Mitä Themasta talteen?
Mitä Themasta talteen?
Tuossa pihalla on Thema mikä pitäisi purkaa. Mitä kannattaa ottaa talteen seuraavien lisäksi? Umpiot (vilkut valot), lämppärin ohjausboksi, vaihdeaski, sytytyksen ohjausyksikkö, ovet, luukut lokasuojat, sekä se takapalkki ja tietty puskurit. Kone on lähtenyt kävelemään jo aiemmin. En aio pitää kaikkea romua itselläni, joten jos jotain on tarvis, niin jatka threadia ja katon irtoaako. Jaa, suoralta kädeltä voin kaupata Lancia-logolla olevat muoviset pölykapselit.
Minkäslainen verhoilu tuossa on? Ja onko I- vai II-mallia? Etukelkka jos on hyvä, niin sillekin voi olla ottajansa. Mulla on tehty aikanaan se virhe, että on massattu, ja pintakäsittely kun on mikä on, niin nyt siellä on massan alla varsin pitkälle kehittynyttä lahovikaa. Pitäis ottaa irti koko systeemi, ja korjata tai vaihtaa.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Ei taida siitä olla vaan ruoste on sen epoksin(?) alla... Kyllä se orgis maalipinta yllättävän vahva on mutta ruostuu tosiaan sen alta eli pohjissa voisi olla parantamisen varaa... Tosin massaamatta en tuollaista tosiaan uskaltais jättää...luigi kirjoitti:Mulla on tehty aikanaan se virhe, että on massattu, ja pintakäsittely kun on mikä on, niin nyt siellä on massan alla varsin pitkälle kehittynyttä lahovikaa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Niin, tavallisestihan tuo pinnoite karisee pois kohta sen jälkeen, kun ruoste on iskenyt, mutta massa siinä päällä pitää koko komeuden erinomaisesti kasassa, ja antaa kosteuden hautua alla. Tuo on aika pirullinen vaihdettavakin, kun siinä on koko keulan tekniikka kiinni, siis jousitus, ohjaus, moottori-vaihteisto... "Varastosta" löytyy kunnostuskelpoinen pari vuotta nuoremman Croman kelkka, mutta tietääkseni moottorin kiinnityksissä on tullut jotain muutosta joskus siinä välillä, eli pitäisi vaihtaa kumetkin.
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Se koneen taaempi kumi voi olla eri. Taitaa olla vasta 90:ssä muuttunut.
No tuskin se ilman massaa olisi yhtään parempi ja sen lisäksi sen maalin alla se ehtii muhimaan todella huolella, ennen kuin se irtoaa . Ja pitää paikkaansa ettei oo mikään mukavin vaihdettava vaan enemmin vanhaa vaikka hiukan tekohengittää... Mulla on tuossa ajo-Cromussa tuo apurunko ihan pelastettavissa mutta kyllä niitä nurkista löytyy sellaisiakin joille ainoa järkevä paikka on metallinkeräys. On niistä joku varmana pelastettavissa mutta ei tosiaan oo ollut kauheeta tarvetta kun Themaankin on ihan ookoo kehikko odottamassa - sitä kuuluisaa inspiraatiota...
No tuskin se ilman massaa olisi yhtään parempi ja sen lisäksi sen maalin alla se ehtii muhimaan todella huolella, ennen kuin se irtoaa . Ja pitää paikkaansa ettei oo mikään mukavin vaihdettava vaan enemmin vanhaa vaikka hiukan tekohengittää... Mulla on tuossa ajo-Cromussa tuo apurunko ihan pelastettavissa mutta kyllä niitä nurkista löytyy sellaisiakin joille ainoa järkevä paikka on metallinkeräys. On niistä joku varmana pelastettavissa mutta ei tosiaan oo ollut kauheeta tarvetta kun Themaankin on ihan ookoo kehikko odottamassa - sitä kuuluisaa inspiraatiota...
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Mites noi lämppärin säätömoottorit saa irti? Oon pari kertaa illistelly, enkä löytänyt kuin yhden ristipään, ja sen kun ruuvasi irti ei helpottanut yhtään.Meltdown kirjoitti:vilkkuviiksipaketti ja lämppärin säätömoottorit kantsii ottaa talteen.
Kannattaako ovia ottaa talteen muuten kuin noitten sähköikkunoiden moottorien takia? On nimittäin ihan timmit ja ilman ruostetta alaosissa.