Sivu 3/5

Lähetetty: 28.03.2008 11:26
Kirjoittaja Jazu
Omani on säätämättä vielä.Kulutus pyörii 10 ja 20l/100km välillä.

Lähetetty: 29.03.2008 22:33
Kirjoittaja Luigi
Allekirjoittaneen käytössä näköjään kakku maistuu autolle kuin autolle. Eli tänään kun ennen radalle lähtöä tankkasin Y10:n, niin viimeisen vajaan 300km:n keskikulutus oli 9,19l/100km. Tuo siis pelkkää pätkittäistä kaupunkiajoa, muutama muutaman km:n siivu maantietä mukana. Samassa käytössä Themalla menee vajaat 14l/100km. Pienin varmasti mitattu kulutus Y10:llä on ollut tähän mennessä 7,56l/100km, mihin sisältyy rilluttelut Josemorassa. Pienempään tulokseen olisi päässyt varmasti pk-seudun reissulla, mutta sillä katkesi mittarivaijeri, ja jälkikäteen gps:llä lasketut kilometrit tuskin on oikeita, kun keskikulutukseksi tuli 3,62l/100km. Käytettyjen nopeuksien ja ilmoitettujen kulutusarvojen perusteella todellisuus lienee jossain vitosella alkavassa lukemassa.

Termostaatti on ykästä kyllä sökö, harmi kun sen vaihto edellyttää melkein koko systeemin tyhjentämistä. Pakko kai tuo on vaihtaa, huonompaan suuntaan menee koko ajan. Nyt taitaa lämmöt pyöriä jossain 60-70C:n paikkeilla, jos käyttää lämmityslaitetta. Osan janoisuudesta selittää siis tuokin.

Lähetetty: 30.03.2008 09:35
Kirjoittaja Midi^
Täällä myös yykästä termostaatti jumeksissa, pikkusen värähtää lämpömittari mutta siihen sitten jää. On tuossa uus ollut jo pitkään ei vaan oo saanu aikaseks vaihtaa. Omaan autooni jaksoin eilen vaihtaa.

Lähetetty: 06.04.2008 11:56
Kirjoittaja väisänen
Prisma grale turbolla viepi sen n. 11-12l. satasella.
Ajot on suunilleen 30km. pätkissä.

Mielestäni kohtuullista kun huomioi että webermarellin truuttaan vaihdettu isommat suuttimet, 1,5bar mappi ja koneessa 7,5:1 rutistukset.

Lähetetty: 06.04.2008 12:18
Kirjoittaja Wesulius
väisänen kirjoitti:Prisma grale turbolla viepi sen n. 11-12l. satasella.
Ajot on suunilleen 30km. pätkissä.

Mielestäni kohtuullista kun huomioi että webermarellin truuttaan vaihdettu isommat suuttimet, 1,5bar mappi ja koneessa 7,5:1 rutistukset.
No joo!
Mielestäni ei kohtuullista jos pelkkään bensaan menee 100km matkalla 16e :? :shock: :?: .
Elämä on :!:
No puntolla saman matkaan kuluu bensaan melkeen 7egee :D
Mut puntolla ei paljo fiilistellä :wink:

Lähetetty: 06.04.2008 12:46
Kirjoittaja väisänen
Wesulius kirjoitti:No puntolla saman matkaan kuluu bensaan melkeen 7egee :D
Mut puntolla ei paljo fiilistellä :wink:
No juu...Ei tuolla prismalla ajosta nyt mitään kiksejä saa.

Muuten "pakulla" satanen taittuu kuluitta :wink:
ja ne viilikset, oijoIH :x

Lähetetty: 06.04.2008 13:42
Kirjoittaja Wesulius
Mitä mikä paku?Kuorma-auto mulla on.
Ja ne kiksit tulee tavaratilassa ,,, sellanen 2 pyäränen :lol:
Nii ja eihä se hörppää ku vajaa 10 sekalaisessa ajossa, siis tää kuorkki.

ps: nyt täytyy lähtee hiuka fiilistelemään :lol: 8)

Lähetetty: 10.04.2008 21:44
Kirjoittaja Flex
Y10 kuljettajille tiedoksi että vanhemmat y10 vaativat toimiakseen oikein 98:a tankkiin... Valmistenumerosta 00277480 alkaen kelpaa tiettävästi 95.

Lähde:[linkkihirviö] http://www.neste.fi/binary.asp?path=258 ... 237%3B3381[/url]

Lähetetty: 10.04.2008 23:40
Kirjoittaja Luigi
Flex kirjoitti:Y10 kuljettajille tiedoksi että vanhemmat y10 vaativat toimiakseen oikein 98:a tankkiin... Valmistenumerosta 00277480 alkaen kelpaa tiettävästi 95.

Lähde:[linkkihirviö] http://www.neste.fi/binary.asp?path=258 ... 237%3B3381[/url]
No perskuta - enpäs tätä ennen ollut tarkistanutkaan oman tilannetta, ja sillä näköjään saisi tuon mukaan 95:lla ajella. Tosin valmistusnumero on 0500XXXX, eli ihme hyppäyksen tekee tuossa välissä. Tuskin näitä miljoonia sentään on valmistettu. Toinen Prismakin näkyy olevan viimeisiä 98:lle tehtyjä, ohjekirjassa jo mainitaankin tuo 95:n käyttömahdollisuus tietystä runkonumerosta alkaen.

999 Firen oktaanivaatimuksenhan saa selville näppärästi irrottamalla kannen. Jos männät on tasalakiset, 98:ia, jos pieni amme, 95:sta. ;)

Lähetetty: 11.04.2008 06:21
Kirjoittaja vvieri
Hmm... suosittaa jostain kumman syystä venttiilisuoja-ainetta aika moneen Fiattiin, mm. Turbo-Cromaan. Syy olisi mukava kuulla, mun mielestä tuota ei tarvita. Lisäksi turbomallien kohdalta puuttuu merkintä nakutustunnistimen läsnäolosta... Suhtautuisin listaan varauksin.

Lähetetty: 20.05.2008 01:33
Kirjoittaja Wesulius
Nyt on sitte tutkailtu Boxerin kulutusta.
Eli 2.8 jtd pitkä ja korkea kuorma-auto.
928km ja dieseliä kului 73,8L , eli lienee hörpänny 7.95L/100km
Ajo on ollut normaalia ajoa , eli kiihdytykset melkein aina kaasupohjassa.
Kaupungissa ja maantiellä josta maantiellä noin 60%.
webastoakin on tullut parsiteltyä , tiedä sitte onko sillä ollut positiivinen vai negatiivinen vaikutus kulutukseen.
'Joka tapauksessa itse olen ihan tyytyväinen kulutukseen, ottaen huomiion auton koon.

Lähetetty: 20.05.2008 08:49
Kirjoittaja MikkoL
Varsin asiallinen kulutus tuollaiselle nakkikioskille. Vedetään kisareissut 11-vuotiaalla, 330 tkm veivatulla, 2.5:lla pumppu-Boxerilla ja kulutukset huinii siinää 11 l/100 km korvilla eli ehkäpä yllättävänkin alhaalla. Ja voiman puutteesta johtuen sillähän ei sitten voi ajaa juuri muutoin kuin kaasu lattiassa, kun vaunu on perässä. Pienellä näyttävät menevän nuo.

Lähetetty: 20.05.2008 20:43
Kirjoittaja Meltdown
Wesulius kirjoitti:Nyt on sitte tutkailtu Boxerin kulutusta.
joo ihan hienoa, mutta mites toi liittyy tähän topikkiin (Mitä Lancia haukkaa kun maantietä laukkaa?)???

Lähetetty: 20.05.2008 20:58
Kirjoittaja MikkoL
Tuossa on kyllä pointti takana.

Lähetetty: 20.05.2008 22:58
Kirjoittaja Wesulius
Croma T.i.e kirjoitti:
Flex kirjoitti: Vertailuksi vanhalla 88 400tkm ajetulla turbo cromalla pääsin alle 7l lukemiin, katalysaattori tuntuu lisäävän kulutusta aina litran pari...
Entisellä Croma Turbolla pääsin kanssa kutosella alkaviin lukemiin usein matka-ajossa ja melko helposti, ei sitä silloin kukaan kavereista uskonut :D

Janoisempi tuo nykyinen 156 2.0TS on, alle 7litran en ole päässyt ikinä ja harvoin alle 8:kaan pääsee.

Meltdown kirjoitti:
7son7 kirjoitti:Delta Evo2 semmosella vauhdikkaalla ajolla, mutta ei raskaalla kaasujalalla vie 9l satasella, vuoristotieta. Vahemman Lancia vie kuin Impreza WRX joka imee 9.5l samanlaisella ajolla.
Ei kyllä Suomessa tommosiin lukemiin pääse - ainakaan "vauhdikkaalla ajolla". Aika hulppeita lukemia luvataan WRX:lle ja EVO9:llekin kun katsotaan yhdistettyä kulutusta.. ja epäilempä ettei tehokkaissa nelikoissa paljon 'matka-ajoa' ole... työkaverin uusi 4wd S50 vie yli kymppiä matka-ajossa, eikä näillä keleillä paljoa kikkailla..
Mites nämä liittyivät?
Eipä nyt sattunut tuon maan mainio hakukone löytämään sellaista kulutus topiccia johon tuo pösö olisi sopinut.
Tuntuu ,että on aivan sama mitä siihen hakuun kirjottaa niin aina on samat topicit tarjolla :shock:
Ja tietysti jos pilkkua tahtoo viilata niin on järjestelemistä aikapaljonkin tällä foorumilla :lol: