samassa kohtaa ja kääntölinjan jatke menee samaan kohtaan tiessä kuin Prismassakin joten ei niissä ainakaan 0-pisteohjausta ole..
Ja varmaan samalla tavalla toteutettu edessäkin,(en ole verrannut)koska alatukivarsi on sama Prismassa ja Deltassa.Evossa sensijaan alatukivarren kärki,jossa alapallo on kiinni,on muutaman sentin pidempi.Normi Graleen verrattuna myös olkavarsi on täysin eri .Iskarin alapää on eritavalla,caster-kulma suurempi kuin normi Gralessa.Olkavarsi myös moninverroin jämerämpi kuin Delta Gralen,puhumattakaan Prisma/HF4WD:n vastaavasta.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Satuimpa tossa kääntämään juuri kolmoselle kanavan kun Markku Alen kepitti stratosta tuossa Teknari-ohjelmassa
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.