Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Muutenkin tuo kampanja on ihan hölmö. Harvemmin kukaan romutuskelpoisen auton omistaja on sitä romuaan UUTEEN autoon vaihtamassa vaan ehkä parin tonnin rakkineeseen. Uusia autoja ostavat ne joilla edellinen kottero on alle 5v, eikä niitä varmaan 1500eurolla paaliin viedä.
Fiat Uno Turbo ie -88
...Audi Coupe Quattro -89 :?
...Audi Coupe Quattro -89 :?
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Tämän päivän Savon Sanomissa kuvituskuvana kuva teipatusta punaisesta I-kopan Deltasta onnettomuuspaikalla. Kapeakylkiseltä näyttää siltä osin mitä on jäljellä.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Oi niitä aikoja,Markku ja Harjun Ek;
http://youtu.be/O-YAnH7UyT4" onclick="window.open(this.href);return false;
http://youtu.be/O-YAnH7UyT4" onclick="window.open(this.href);return false;
4C
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Noi hevosvoimamäärät naurattaa, olin pari viikkoa sitten vaimon veljen rallicross murtolukua katsomassa. Vapari 2,0 16V ja tehoa 281hv, lisää polleja kuulemma tulossa.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Niin paljonkas sen pitää kestää kertavedolla. 6km? Jyväskylässä kilpailu 360km, siirtymineen 1600km.
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
www.saminosat.net
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Niin ja tuskin imee ilmaa 34mm kuristimen läpi.Sämpy kirjoitti:Niin paljonkas sen pitää kestää kertavedolla. 6km? Jyväskylässä kilpailu 360km, siirtymineen 1600km.
Ihmettelee miten noi turbot on kestäny , ettei oo kumpurapuolen akseli tiiviste vetäny helvetisti öljyä läpi?
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
No niillä palikoilla ja materiaaleilla millä tuokin moottori on koottu tulos on käsittämätön.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Ja mikäs moottori tuo on?kurppa kirjoitti:Noi hevosvoimamäärät naurattaa, olin pari viikkoa sitten vaimon veljen rallicross murtolukua katsomassa. Vapari 2,0 16V ja tehoa 281hv, lisää polleja kuulemma tulossa.
Lancia Fulvia 1.3 HF Gr4, Fiat Tipo Sport2000, ex Autonovo Gr2 128 Coupe
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Kyllä tuo ihan vapari coupen moottorista on jalostettu, valitettavasti en voi kauheasti lähteä avaamaan kyseistä aihetta, mutta ei tämä mitään mätäkuun juttuja ole.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Mikäs noissa Lancia tehoissa kurppaa noin naurattaa.Integrale kirjoitti:Oi niitä aikoja,Markku ja Harjun Ek;
http://youtu.be/O-YAnH7UyT4" onclick="window.open(this.href);return false;
- TfP-Motors
- GFF
- Viestit: 1566
- Liittynyt: 22.02.2003 10:20
- Paikkakunta: Suonenjoki
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Katsoppas pari vuotta vanhempia 1000-lakes pätkiä, rupee tehoa löytymään. Turha on muistella kohta 30 vuotta vanhoja juttuja ja vertailla niitä tähän päivään, varsinkin kun säännöissäkään ei varmaan hirveästi yhtäläisyyksiä löydy, no neljä mustaa pyörää alla ja bensamoottori ehkä?kurppa kirjoitti:Noi hevosvoimamäärät naurattaa, olin pari viikkoa sitten vaimon veljen rallicross murtolukua katsomassa. Vapari 2,0 16V ja tehoa 281hv, lisää polleja kuulemma tulossa.
Mut mahtaakos tämä Lankomiehen peli olla punainen vai oranssi murtoluku, vai kenties joku muu jolla vain hehkutellaan tehoja netissä eikä näy olleenkaan kisojen osallistujissa / tuloksissa?
Kaikki paitsi internetin kuvapalvelut on ikuista.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Joo, ja monellakaan ei ole mitään käsitystä minkälaisilla palikoilla tuollainen A-ryhmäläinen pitää tehdä.. Moottorihan on melkein vakio osilla tehty.
Männät on vapaat, Nokka-akselit vapaat, vakio turbo, vakio pakosarja josta kanavat saa siistiä ja oltava aukoiltaan luokitustodistuksen mukainen, kuten imusarja ja kansikin. Vakio kokoiset ja mittaiset venttiilit, alkuperäinen kampiakseli jolle annettu minimipaino, samaten vauhtipyörä (muutama satagrammaa saa kevennettyä), alkuperäiset kiertokanget. Eli käytännössä aikalailla vakio moottori... Tosin 8v moottorissa oli tuohonaikaan varmaan aika liki 350 heppaa kun ei ollut vielä kuristinta. Ahtopaine omassa autossa oli A-ryhmän ruiskun kanssa 1,8 ja varmaan kovempiakin on käytetty..
Männät on vapaat, Nokka-akselit vapaat, vakio turbo, vakio pakosarja josta kanavat saa siistiä ja oltava aukoiltaan luokitustodistuksen mukainen, kuten imusarja ja kansikin. Vakio kokoiset ja mittaiset venttiilit, alkuperäinen kampiakseli jolle annettu minimipaino, samaten vauhtipyörä (muutama satagrammaa saa kevennettyä), alkuperäiset kiertokanget. Eli käytännössä aikalailla vakio moottori... Tosin 8v moottorissa oli tuohonaikaan varmaan aika liki 350 heppaa kun ei ollut vielä kuristinta. Ahtopaine omassa autossa oli A-ryhmän ruiskun kanssa 1,8 ja varmaan kovempiakin on käytetty..
Viimeksi muokannut mikah, 09.08.2015 23:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Itsekin olen törmännyt tuohon samaan naureskeluun A ryhmän 8v Lancun tehoista. Ja yleensäkin tuon ajan kilpa-autojen tehoista. Yksikin tuumas taannoin, että hänellä on vapari Taunuksessa rutkasti enemmän. No, mulla on nyt säädettynä 276 hp A ryhmän pelisäännöillä. Kolme talvea jääratahupia on kestäny, useita ajopäiviä. Ei ole tarvinnt aukoa. Tuossa koosteessa kerrottiin tehojen olevan 260-280 hp. Siihen haarukkaan suhteutettuna ei tarvitse häpeillä. Lieneekö nuo videolla ilmoitetut tehot kuitenkaan olleet ihan oikeita lukemia.
Vuonna 86 kortin saaneena voin kertoa, että sen ajan mittapuun mukaan 260-280 hp oli hirveä määrä voimaa. Kun kylälle ilmestyi Mi16 pösö (jossa oli 160 hp), niin pohdittiin oikein tosissaan että pysyykö se ollenkaan käsissä. No, eihän se pysynyt.
Vuonna 86 kortin saaneena voin kertoa, että sen ajan mittapuun mukaan 260-280 hp oli hirveä määrä voimaa. Kun kylälle ilmestyi Mi16 pösö (jossa oli 160 hp), niin pohdittiin oikein tosissaan että pysyykö se ollenkaan käsissä. No, eihän se pysynyt.
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Kyllähän ne vähän alakanttiin on ilmoitettu. Mulla oli alkujaan -88 vuoden sääntöjenmukaisena ja alkuperäisellä A-ryhmän ruiskulla kuristimen kanssa 260hv ja ilman 280hv 1,8bar paineilla. Sytytyspuolella oli silloin aina häikkää, kun suorasytytys puolapaketti temppuili. Muutenkin ruisku oli aikalailla museo tavaraa, kun ruiskulle ja sytytykselle oli omat pienen salkun kokoiset boksit Sitten siihen laitettiin Hestec. Ilman mitään muita muutoksia teho oli senjälkeen ilman kuristinta 333hv ja vääntö karvan alle 500Nm 1,4bar paineella. Kuristimen kanssa en muista paljonko oli. Ja kaikki siis mitattu samassa penkissä. Tuossavaiheessa kone kulutti jo öljyä älyttömästi. Syykin selvisi koneen avauksen yhteydessä. Parista männästä oli ylimmät männänrenkaat jumissa, kun oli nakuttanut ja venttiiliohjurit ihan väljiä. Nakutuksen syy oli alkuperäisissä -87 vuoden suuttimissa.. Oli seokset kohdallaan, mutta kun oli vähän epätasaiset suuttimen niin pari kävi rikkaalla ja pari laihalla. Remontin jälkeen ei ole vielä käynyt säädössä.
Eli kaikenjärjen mukaan iskussa olevassa -88 8v moottorissa pitäisi olla se noin 350hv.
Eli kaikenjärjen mukaan iskussa olevassa -88 8v moottorissa pitäisi olla se noin 350hv.
Fiat Stilo Abarth -02
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Fiat Panda 1.4 8v Kit Car Projekti
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600
Fiat Stilo 1,6 16v -03 V1600 RX projekti
Lancia Delta r.A ex.KKK
Ritmo 130 TC Abarth r.A ex.Autonovo
Ritmo 105 TC r.F
Cinquecento Trofeo Kit Car
Re: Lancia-jutut netissä ja lehdissä
Mulla on se 34 kuristin paikoillaan. Ahdot max 1.5, ja ne tiputetaan muistaakseni heti 5000 rpm (tarkkaa kohtaa en nyt muista) jälkeen 1.0 baariin, ettei pakopaineet nouse. Hestekki on ruiskuna.