Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
A Bart
Viestit: 904
Liittynyt: 17.12.2006 15:45
Paikkakunta: Pori

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja A Bart »

Jos on tuota nettiautoa taannoin selaillut, niin maalauksesta voi tuon bongata. ;)
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Uusimmassa Aku-Ankan taskukirjassa (389?) Massimo De Vita on luonnostellut komeat ja oikeahenkiset Aurelia (?) ja Bianchina Cabrioletit 8-)
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ferrari mahdollisesti kehittämään Lancialle (ja Alfalle ja Maseratille) koneita:
http://www.leftlanenews.com/ferrari-to- ... erati.html
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Pele »

Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Olen edelleen sitä mieltä, että nuo pullistukset ei toimi tuollaisenaan konttiperän kanssa, vaatisi uudenlaista lähestymistapaa. Koko perän balanssi menee jotenkin pieleen.
Ehkä takakontista kokonaisuutena pitäisi muovata agressiivisempi, Alfa 75:sen tapaan. Ja ehdottomasti jatkaa nuo pullistukset takanurkkiin saakka, ehkä nostaa myös ylemmäs. Mahdollisesti hiukan kiilamaisena ja saada jotenkin tuo C-pilari liitettyä mukaan muotoiluun.
Pitää kai joskus koittaa. Ehkä. Ainakin paperilla.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Pele »

No juu,itellä kanssa otti nuo takalevikkeiden päättymiset silmään.Varmaan auttaisi jo pelkästää se että veisi sen tuonne kulmaan saakka.
Etupäästä nyt tuleekin ihan 1:1 Deltan kanssa.
Mutta ihan muuten siististi tehty ,noin kuvien perusteella.Oma puuhansa se on ollut tuossakin...No vanteiksi tietty jotkut tyylinmukaiset 16-17"Compot tai Speedlinet..
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Ihan rehellisesti olen erittäin pettynyt, että kukaan ei tietääkseni ole tehnyt muotoilullisesti toimivaa Prisma "HF" integralea. Tuolla puhtaalla delta-tyylillä on tehty useampi ja olikos se (kuparinvärinen?) tehty pitemmillä levikkeillä? Saattoi olla Prisman omalla keulalla. Mutta joka tapauksessa ei sekään vaan toiminut takapään osalta. Automuotoilu ei ole helppoa ja harmittaa että pistetty älyttömästi rahaa ja aikaa mutta ei ole uskallettu oikeasti perehtyä tuohon visuaalisuuteen, vaikka ostamalla konsultaatiota joltain ammattilaiselta. No ehkä se on omistajan mielestä täydellinen, mutta jotenkin tuntuu näissä ettei idean kehittelyyn ole käytetty yhtä kapakkailtaa enempää.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Pele »

Onko tullut vastaan projekteja joissa olisi Prisman perä vaihdettu Deltaksi?
Itse en ole törmännyt,mutta ei sekään "mahdoton" projekti ole.Tavaratilan pohjassahan menee se poikittainen pistehitsisauma joka erottaa pohjalevyn osalta Deltan ja Prisman.
Tietty katto,tai ainakin sen takaosa on myös vaihdettava..HF4WD versiohan olisi muilta osin suht helppo toteuttaa.
Mites suomen säännökset suhtautuisi tällaisiin korirakenteen muutoksiin?
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Miksi se pitäisi vaihtaa Deltaksi, kun Deltoja saa valmiinakin?

Ja kyllähän Prismaan saa grale-levikkeet sovitettua hyvinkin nätisti:
http://www.kanazawa-bidai.ac.jp/~asano/prisma.html
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Pele »

Luigi kirjoitti:Miksi se pitäisi vaihtaa Deltaksi, kun Deltoja saa valmiinakin?

Ja kyllähän Prismaan saa grale-levikkeet sovitettua hyvinkin nätisti:
http://www.kanazawa-bidai.ac.jp/~asano/prisma.html
No juu,eihän siitä silti "oikeaa"Deltaa tule...Lähinnä pointtina voisi olla että Prisma Integralen saa aika paljon halvemmalla kuin nelikko Deltan..Ja jos muuttaa sen HF4WD:ksi,niin niitä ei kovin paljon näe liikenteessä.Oisko suomessa pari rekisterissä..
Mutta toki alkuperäinen on aina alkuperäinen niin Delta kuin Prismankin kohdalla.
Ahvenanmaalla on yks aika nätti ja hyvin säilynyt orkkis Prisma Integrale,ja uskoakseni sellaisessa kodissa myös,ettei omistajaa vaihda,eikä muutenkaan "tuunata"..No joo,alustasetti laitettiin parivuotta sitten ja Deltasta peräisin olevat Recarot.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8340
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Just tuo Prisma mikä linkissä, sitä hain, niin taas esimerkki että se EI toimi noin.
Ja kyllähän mallisarjan sisällä saa mielestäni edelleen tehdä korimuutoksia, mikä on sinänsä järjetöntä koska jos haluttua mallia olisi tehty tehtaalla niin miksi sellainen pitää itse vääntää..
Milläs Deltassa on muuten takana tehty raideleveysmuutos, onko navat eri kuin Prismassa? Alkuperäisvanteissa kuitenkin normi-ET. Etunavatkin lienee muiden muutosten ohella enemmän ulostuovat? Alavarret lienee samat? Toisaalta silloinhan kääntöpiste on samassa kohtaa ja kääntölinjan jatke menee samaan kohtaan tiessä kuin Prismassakin joten ei niissä ainakaan 0-pisteohjausta ole..
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
GreenThing
GFF
Viestit: 2604
Liittynyt: 08.08.2003 21:20
Paikkakunta: Kärkölä

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja GreenThing »

Meikällä on varmaan jotain vikaa päässä, kun pidän noita pullistettuja Prismoja onnistuneina.
Mutta makuasioitahan nämä, ja silloin kaikilla on ne oikeat mielipiteet... :roll:
Auto on turpo, ja kuski on urpo.
Ei riemulla rajaa, kun kasilla ajaa.
Avatar
Luigi
Viestit: 9536
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Jep, juuri noinhan se toimii. Mutta jos osaisi tehdä paremmin, niin en siitä mene moittimaan. ;)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Pele
GFF
Viestit: 1360
Liittynyt: 07.03.2007 21:00
Paikkakunta: Mellilä
Viesti:

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Pele »

Sämpy kirjoitti: Milläs Deltassa on muuten takana tehty raideleveysmuutos, onko navat eri kuin Prismassa? Alkuperäisvanteissa kuitenkin normi-ET. Etunavatkin lienee muiden muutosten ohella enemmän ulostuovat? Alavarret lienee samat? Toisaalta silloinhan kääntöpiste on samassa kohtaa ja kääntölinjan jatke menee samaan kohtaan tiessä kuin Prismassakin joten ei niissä ainakaan 0-pisteohjausta ole..
En ole vertaillut olkavarsia,mutta pakko se on sillä ollut toteuttaa,sillä poikittaiset varret on samanmittaiset.(ne olen verrannut)
Ja varmaan samalla tavalla toteutettu edessäkin,(en ole verrannut)koska alatukivarsi on sama Prismassa ja Deltassa.Evossa sensijaan alatukivarren kärki,jossa alapallo on kiinni,on muutaman sentin pidempi.Normi Graleen verrattuna myös olkavarsi on täysin eri .Iskarin alapää on eritavalla,caster-kulma suurempi kuin normi Gralessa.Olkavarsi myös moninverroin jämerämpi kuin Delta Gralen,puhumattakaan Prisma/HF4WD:n vastaavasta.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)

http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1744
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Satuimpa tossa kääntämään juuri kolmoselle kanavan kun Markku Alen kepitti stratosta tuossa Teknari-ohjelmassa 8-)
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Vastaa Viestiin