Lancian moottorit 2.0

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

Lancian moottorit 2.0

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Morjens Kenellä on tietoa miten eroavat keskenään OLEELLISESTI
Thema 16v, Turbo 16v ja delta turbo 16v eikä sitten mitään saivarteluja tai puujalkavitsejä vaan asiaa.
Avatar
pw
Viestit: 204
Liittynyt: 07.02.2003 21:48
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja pw »

no ainankin moottorin ohjauksen osalta ja nokat on erillaiset ja öljy pohja että nämä ainankin mites tarkkoja tietoja haluat minulla on nuo manuaalit voisin niistä katsoa????
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Ja vaparin ja turbon männät poikkeavat keskenään. Niin ja helpottaa kummasti kun kertoo että mitä tuolla hakee - eli mitä pitäisi laitaa minkäkin tilalle.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

2.0

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Hyvä Hyvä mutta jatketaanpa hiukan.
Tällä tiedolla olen itsekkin. Nokat erilaiset ja 16v themassa jopa paremmat kuin delta tbo:ssa. Imusarjan kanavat pidemmät themassa?. Männät ja pakoventtiilit erilaiset. Mutta entä kampiakseli,kiertok., öljypumppu ja lohko onko olemassa deltasarjalaiseen joku oma vai yhteinen kaikki 2.0tc motorit. samoin vauhtipyörä. Tietoa kehiin jos jollain on!! :lol: :lol:
P.S On niin h..vetin vähän myytävänä turbo16v moottoreita että saiskos millaisella rojektilla tavallisesta 16v:stä muokattua identtisen delta 16v turbo motorin.
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Viesti Kirjoittaja -HH- »

Jep, imusarja on 2-osainen Themassa ja pidempi. Mahtaakohan sopia vakiokuntoisen Deltan keulalle? Lohkosta puuttuu turbon paluuöljyn lähtö, muuta isompaa eroahan siinä ei ole. Kampura oli muistaakseni sama 16v:n vaparissa että ahdetussa. Ja eiköhän veivitkin ole. Öljypumpumpussa ei mitään muuta eroa taida olla kuin se että eiks Deltan pumppu ollut hiukan eri mallinen ulkoapäin - joku "siiveke" siinä taisi olla eri tavalla. Vauhtis on eri kun turbossa on isompi kytkin ja sille isompi kitkapinta. Niin onkos sulla Delta josta on kone kajahtanut vai?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Avatar
vvieri
GFF
Viestit: 19322
Liittynyt: 20.12.2002 13:06
Paikkakunta: Laihia
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vvieri »

Vesipumpuissa on kanssa eroja Thema vs. Delta. Helpottaa tietysti jos on edes se rikkinäinen kone josta ottaa osia. Silloin useissa tapauksissa kannattaa korvata vaan ne vialliset osat. :wink:
Ville Vieri
www.villevieri.com/autot.htm
- Mikä taidoissa hävitään se tehoilla paikataan! -
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

2,0

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Mulla on pikkunen rojekti. Ostin nätin tuodun deltan ja on 16v malleja mutta 8v koneella. Sain jo hankittua deltan 16v moottorin aihion mutta multa puuttuu pakosaraj, imusarja, öljypohja ja venttiilikoneston kannet ja keskipeitelevy missä lukee tbo 16v. Mutta nyt minulle tyrkytetään samanlaista deltaa millä on ajettu vain 77tkm 1 omistaja ja alkuperäinen lancia huoltokirja asiallisesti merkkiliikkeessä täytettynä. Jos saisin tuhonkin 16 koneen jostain voisin lämmetä ajatukselle.
Avatar
pw
Viestit: 204
Liittynyt: 07.02.2003 21:48
Paikkakunta: imatra

Viesti Kirjoittaja pw »

öölipohja käypi 8venasesta....ja imusarja temasta(niin en tiedä mahtuuko lamppäri laite olemaan )kun minulla kilpurissa on ko laite ainut vaan että pako sarjan joutuupi tekemään /ostamaan jostakin ja männät käypi 8venasesta kun sorvaa ne päät pyöreiks ja tekköö venttiilin upotukset/ostaa paolo ritkitiltä sarjan maksaa muistaakseen jotain 7-800 e
Avatar
-HH-
GFF
Viestit: 8809
Liittynyt: 20.12.2002 12:44
Paikkakunta: Eepee

Re: 2,0

Viesti Kirjoittaja -HH- »

kurppa kirjoitti:Mulla on pikkunen rojekti. Ostin nätin tuodun deltan ja on 16v malleja mutta 8v koneella.
Ei kai vaan ole sellainen Sveitsin malli ja vähäpäästöinen - ne on meinaan 16v-lätkin ja 8v koneella. Kannattaa asia papereista katsoa ettei tuu yllätystä muutoskatsastuksessa.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
kurppa
Viestit: 284
Liittynyt: 09.10.2007 20:36
Paikkakunta: Vahto
Viesti:

2,0

Viesti Kirjoittaja kurppa »

Sellainenpa hyvinkin mutta jos niin käy sit vaan täytyy tyytyä nykyiseen vispilään. :shock: :shock:
Vastaa Viestiin