Lancian moottorit 2.0
Lancian moottorit 2.0
Morjens Kenellä on tietoa miten eroavat keskenään OLEELLISESTI
Thema 16v, Turbo 16v ja delta turbo 16v eikä sitten mitään saivarteluja tai puujalkavitsejä vaan asiaa.
Thema 16v, Turbo 16v ja delta turbo 16v eikä sitten mitään saivarteluja tai puujalkavitsejä vaan asiaa.
2.0
Hyvä Hyvä mutta jatketaanpa hiukan.
Tällä tiedolla olen itsekkin. Nokat erilaiset ja 16v themassa jopa paremmat kuin delta tbo:ssa. Imusarjan kanavat pidemmät themassa?. Männät ja pakoventtiilit erilaiset. Mutta entä kampiakseli,kiertok., öljypumppu ja lohko onko olemassa deltasarjalaiseen joku oma vai yhteinen kaikki 2.0tc motorit. samoin vauhtipyörä. Tietoa kehiin jos jollain on!!
P.S On niin h..vetin vähän myytävänä turbo16v moottoreita että saiskos millaisella rojektilla tavallisesta 16v:stä muokattua identtisen delta 16v turbo motorin.
Tällä tiedolla olen itsekkin. Nokat erilaiset ja 16v themassa jopa paremmat kuin delta tbo:ssa. Imusarjan kanavat pidemmät themassa?. Männät ja pakoventtiilit erilaiset. Mutta entä kampiakseli,kiertok., öljypumppu ja lohko onko olemassa deltasarjalaiseen joku oma vai yhteinen kaikki 2.0tc motorit. samoin vauhtipyörä. Tietoa kehiin jos jollain on!!
P.S On niin h..vetin vähän myytävänä turbo16v moottoreita että saiskos millaisella rojektilla tavallisesta 16v:stä muokattua identtisen delta 16v turbo motorin.
Jep, imusarja on 2-osainen Themassa ja pidempi. Mahtaakohan sopia vakiokuntoisen Deltan keulalle? Lohkosta puuttuu turbon paluuöljyn lähtö, muuta isompaa eroahan siinä ei ole. Kampura oli muistaakseni sama 16v:n vaparissa että ahdetussa. Ja eiköhän veivitkin ole. Öljypumpumpussa ei mitään muuta eroa taida olla kuin se että eiks Deltan pumppu ollut hiukan eri mallinen ulkoapäin - joku "siiveke" siinä taisi olla eri tavalla. Vauhtis on eri kun turbossa on isompi kytkin ja sille isompi kitkapinta. Niin onkos sulla Delta josta on kone kajahtanut vai?
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
2,0
Mulla on pikkunen rojekti. Ostin nätin tuodun deltan ja on 16v malleja mutta 8v koneella. Sain jo hankittua deltan 16v moottorin aihion mutta multa puuttuu pakosaraj, imusarja, öljypohja ja venttiilikoneston kannet ja keskipeitelevy missä lukee tbo 16v. Mutta nyt minulle tyrkytetään samanlaista deltaa millä on ajettu vain 77tkm 1 omistaja ja alkuperäinen lancia huoltokirja asiallisesti merkkiliikkeessä täytettynä. Jos saisin tuhonkin 16 koneen jostain voisin lämmetä ajatukselle.
öölipohja käypi 8venasesta....ja imusarja temasta(niin en tiedä mahtuuko lamppäri laite olemaan )kun minulla kilpurissa on ko laite ainut vaan että pako sarjan joutuupi tekemään /ostamaan jostakin ja männät käypi 8venasesta kun sorvaa ne päät pyöreiks ja tekköö venttiilin upotukset/ostaa paolo ritkitiltä sarjan maksaa muistaakseen jotain 7-800 e
Re: 2,0
Ei kai vaan ole sellainen Sveitsin malli ja vähäpäästöinen - ne on meinaan 16v-lätkin ja 8v koneella. Kannattaa asia papereista katsoa ettei tuu yllätystä muutoskatsastuksessa.kurppa kirjoitti:Mulla on pikkunen rojekti. Ostin nätin tuodun deltan ja on 16v malleja mutta 8v koneella.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
2,0
Sellainenpa hyvinkin mutta jos niin käy sit vaan täytyy tyytyä nykyiseen vispilään.