Lancia's future

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
jaro
Viestit: 29
Liittynyt: 12.09.2006 22:31
Paikkakunta: Vantaa

Lancia's future

Viesti Kirjoittaja jaro »

Hollantilainen lehti AutoVisie on ilmoittanut, että Lancia suunitele uusi Coupe, mikä olisi Alfan 8C vastava....

Delta esitellan Genevassa:-)

Sen jalkein tulisi "uusi" pieni SUV, vaikka toivosin se ei tule.
( Fiat/Suzuki projektin mutantti :-(...)

..ja sitten tulossa on uusi pikku Coupe........."Fulvia"??

Thesis olisi tuotanossa 20100 asti....

Sorry for my bad fininsh:-)
Fiat 126 bis
Fiat Cinquecento 0.9
Fiat Punto 1.8 HGT
Fiat Punto 1.2 Sporting
Lancia Ypsilon 1,4aut
Lancia Dedra 2000 turbo
Lancia Thema 3,0 V6 LX
Lancia Kappa Coupe 3,0V6aut
Lancia Kappa Coupe 2,0t20v
Lancia Thesis 2.4aut Emblema
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Lancia on ollut vähän tuuliajolla viime vuodet, emofirmalta tuntuu puuttuvan kunnollinen visio, minkälaista mallistoa merkille pitäisi kehittää. En pitäisi nykyistä jakoa täysin onnistuneena, jossa Lancialle on annettu pelkkä luxus-autojen rooli, kun merkillä kuitenkin on myös vahva ja tunnettu kilpailuhistoria (viime vuosikymmeniltä Alfaakin vahvempi.) Niin Lancia kuin Fiatkin tarvitsisivat myös "oikean" urheilumallin tuomaan uskottavuutta valmistajana, kuten Alfa 8C:n tapauksessa. Jopa Toyotan kaltaiset Euroshopper-autojen valmistajat toimivat näin, vaikka varsinaiset volyymimallit ovat mahdollisimman kaukana haetusta imagosta.

Thesis oli oikea askel imagollisesti, vaikkei ehkä kaupallisesti. Malli on luonnollinen jatkumo Lancian mallihistoriassa - Lancian muotoiluhan on aina kulkenut vähän omia polkujaan ja jakanut voimakkaasti mielipiteitä. Näin ei koskaan tulla miljoonaluokan valmistuslukemiin, mutta bulkkitavaramarkkinoilla Lancialla ei kuitenkaan olisi tulevaisuutta, vaan Lancian vahvuus on napsia ostajansa siitä porukasta, jolle tavanomaisuus ei kelpaa. Keskiluokan mallisto vain kaipaisi nyt uutta Integralea.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
tommi nylund
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

Viesti Kirjoittaja tommi nylund »

luigi kirjoitti:Keskiluokan mallisto vain kaipaisi nyt uutta Integralea.
Rokrok!

Kuva
Kuva


En tiiä mikä tää on, mutta jos tässä olisikin '300hp ja neliveto' niin voisi harkita ihan oikeesti ostavansa uuden auton kaupasta jos näillä eväillä tuotantoon laittavat.

Kuva

Silti tykkäisin, että 'uusi integrale' vaalisi edes jotenkin vanhaa henkeä, eli näin

Kuva
Kuva

Hyvältähän Lancian tulevaisuus näyttää. Tosin kannattanee heidän tarkkaan miettiä lähtevätkö ottamaan riskiä rallissa. Kuitenkin lähtivät kehästä aikanaan voittajina, skodan tasolle ei kannata palata!
Fiiu
Viestit: 630
Liittynyt: 24.03.2003 15:48
Paikkakunta: Koria

Viesti Kirjoittaja Fiiu »

Näyttää että tuo uusi "integrale" olisi väsätty uuden Bravon alustalle, niin pitkä tuo keulan ylityskin..
-Jere-

Fiat Stilo 100 Active 3D -03
Fiat Argenta 120i.e -85
Fiat Argenta 2000 -82
Fiat 126 Bambino -76
Kaitsu
Viestit: 150
Liittynyt: 18.12.2003 21:55
Paikkakunta: Littoinen

Viesti Kirjoittaja Kaitsu »

Näyttää että tuo uusi "integrale" olisi väsätty uuden Bravon alustalle, niin pitkä tuo keulan ylityskin..
Niin, kun tuo uusi Delta on Bravon palikoista kasattu, niin varmasti myös Integrale (jos sellaista edes tulee) tulee varmaan samalle pohjalle.

Hyvässä lykyssä uusi Delta ilmestynee kauppoihin syksyllä Suomessa. Hinta on varmasti muutaman tonnin kalliimpi kuin vastaava Bravo. Kuvia uudesta Deltasta täällä.

Ensi vuonna tulee uusi Ypsilon. Paljon on liikkunut myös huhua Fulviasta, jonka konseptimallin kuvia on jo nähty monta kertaa. Saattaa olla että jos sellainen tulee niin se jakaa tekniikkansa huhutun Alfa Romeo Duetton kanssa.
Grande Punto 77 Dynamic
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Ei varsinaisesti liity aiheeseen, mutta tavallaan kuitenkin. Tässä saattaisi olla tutunoloinen naama Volgan logon takana:
http://www.moskova.info/index.php?optio ... &Itemid=31
Muistaakseni vuosia sitten (joskus 2003-2004?) liikkui huhuja, että GAZ ostaisi Thesiksen tuotantolinjat oman malliston modernisointia varten. Parempi kuitenkin näin. :roll:
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Johtuukohan siitä, ettei italian autojätti ole enää niin pers'aukinen kuin takavuosina. Venäläisellä rahoituksella sen sijaan pelastetaan jenkkiläinen autoteollisuus. :lol:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Bollettinon takasivun jutun myötä sopii jatkaa vaikka tässä. Siinähän maalailtiin tulevien Lancioiden olevan made in USA rebadge-Chryslereitä, joihin Italiassa liimattaisiin Lancia-merkit, ja muualla olisivat ihan rehellisesti Chryslereitä. Käytännössähän kyseessä olisi merkin enemmän tai vähemmän hallittu alasajo, koska myynti tulisi tipahtamaan lähelle nollaa (ei moinen järjestely tule italialaisille ostajille kelpaamaan.) Ypsiloninkin valmistus loppuu ensi vuonna, ja seuraajasta ei ole tiettävästi mitään varmuutta.

Toivoa sopii, ettei tulevaisuus olisi ihan näin synkkä, mutta ei voi tällä hetkellä sanoa näyttävän hyvältäkään.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
Midi^
GFF
Viestit: 1743
Liittynyt: 17.07.2003 14:30
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja Midi^ »

Asiassa on toinenkin puoli eli mikäli Lancia kuopataan nousee meidän vanhat Lanciat arvoon arvaamattomaan? Itseä nyt ei nuo uudet autot muutenkaan kiihota niin eipä tuo niin paha isku olisi, tietysti ei mitenkään toivottavaa..
Tipo STW 1.6 Multijet, Tipo 1.4 i.e, Prisma 1.6 i.e, Stilo 1.6 MW, Stilo 1.4 MW.
Avatar
kare
Viestit: 170
Liittynyt: 24.09.2004 10:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kare »

En millään haluaisi olla noin pessimistinen kun muistetaan, että firma on kulkenut vaikeuksista vaikeuksiin ja kuitenkin selvinnyt tänne asti.

1972: Kääk, uusi Lancia taitaakin olla Fiat
1984: Kääk, uusi Lancia taitaakin olla Saab
2010: Kääk, uusi Lancia taitaakin olla Chrysler

Jos minä tuon palapelistrategian oikein ymmärsin, niin merkkien liitto perustuu siihen, että Lancia on vahva pienissä ja Chrysler isoissa autoissa ja tämä viittaisi myös siihen, että Lancia halutaan säilyttää osana organisaatiota niin kuin tähänkin asti. Jos merkki pysyy hengissä, niin ehkäpä vielä jotain päivänä nähdään joku kunnollinen konsepti tai jopa limiittisarja joka kantaa nimenomaan Lancian logoa. Fulvietta oli jo aika lähellä ja kariutui kai lähinnä siihen, että pohjalevyn valmistus pääsi loppumaan.

Italialaisten merkkiuskollisuudesta ei ole jäljellä edes rippeitä. Niin paljon siellä nykyään näkee mitä lie Fordeja ja Volkkareita, että luulisi autokannan perusteella olevansa Saksassa.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

No, Lancia sentään valmisti Fiatinsa ja Saabinsa itse Lancioina, kun nyt on puheissa ihan toisenlaiset suunnitelmat. Luulisi GM:n sekoilujen Saabin kanssa (etenkin sen Saabaru-viritelmän "menestys") opettaneen jotakin. Konsernilla on ollut tapana poukkoilla Lancian kanssa, joten toivoa sopii tässäkin olevan siitä kyse.

Tosin onhan minullakin Lancia, jossa useissa osissa (ei kuitenkaan enää maskissa, tuo taisi olla ensimmäisiä Y10:jä, joissa tehtaalla hylättiin vanha A-logo) on Autobianchin logot ja runkonumerokin alkaa ZAA... No en sitä ihan 100% Lanciana olekaan pitänyt, seuraajiansa kylläkin. ;)
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Mirafiori
Viestit: 124
Liittynyt: 13.03.2004 10:18

Viesti Kirjoittaja Mirafiori »

Uusi Ypsilon on ollut jo tuotantovalmis, mutta tuotannon aloitusta on lykätty talouskriisin vuoksi. Tulee kuitenkin ensi vuoden loppuun mennessä ja tuotanto siirtyy sisilian Termini imeresestä Puolan Tyhchyyn.
[img]http://www.garage-pochon.ch/photos/logos/love%20fiat.gif[/img]
Avatar
giallo
Viestit: 20
Liittynyt: 31.12.2003 14:56
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja giallo »

^^ Hyvä homma että jotain uutta olisi tulossa. Eikä tuo laatukaan ainakaan huonone kun Puolan pojat noita alkavat kokoamaan.
Avatar
kare
Viestit: 170
Liittynyt: 24.09.2004 10:56
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja kare »

Kun nyt vaan pääsisivät eroon tuosta peljästynyt murmeli -ulkonäöstä, joka näyttää olevan leviämässä jo Alfankin puolelle.

Samalla täytyy toivoa, että uusi 300 edeltäjänsä tapaan pohjautuu edes jossakin määrin italialaiseen konseptiin. Olisi aika kauheaa nähdä jos kaikki jenkkiperäiset Lanciat olisivat "umpitotkeja".
Vastaa Viestiin