Theman ovet

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Theman ovet

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

Kannattaako Themasta ottaa ovia talteen? Epäilys iski kun omassa on aivan timmit ja samaten tossa purettavassa. Eli onko noi herkkiä mätimään, kannattaako ottaa talteen vain noitten sähkölasien nostomoottoreiden takia?
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

Theman ja Croman ovissa on se huono puoli, ettei niille ole juuri kysyntää, kun ne ei lahoa, ja vastoin yleistä uskomusta eivät myöskään käy Saab 9000:iin suoraan (joista ne lahoaa senkin edestä.) ;) Mulla on kyllä oikea etuovi menossa puhki alareunasta, mutta siitäkin on kiittäminen edellistä omistajaa, joka antoi kiveniskemän muhia rauhassa. Ja Croman ovet on jo varastossa varuille...
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Avatar
1800tc
Viestit: 586
Liittynyt: 10.01.2006 20:12
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja 1800tc »

Joo ei noilla ovilla oo kysyntää ollu mullakin hyvät ovet olleet myynnissä yli puol vuotta.
Avatar
Meltdown
Viestit: 2710
Liittynyt: 13.03.2005 23:20
Paikkakunta: Järjenpää

Viesti Kirjoittaja Meltdown »

mä en ole ottanut noita talteen. enkä ole kyllä jaksanut noita ikkunamoottoreitakaan ottaa talteen. . on semmoista nysväämistä..
There are 2 ways to do it - my way and the right way.
Sämpy
Moderaattori
Viestit: 8333
Liittynyt: 16.04.2004 22:33
Paikkakunta: Renko

Viesti Kirjoittaja Sämpy »

Croma minkä purin muutama vuos sitten, niin siinä oli kyllä ihan läpimädät ovet.

Tosin taka-akselistokin irtosi käsivoimin ilman työkaluja, nykäisemällä.

Mukana seuras autoliikkeen myyntilappu, josta se oli ostettu moottorinluovuttajaksi. KATSASTETTUNA!
Jokainen Fiat on pelastamisen arvoinen.
www.saminosat.net
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

Ok. sitten evakuoin vain noi moottorit ja katkaisijat, ittellä toisesta takaovesta sähkölasin nostin valmista kamaa.
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Sämpy kirjoitti:Mukana seuras autoliikkeen myyntilappu, josta se oli ostettu moottorinluovuttajaksi. KATSASTETTUNA!
Juu, kohtelu konttorilla voi olla erilaista jos siellä katsastuttaa vaikkapa 100 autoa vuodessa... :mrgreen:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

No niin nyt on kolmesta ovesta pahvit irti, eikä voi muuta kuin ihmetellä. Ei ruostetta sitten missään, ainoastaan parissakymmenessä vuodessa kertynyt pölykerros oven pohjalla. Jos toi auto olis rakennettu samalla tavalla kuin ovet se ei mätis ikinä! Jaa, otin talteen myös peilit, joten jos satut astumaan vandaalla, ja vandaali iskee peileihin (en voinud vastustaa kiusausda runoilla vähän) täältä löytyy uutta tilalle asevelihintaan.
Avatar
KEIHÄS
Viestit: 72
Liittynyt: 19.04.2007 16:25

Viesti Kirjoittaja KEIHÄS »

Onko muuten yleistä ettei noi takaovien sähkölasit toimi? Mulla on ainakin hyvä teoria miksi on näin. Edessä vaijeri joka nostelee laseja on muoviletkun sisässä, ja taivutettu alaspäin, takana taas ylös. Jos ja kun tuohon letkuun kondensoituu vettä se valuu takana suoraan moottorille päin, ja jos ei muuta niin ruostuttaa sen vaijerin, edessä vesi taas pääsee valumaan pois.
Avatar
Luigi
Viestit: 9527
Liittynyt: 17.10.2004 13:33
Paikkakunta: Huruslahden harmaa helmi

Viesti Kirjoittaja Luigi »

No mulla oli toisessa takaovessa moottori ruostunut epämääräiseksi ruskeaksi murikaksi juuri tuosta syystä. Ikkunatiivisteiden läpihän pääsee aina vettä tulemaan oven sisään. Alunperin siinä suojaputken päässä on tulppa, joka sitten oli irronnut ilmeisesti ruostesuojauksen yhteydessä, tunnetuin seurauksin. Säveltelin tilalle Croman etuoven moottorin, kun sattui olemaan tyrkyllä. Sen kierteistetyn kaapelin sisällä menee vaijeri, joka pitää systeemiä kasassa, sen katkaisemalla sai purettua, ja fillarihuollosta haetulla tukevimmalla irtonipalla taas kasattua.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Vastaa Viestiin