Lancia Theman varaosat

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
otso
Viestit: 3
Liittynyt: 09.07.2007 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Lancia Theman varaosat

Viesti Kirjoittaja otso »

Hankin unelma-auton: Lancia Thema 3.0 LS, vm 93-94, saksan automarkkinoilta. Loistopeli ja siisti ja kaunis. Ongelmia tuli, kun ilmat viileni, moottorin lämpö nousee niukasti. Vein korjaamoon, ja tutkittuaan aikansa he ilmoittivat, ettei uutta termostaattia saa, edes "tehdastilauksena". Eikä jakohihnaa, jonka olisin vaihdattanut myös. Kertoivat "nostavansa kädet psytyyn" vaikka ilmoittavat erikoistuneensa italialaismerkkeihin, mm. Lanciaan.
Voiko olla totta, että on valmistettu auto ja moottori, johon ei saa tavalliisia, kuluvia varaosia?

otso ervasti[/b]
Lancia Thema 3.0V6LS -93
Lancia Thema 2.0i -91
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

kysäseppä löytäisikö heikka ko. osia mistään..
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Tuo on (maailman parhaimmaksikin enemmän tai vähemmän puolueettomien lähteiden mukaan rankatulla) Alfan V6:lla, johon kyllä pitäisi palikkaa saada isommalla tai jopa hieman pienemmälläkin setelinipulla. Pikainen selaus Eperillä kertoi termarin olevan sama Croma 2,5V6:ssa, eli voi olla hieman harvinaisempi, mutta tuskin mahdoton löytää. Nokkaremmi sen sijaan on sama mm. 12-venttiilinen Alfa 164 V6 92-97, mihin löytyy remmi jopa Motonetistä. Samaa remmiä on myös GTV 2000V6 Turbossa -98 eteenpäin, eli saatavuuden kanssa ei pitäisi olla ongelmaa. Tuo termari voi siis olla hankalampi, ja heikommassa tapauksessa joutua sovittelemaan jotain yleisemmän mallin koteloa sille. Enpä usko kuitenkaan.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
otso
Viestit: 3
Liittynyt: 09.07.2007 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja otso »

oikein hyvä ja kiitos kovasti neuvoista. olen aika amatööri näissä asioissa, mutta tämä olikin hyvä kanava saada neuvoja.

Onko jakohihnan vaihto hankala homma, jos apuna on kavereita, joilla peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä?
Lancia Thema 3.0V6LS -93
Lancia Thema 2.0i -91
Avatar
Croma T.i.e
Viestit: 319
Liittynyt: 21.01.2003 17:21
Paikkakunta: Keuruu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Croma T.i.e »

otso kirjoitti: Onko jakohihnan vaihto hankala homma, jos apuna on kavereita, joilla peukalo ei ole ihan keskellä kämmentä?
Ei, helppo homma. Nokille ajoitusmerkit on venttiilikopan alla laakeripukkeihin meistetty, alapään ajoitusmerkki on hihnapyörässä ja vastine sille lohkon kupeessa. Kiristimessä on viisari josta näkee oikean kireyden. Vaikein homma saattaa olla hihnäpyörän ison mutterin irti saaminen, ihan kaikki hylsyt ei mahdu väliin.

Omaan GTV:henkään ei termaria löytynyt muuta kuin delta-auton kautta (286€ :shock: ) mutta tarvikkeena sai 166 V6:n termarin jossa oli eri muotoinen kotelo ja josta sai pelkän termostaattiosan vaihdettua alkuperäiseen koteloon. hintaa tais olla 34€..
Fiat 500, Integrale 16v, Alfoja + Maserati
otso
Viestit: 3
Liittynyt: 09.07.2007 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja otso »

Loisto homma! Kiitos

Tämä minun Lanciani on muuten erinomaisessa kunnossa, ja kaikki toiminnot toimii, joten aion tehdä siihen nämä pikkuhuollot. Täytyy vaan Joulun pyhinä ajaa auto Ouluun "omaan pajaan" ja tehdä homma ennen kevään tuloa.

Hankin siihen jo uuden takapalkin, koska entinen oli vähän ruostunut. Sekin on aikomus vaihtaa...
Lancia Thema 3.0V6LS -93
Lancia Thema 2.0i -91
Vastaa Viestiin