Gralen jarrupaineensäädin
Gralen jarrupaineensäädin
Onko 8v ja 16v samanlaiset?
Entä missä tuo säädin konkreettisesti sijaitsee (taka-akselin likellä ilmeisemmin) ja onko vaikea irroittaa?
Entä missä tuo säädin konkreettisesti sijaitsee (taka-akselin likellä ilmeisemmin) ja onko vaikea irroittaa?
En ole käytännössä verranut,mutta todennäköisesti 8 ja 16V:ssä on sama.
Takapalkissa vasemmalla,akselilinjan takapuolella.
Jos ei ole koskaan ennen ollut auki,voi teettää hieman työtä.Kiinnityspultit (2kpl) miellellään katkeaa.Samoin käy helposti jarruputkien..
Takapalkissa vasemmalla,akselilinjan takapuolella.
Jos ei ole koskaan ennen ollut auki,voi teettää hieman työtä.Kiinnityspultit (2kpl) miellellään katkeaa.Samoin käy helposti jarruputkien..
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Ja jos saa auki niin ei enää pysy nesteet sisällä kuten mulla kävi. Prismassa on melko samanlainen. Noita Gralen säätimiä kun ei enää juuri mistään saa niin mä laitoin Prismasta. Molemmat jarruputket satuloihin vain piti vaihtaa uusiin kun on eri kierre siinä säätimessä (ainakin tossa minkä mä laitoin), mut kiinnityspiseteet ovat samat. Ja se säädintangon pää on eripäin Prismassa, joten paineensäätimeen täytyy loveta ura toisin päin.
Abarth 500 esseesse
Ei mulla ainakaan ole ollut ongelmia paineensäätimien vaihdon kanssa, siis nestevuotojen suhteen, vaikka on vanhoja osia olleet kaikki. Muutamaa päivää aiemmin jo kannattaa käydä teräsharjalla putsaamassa putkien liitokset, ja suihkuttamassa reilusti irrotusöljyä, välillä vaikka vielä lisää. Irti on lähteneet liitokset viimeistään putkipihdeillä. Säätimen kiinnityspultit on saattaneet jumia säätimeen kiinni ja ne saattaa joutua rälläköimään auki (ja poraamaan pois säätimestä.) Monesti muuten itse säädin ei välttämättä olekaan jumissa, vaan ainoastaan sitä käyttävä vivusto Jotkut on noita säätimiä kunnostaneetkin, eli purkaneet ja uusineet tiivisteet. Uusien tiivisteiden etsiminen vain on jonkinmoista salapoliisityötä, kun valmiita sarjoja ei taida olla.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
8V mallissa on sama kun Cromassa, Themassa, Alfa 164:ssa ja joissakin ulkomaan malleissa.. 16V:ssä on taasen omansa, ja sitä löytyy vain perus 16v:stä, 8v kat ja Evosta. Käytännössä tuskin on mitään merkitystä kumpaa käyttää.
Prismassa ei takuulla ole eri kierteet kun deltassa... Vai tuntuuko jotenkin järkevältä laittaa Prismaan kahteen reikän millikierre ja toiseen kahteen tuumainen, kun Deltassa on kaikissa reijissä 10x1,0 kierre?????
Prismassa ei takuulla ole eri kierteet kun deltassa... Vai tuntuuko jotenkin järkevältä laittaa Prismaan kahteen reikän millikierre ja toiseen kahteen tuumainen, kun Deltassa on kaikissa reijissä 10x1,0 kierre?????
Käytetyissä voi olla mitä tahansa... On tuolla varastossa yksi Croman takasatulakin, jossa ilmaruuvina M8-pultti.mikah kirjoitti:Prismassa ei takuulla ole eri kierteet kun deltassa... Vai tuntuuko jotenkin järkevältä laittaa Prismaan kahteen reikän millikierre ja toiseen kahteen tuumainen, kun Deltassa on kaikissa reijissä 10x1,0 kierre?????
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti:
m.sa kirjoitti:Molemmat jarruputket satuloihin vain piti vaihtaa uusiin kun on eri kierre siinä säätimessä (ainakin tossa minkä mä laitoin), mut kiinnityspiseteet ovat samat.
No tuossa tapauksessa ainakin oli säätimeen menevissä putkissa 12x1,0 ja säätimeltä lähtevissä 10x1,0 (tai toisinpäin, ei jaksa muistaa...). Ja oli peräisin prismastamikah kirjoitti:Prismassa ei takuulla ole eri kierteet kun deltassa... Vai tuntuuko jotenkin järkevältä laittaa Prismaan kahteen reikän millikierre ja toiseen kahteen tuumainen, kun Deltassa on kaikissa reijissä 10x1,0 kierre?????
Tainnu Luigi laittaa fiiliksen mukaan noita kierteitä
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
Ei ole fiiliksen mukaan luigi noita erikokoja laittanut vaan siksi ettei ristikkäiset jarrupiirit mee sekaisin - kas kun kaikenmaailman remppareinot niitä laittaa sen fiilikseen mukaan miettimättä miten se osa oikeesti toimii... Jos mä oikeen muistan niin toisen puolen juntturit on isommat - sekä lähtevä että tuleva.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
- Croma T.i.e
- Viestit: 319
- Liittynyt: 21.01.2003 17:21
- Paikkakunta: Keuruu
- Viesti: