control panel...
control panel...
Prkl näitä Italian sähköjä! Themassa syttyy nykyjään punanen tshekkivalo melkein joka jarrutuksen jälkeen. Ja siihen autonkuvaan molemat takavalot...Palavat aikansa ja sammuvat itsestään. Kaikki takavalojen polttimot ovat ehjät ja ruikin niihin voitelua sekä pyörittelin ees taas ilman toivottua tulosta. Vika on ilmiselvästi jarruihin kytköksissä,mutta miten?Maadotus ongelmako?
Jos sulla on vetokoukku, niin se on varmaan kytketty valmistajan ohjeiden vastaisesti suoraan takavaloihin rosvoliittimillä. Hapettunut pistorasia tekee sitten kaikenlaista kivaa, ja saattaapa perävaunun sähköviat hajottaa koko valvontasysteemin. Kokemusta on. Tuo tarkkailee myös jarruvalokatkaisijan toimintaa, eli vika voi olla siinäkin. Lisäksi vääränkokoiset jarruvalolamput (lähinnä liian pienitehoiset, koska systeemi perustuu virtamittaukseen) voi tehdä virhehälytyksiä. Tuolla on 1-korisen Theman korjausmanuaalin sähkö-osio:
http://lampredi.ath.cx/Lancia/Thema/manuals/Service/
http://lampredi.ath.cx/Lancia/Thema/manuals/Service/
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
pusla kirjoitti:Taas tuli tehtyä se tyypillinen Suomalainen "Minähän osaan kaiken"virhe . Kurkistus käyttöohjekirjaan nimittäin selvitti asian tuosa tuokiossa. Vika paikallistui jarruvalojen kytkimeen siellä polkimen tyvessä.Töpseli irti,suihkaus CRC:tä,töpseli kiinni ja kas,vika on poissa.Toivottavasti pysyvästi... Themalla on muuten pirun kiva ajella mutkaisia pikkuteitä liukkaassa talvikelissä hiukka liian lujaa ja joka kurvi lievässä sivusladissa
Jatketaas tässä samassa viestiketjussa eikä aloiteta uutta kun kerran aihe on sama.eaton/holset power kirjoitti:niin sulla on ollut valoissa häikkää crc monasti auttaa ja lisäksi hieman hankaa vielä liittimiä jollain kepukalla... ja sama kai miten päin sillä autolla ajaa kunhan vaan eteenpäin pääsee
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Katselin Cromani vetokoukun asennusta ja sehän oli juuri tehty juuri rosvoliittimillä sekä vasemmanpuoleisesta takavalosta että siitä isommasta johtonipusta joka tulee takaluukun vasenta reunaa pitkin.luigi kirjoitti:Jos sulla on vetokoukku, niin se on varmaan kytketty valmistajan ohjeiden vastaisesti suoraan takavaloihin rosvoliittimillä. Hapettunut pistorasia tekee sitten kaikenlaista kivaa, ja saattaapa perävaunun sähköviat hajottaa koko valvontasysteemin. Kokemusta on. Tuo tarkkailee myös jarruvalokatkaisijan toimintaa, eli vika voi olla siinäkin. Lisäksi vääränkokoiset jarruvalolamput (lähinnä liian pienitehoiset, koska systeemi perustuu virtamittaukseen) voi tehdä virhehälytyksiä. Tuolla on 1-korisen Theman korjausmanuaalin sähkö-osio:
http://lampredi.ath.cx/Lancia/Thema/manuals/Service/
Mikähän tuohon mahtaisi olla se oikea kytkentä, jos vaikka joskus sattuisi koukkua tarvitsemaan.
GFF jäsen 1579
GFF:n tapahtumia
Muita italo-auto tapahtumia
Croma 2.0 i.e.S 1990
Exät:
Croma 1.9 Multijet 120 Business 2008
Stilo MW 115 JTD Active 2004
Marea 100 ELX Weekend 1999
Marea 155 HLX 2000
GFF:n tapahtumia
Muita italo-auto tapahtumia
Croma 2.0 i.e.S 1990
Exät:
Croma 1.9 Multijet 120 Business 2008
Stilo MW 115 JTD Active 2004
Marea 100 ELX Weekend 1999
Marea 155 HLX 2000
Cromassa taitaa johtojen väri vaihdella, mutta periaate on sama, eli tässä Theman vetokoukun kytkentä ohjeen mukaan:
http://lampredi.ath.cx/Lancia/Thema_vetokoukku.jpg
Ja Kappaan vielä varuilta sama:
http://lampredi.ath.cx/Lancia/Kappa_vet ... kaavio.jpg
http://lampredi.ath.cx/Lancia/Thema_vetokoukku.jpg
Ja Kappaan vielä varuilta sama:
http://lampredi.ath.cx/Lancia/Kappa_vet ... kaavio.jpg
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Jos oikein tulkitsin, niin koukulta pitäisi kytkeä osa johdoista sulaketaululta vikamonitorille meneviin johtoihin. Korjatkaa jos olen väärässä.
Viimeksi muokannut croma_ies, 24.07.2009 13:40. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
GFF jäsen 1579
GFF:n tapahtumia
Muita italo-auto tapahtumia
Croma 2.0 i.e.S 1990
Exät:
Croma 1.9 Multijet 120 Business 2008
Stilo MW 115 JTD Active 2004
Marea 100 ELX Weekend 1999
Marea 155 HLX 2000
GFF:n tapahtumia
Muita italo-auto tapahtumia
Croma 2.0 i.e.S 1990
Exät:
Croma 1.9 Multijet 120 Business 2008
Stilo MW 115 JTD Active 2004
Marea 100 ELX Weekend 1999
Marea 155 HLX 2000
Noinhan se menee. Virta koukulle otetaan siis ennen valvontalaitetta, jolloin koukku ei vaikuta siihen mitenkään. Ihan 100-varma en ole, mutta Croman ja Theman sulakerasiat lienee identtiset, joten johtojen värejä lukuunottamatta tuo I-sarjan Theman ohjekirjasta oleva ohje pätisi Cromaan sellaisenaan?
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
No jos näprätä haluaa niin noinhan se kannattaa muuttaa/kytkeä. Tosin ainakin oman kokemuksen perusteella takavaloilta rosvoilla tehdyt kytkennät ovat noissakin osoittautuneet ihan toimiviksi joten en niitäkään ihan maailmanloppuna kuitenkaan pitäisi...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -