Lancia HF Delta Integrale käyttisprojektiksi ?

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
MikkoL
Viestit: 391
Liittynyt: 11.06.2003 03:08
Paikkakunta: yläjuoksulla

Viesti Kirjoittaja MikkoL »

...ja "maailmaltahan" näitä löytyy sitten lisää - osiksi ja ajoon ja aika siedettävillä hinnoilla. Kaipa se swedu kusettaa sitten siinä missä suomalainenkin.
7son7
Viestit: 27
Liittynyt: 08.11.2006 16:52

Viesti Kirjoittaja 7son7 »

Evocorner forumilta loytyy kaikkea mita vaan voit Deltoista haluta tietaa.

http://login.prospero.com/dir-login/ind ... um%2Fstart

Sori etta menee leveaksi viestit.


Itsella on Evo2 ja Imppu WRX -95. Imppu on hyva kauppakassi. Ei turboviiveita ja varma, hiljainen ajella, pienen murinan saestyksella. Ei nikseja itse ajotapahtumasta.

Evo2 taas on nautintopelina. Ei yhtaan ongelmaa 2v kayton aikana (OK, kilsoja on tullut vain 3000). Ainoa huomioitava kohta on renkaanpaineet, joita kandee tarkkailla. Samaten CD-soitin on aikas turha peli jos vahankin on epatasainen tie, mutta radio tai se parempi vaihtoehto moottorin aanet kylla on mulle riitava. En ole lumella ikina silla ajellut, koska taalla ei lunta naekkaan. Mutkainen vuoristotie 80+km vauhdilla on parasta mita Deltalla olen itse kokenut. Lumiajelu kiehtoisi, mutta taytynee tuoda yksi yksilo talviriemuja varten Suomeen jos olen takas tulossa. Evo2 ei oikein raaskisi suolassa ajella, on se sen verran originaali ruosteeton yksilo (hankintahinta 20 000 euro).

Delta on kylla ehdottomasti paras hankinta mita olen oman elamani aikana tehnyt.
"Some cars look like they’re built for going extremely fast, the Integrale looks like it’s built to eat those cars, bearing down on lesser metal like some sort of tarmac based predator."
McJAS
Viestit: 236
Liittynyt: 09.10.2006 13:20
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja McJAS »

Kävin -07 elokuussa hakemassa ruotsista -91 16V gralen, 72t km piti olla ajettu, joka ilmeisesti pitää paikkansa, koska olen nyt ajanut sillä 6t km ilman ongelmia. Jos toimivan gralen haluaa, pitää siihen panostaa jo ostohetkellä vähän enemmän. Soittimia siihen ei kuitenkaa kannata hommata.
Jari
Lancia Beta Montecarlo r.4 Historic I -76 (kesk.)
Lancia Delta HF Integrale 16V -90
Fiat Ducato eiku Peugeot Boxer II 2,8 -02
Ford F150 4x4 -91, hah ei enää
LongJohn
Viestit: 21
Liittynyt: 29.04.2008 21:56
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja LongJohn »

Noita näyttää mm Saksassa olevan kohtuullinen valikoima. Jostain 4ke lähtien ja 16V mallit alkaen 6ke. Voisi olettaa että tuollapäin korit olisi keskimäärin paremmassa kunnossa?

Nii ja toinen juttu, miten noissa menee kattiasiat? -92 vuodestahan ne on olleet joka autossa ja tuossa 88-91 aikana osassa vehkeistä. Jos Deltan tuo Suomeen tuleeko siihen automaattisesti katti ja/tai merkintä otteeseen aiheesta?

Tutkin tuota Deltan veroasiaa. Syyskuussa 2007 oli tullattu yksi -93 auto 158tkm(?) ajettuna 10200 euron hintaisena. Veroprosentti 29% ja siitä vielä 22% laitonta ALV (tästä on EU valitus menossa). Yhteensä 3800 euroa ja rapiat.

En tiedä Deltan kokonaispainoa mutta oletan sen olevan jossain 1500kg huitteilla. Omapaino 1280kg. 1500kg kokonaispainolla tulee veroa nykyverokäytännöllä luokkaa 20%. Iso ero. Tarkoittaisi tuossa yllä olevassa tapauksessa noin 1200 euroa pienempää veroa jos tullauksen tekee tämän vuoden puolella. Noista 16V 90-91 malleista tuo Suomen hintakaan ei liene noin korkea ja samalla arvo on tullin silmissä laskenut vajaan vuoden lisää.

Kiitos vain verouudistus. :D
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

On Saksassa varmasti paremmat korit, kunhan niistäkin vain maksaa. Eli sielläkään halvimmasta päästä oleva koko auto ei välttämättä ole sen parempi kuin Suomessakaan...

Sen mitä tossa noita koreja on tullut katseltua, niin melkeinpä saa pitää vakuumipussissa tota autoa että hytti säilyy hyvänä, siis melkein. Kyllä ihan ehjänkin maalin alta saattaa löytyä perinteisistä Deltan ruosteherkkyyspaikoista alkavaa mätää ja sen tietää mitä siitä sitten seuraa jos sille ei mitään tehdä.....

Eli tuulilasin ympärystä, katon takareuna ja etutolppien yläpäiden sisäkyljet koko konehuoneen matkalta kannattaa tutkia ERITTÄIN ERITTÄIN tarkkaan. Ensin ja viimeksi mainituissa kohteissa on tuplapellityksiä ja tuulilasin kehyksen vedenpoistoreiät on jostakin syystä menneet tukkoon / riittämättömät -> vesi jää tiivisteen ja korin väliin -> mätää ja sitten ei oo kivaa.

Lisäksi pohjassa on useita tuplapellityksiä, joten jos ei ole suojattu noita saumoja kunnolla niin mätii sieltäkin ajan kanssa ihan varmasti.

Muistaakseni lakiteksti katin ja vähäpäästöisyyden osalta meni jotenkin silleesti, että jos auto täyttää vähäpäästöisyyden kriteerit tulee se Suomessa merkitä vähäpäästöiseksi / katilliseksi. Eli katiton Delta ei ole vähäpäästöinen...? G-kat Porschenkin (vm 88) sai katsastaa suomessa vähäpäästöttömäksi ja katittomaksi kun otti näistä asioista vähän selvää. :) (lisäksi päästöt ovat edelleen tehtaan kattiarvojen sisällä!)
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Vero

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Jos joku saa verotettua alle 200 000:tta/km ajetun deltan alle 1 220e määää joudun tekeen myös verovalituksen. Kannattaa kattoo vanhat veropäätökset.
viatmies
Viestit: 286
Liittynyt: 11.10.2005 09:16
Paikkakunta: varsinaista suomea

Viesti Kirjoittaja viatmies »

Entäs toi jaappania, kun on nyt muotia tuoda autoja sieltä.Onkohan noi evo mallit sitä 8v kattia. onkohan evoa oikean puoleisella ohjauksella,vai onkos kaikki vasemman puoleisella ohjauksella kun ei nyt mikään massatuotanto auto ollut.
http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=4606

Sori kun sotkin keskustelua, kun olis itekkin tarkoitus tollanen hankkia.
Vastaa Viestiin