Lancia palaa Suomen automarkkinoille!
Lancia palaa Suomen automarkkinoille!
Tätä on jo odoteltukin! Alla tuore Delta Motorin lehdistötiedote:
Lancia palaa Suomen automarkkinoille
Italialainen luksusmerkki Lancia palaa yli 10 vuoden tauon jälkeen Suomen markkinoille syksyllä 2007. Fiat-konserniin kuuluvan Lancian maahantuoja on Delta Motor Oy, joka toimii myös Fiatin ja Alfa Romeon maahantuojana. Delta laajentaa näin myyntivalikoimaansa premium segmentissä. Lancia tunnetaan maailmalla eleganttina ja innovatiivisena automerkkinä. Lancia on puhtaimmillaan italialainen designauto.
Lancia vietti 100-vuotisjuhliaan viime vuonna. Perinteikkään merkin
filosofia on pysynyt samana: luoda kauniita, teknisesti edistyksellisiä
autoja, ja lisätä niihin vielä hieman enemmän; tyylikkyyttä, eleganssia,
teknisiä innovaatioita. Sitä jotain, jonka ansiosta se ei ole vain auto. Se
on Lancia.
Suomalaiset muistavat Lancian paremmin autourheilusta, saavuttihan Markku Alén Lancialla useita osakilpailuvoittoja 80-luvulla MM-rallissa ja Juha Kankkunen rallin maailmanmestaruuden 1987 ja 1991. Vaikka autourheilu on tärkeä osa Lancian historiaa, tänä päivänä Lanciaa kuvaavat paremmin adjektiivit tyylikkyys ja hienostuneisuus. Elokuvataide, muoti ja muotoilu edustavat parhaiten 2000-luvun Lancian arvoja.
Euroopassa Lancian myynti on kasvanut viime vuodesta 8 prosenttia ja
huhtikuussa 15 prosenttia, kun alan yleinen kehitys on miinusmerkkinen.
Lancian tavoitteena on myös tulevina vuosina kasvaa voimakkaasti
uudistuvalla mallistolla ja täysin uudella Delta-mallilla, joka kattaa C-
ja D-segmentin.
Lancian myynti Suomessa aloitetaan syyskuussa 2007 Ypsilon-mallilla, ja
mallisto laajenee myöhemmin vuonna 2008 Musa- ja Delta-malleilla. Ypsilon sijoittuu pienten premium autojen luokkaan ja se on suunniteltu
asiakkaille, jotka haluavat yksilöllisen tyylikkään auton. Asiakkaille,
jotka haluavat erottua joukosta. Kuten kaikissa italialaisissa luksus- ja
desing-tuotteissa, myös Lancia Ypsilonissa upea muotoilu ja hienostuneet
yksityiskohdat yhdistyvät saumattomasti viimeisimpään teknologiaan.
European Fashion Awards 2006 palkitsi Lancia Ypsilonin "Fashion Car"
-tittelillä. Espanjassa se voitti "women´s car 2005" -kategorian ohi
Mercedes-Benzin A-luokan ja Audi A3:n.
Delta myöntää Lancialle Suomessa 5 vuoden / 150 000 km takuun.
Lancia palaa Suomen automarkkinoille
Italialainen luksusmerkki Lancia palaa yli 10 vuoden tauon jälkeen Suomen markkinoille syksyllä 2007. Fiat-konserniin kuuluvan Lancian maahantuoja on Delta Motor Oy, joka toimii myös Fiatin ja Alfa Romeon maahantuojana. Delta laajentaa näin myyntivalikoimaansa premium segmentissä. Lancia tunnetaan maailmalla eleganttina ja innovatiivisena automerkkinä. Lancia on puhtaimmillaan italialainen designauto.
Lancia vietti 100-vuotisjuhliaan viime vuonna. Perinteikkään merkin
filosofia on pysynyt samana: luoda kauniita, teknisesti edistyksellisiä
autoja, ja lisätä niihin vielä hieman enemmän; tyylikkyyttä, eleganssia,
teknisiä innovaatioita. Sitä jotain, jonka ansiosta se ei ole vain auto. Se
on Lancia.
Suomalaiset muistavat Lancian paremmin autourheilusta, saavuttihan Markku Alén Lancialla useita osakilpailuvoittoja 80-luvulla MM-rallissa ja Juha Kankkunen rallin maailmanmestaruuden 1987 ja 1991. Vaikka autourheilu on tärkeä osa Lancian historiaa, tänä päivänä Lanciaa kuvaavat paremmin adjektiivit tyylikkyys ja hienostuneisuus. Elokuvataide, muoti ja muotoilu edustavat parhaiten 2000-luvun Lancian arvoja.
Euroopassa Lancian myynti on kasvanut viime vuodesta 8 prosenttia ja
huhtikuussa 15 prosenttia, kun alan yleinen kehitys on miinusmerkkinen.
Lancian tavoitteena on myös tulevina vuosina kasvaa voimakkaasti
uudistuvalla mallistolla ja täysin uudella Delta-mallilla, joka kattaa C-
ja D-segmentin.
Lancian myynti Suomessa aloitetaan syyskuussa 2007 Ypsilon-mallilla, ja
mallisto laajenee myöhemmin vuonna 2008 Musa- ja Delta-malleilla. Ypsilon sijoittuu pienten premium autojen luokkaan ja se on suunniteltu
asiakkaille, jotka haluavat yksilöllisen tyylikkään auton. Asiakkaille,
jotka haluavat erottua joukosta. Kuten kaikissa italialaisissa luksus- ja
desing-tuotteissa, myös Lancia Ypsilonissa upea muotoilu ja hienostuneet
yksityiskohdat yhdistyvät saumattomasti viimeisimpään teknologiaan.
European Fashion Awards 2006 palkitsi Lancia Ypsilonin "Fashion Car"
-tittelillä. Espanjassa se voitti "women´s car 2005" -kategorian ohi
Mercedes-Benzin A-luokan ja Audi A3:n.
Delta myöntää Lancialle Suomessa 5 vuoden / 150 000 km takuun.
Voi kiesus
Womens car of the year...
Micraakin taitaa saada paremmilla koneilla kuin Ypsilonia + siihen lisäksi Delta-auto attitude niin jo lähtee!
Menestymättömyys Suomen markkinoilla on taattu
Mutta silti syvällä sisimmässäni toivon kaikkea hyvää yritykselle.
Micraakin taitaa saada paremmilla koneilla kuin Ypsilonia + siihen lisäksi Delta-auto attitude niin jo lähtee!
Menestymättömyys Suomen markkinoilla on taattu
Mutta silti syvällä sisimmässäni toivon kaikkea hyvää yritykselle.
Re: Voi kiesus
Konela..eiku Delta tarvis asenteen tarkistuksen... nytkin jäämässä bravosta T-jetit ulos suomen listoilta...124 AC kirjoitti:Womens car of the year...
Micraakin taitaa saada paremmilla koneilla kuin Ypsilonia + siihen lisäksi Delta-auto attitude niin jo lähtee!
Menestymättömyys Suomen markkinoilla on taattu
Mutta silti syvällä sisimmässäni toivon kaikkea hyvää yritykselle.
FTCF - [url]http://www.ftcf.org[/url]
Hieno uutinen!
Nykyinen mallisto on kyllä aika vanhentunut, mutta uuden Deltan myötä Lancia toivottavasti lähtee taas nousuun ja myynti kasvuun.
Toivottavasti Deltassa vain jaksavat panostaa! Lancia ei varmasti ole se kaikkein helpoin merkki myydä tuulipukukansalle, mutta kun Ypsilonkin on mitä mainioin pikkuauto, niin luulisi kelpaavan jos saavat hinnan kohdilleen. Markkinointiin täytyisi myös panostaa ja saadaa valikoimiin muitakin kuin pelkkiä karvalakkimalleja, kuten nyt Fiatin kohdalla. Alfaan on onneksi ollut hyvä valikoima malleja ja koneita tarjolla viime vuosina, joten siitä voisi ottaa mallia. Ypsiloniin ainakin saa sen ilmeisen loistavan 1.3 Multijetin, mikä olisi varmaan paras kone siihen autoon.
Kyllä tuollainen Ypsilon Sport varmaan kelpais vaimollekin kauppakassiksi:
Nykyinen mallisto on kyllä aika vanhentunut, mutta uuden Deltan myötä Lancia toivottavasti lähtee taas nousuun ja myynti kasvuun.
Toivottavasti Deltassa vain jaksavat panostaa! Lancia ei varmasti ole se kaikkein helpoin merkki myydä tuulipukukansalle, mutta kun Ypsilonkin on mitä mainioin pikkuauto, niin luulisi kelpaavan jos saavat hinnan kohdilleen. Markkinointiin täytyisi myös panostaa ja saadaa valikoimiin muitakin kuin pelkkiä karvalakkimalleja, kuten nyt Fiatin kohdalla. Alfaan on onneksi ollut hyvä valikoima malleja ja koneita tarjolla viime vuosina, joten siitä voisi ottaa mallia. Ypsiloniin ainakin saa sen ilmeisen loistavan 1.3 Multijetin, mikä olisi varmaan paras kone siihen autoon.
Kyllä tuollainen Ypsilon Sport varmaan kelpais vaimollekin kauppakassiksi:
Grande Punto 77 Dynamic
-
- Viestit: 1057
- Liittynyt: 19.04.2004 01:15
Eiköhän suomalainen hinnoittelu/autovero pidä siitä huolen ettei Lanciasta edelleenkään tule mitään "joka jampan" kärryä.
Lancia Delta Integrale -88
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Lancia Delta Integrale-89 r.SS
Lancia Delta Hf 4Wd -87 (tulevaisuuden projekti)
http://www.lanciadeltateam.fi
http://deltateam.kuvat.fi/
Parasta varmaan olisi, että koko Lancian valmistus lopetettaisiin ja suurin osa jo valmistetuista paalattaisiin? Nimittäin Fiat-Auton osakkeenomistajien en usko pitkään katsovan sellaisten autojen valmistusta, mitkä ei myy. Alfan myyntilukuihin olisi syytä päästä, korollakolopalloastma-asemiin tulee kuitenkin aina olemaan matkaa, eikä se ole tehtaan tavoitekaan.lanciapoika kirjoitti:En näe kyllä mitään hienoa tässä asiassa...toivottavasti lanzasta ei tuu alfojen tapaan joka jampan biiliä...silloin kyl lanza pistetään paaliin ja merkki vaihtuu maseratiin
Tuulilasin sivuilta muuten tuli bongattua vanha artikkeli Musasta, on sen verran positiivista tekstiä, että piti ihan tarkistaa, ollaanko edelleen TL:n sivuilla :
http://www.tuulilasi.fi/uudetautot/?sub ... cle=116193
If it ain't broke, you're not trying hard enough.
Mielestäni hyvä uutinen, kyllähän Lancioita tiellä enemmänkin näkisi. Muttei nyt kuitenkaan ihan älyttömästi kuitenkaan. Mitkä ovat kilpailijoita nyt sitten? Audia kuvataan myöskin 'teknisesti edistykselliseksi', GM:n merkeistä ehkä Saab, Fordin sortimentista Volvo? Tosiaan myyntitilastojen kärkipaikat tuskin ovat tavoitteena, siihen on jo Fiat pyrkimässä. Mallistoon en ota kummempaa kantaa, hyvä että pää on avattu.
[color=darkblue][b]E 220 A[/b][/color], [color=white][b]Tempra[/b] [/color] & [color=darkred] [b]75[/b][/color]
Mistäköhän löytyisi autojen/merkkien/mallejen myyntimääriä esim. saksassa tai jossakin muussa isossa eurooppalaisessa maassa?luigi kirjoitti:Nimittäin Fiat-Auton osakkeenomistajien en usko pitkään katsovan sellaisten autojen valmistusta, mitkä ei myy.
Ois vaan kiva nähdä, kuinka nuo Lanciat ovat viime vuosina käynneet kaupaksi.
Niin ja TODELLA hienoa saada Lancia takaisin suomen automarkkinoille!
No bodykits, no stereos, no bullshit...
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
1 x 156 V6
6 x Alfa 75
pojukin taas uskaltautunut tänne heittelemään noita naurettavia kommenttejaan, aika kauan olikin hiljaista.. vai lähtee lancia paaliin. näkisi vain senkin päivän kun poju ajaa Maseratilla miksi tyytyä "hikiseen" Lanciaan kun Ferrareita ja Maseratejakin on saatavilla/tarjolla..lanciapoika kirjoitti:En näe kyllä mitään hienoa tässä asiassa...toivottavasti lanzasta ei tuu alfojen tapaan joka jampan biiliä...silloin kyl lanza pistetään paaliin ja merkki vaihtuu maseratiin
no joka tapauksessa on ihan kiva että lancia palailee takaisin suomenkin markkinoille, johan se maahantuonti olikin vajaan kymmenenvuotta jäissä, mallisto kyllä kaipaisi pientä uudistamista mutta eiköhän sitä noillakin alkuun pääse.
saapas nähdä miten myyntipisteet sijoitetaan, käykö kuten alfankin suhteen eli edustus tulee vain tietyille paikkakunnille..
Alfa romeo Giulia super 2.2 - 17.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
Alfa romeo 166 3.2 V6 - 00.
Maserati QP V6 Evoluzione - 00.
Neckar jagst 770 - 65.
Sen verran tiedän, että prosentit ovat olleet kasvussa. Käytännösä ne ovat kai Ypsilon ja Musa, jotka myyvät. Euroopan liikenteessähän noita näke varsin paljon - etenkin Italiassa. Isompien kanssa onkin kai ollut hieman ongelmia.jknracing kirjoitti: Ois vaan kiva nähdä, kuinka nuo Lanciat ovat viime vuosina käynneet kaupaksi.
Mutta hieno homma joka tapauksessa. Uusi Delta kun (?) saadaan markkinoille, niin jokunen 147/A3/C30/Golf-kuski saattaa saada uutta mietittävää. Mutta tuskinpa peruspertsat noita ostavat, oli tuote kuinka hyvä tahansa. Vanha maine painaa.
Jos voitan lotossa, niin ostan itselleni uuden Thesiksen ja heti sen jälkeen jokaisen Lancian, minkä DA vain saa maahan. Thesiksen jätän kotipihaan ja kuskaan muut Lanciat lanciapojan kotipaikkakunnan ammattikoulun pihaan ja jakelen ne opiskelijoiden käyttöön tuunattavaksi ja torin kiertoon.
V.Jano kirjoitti: Jos voitan lotossa, niin ostan itselleni uuden Thesiksen ja heti sen jälkeen jokaisen Lancian, minkä DA vain saa maahan. Thesiksen jätän kotipihaan ja kuskaan muut Lanciat lanciapojan kotipaikkakunnan ammattikoulun pihaan ja jakelen ne opiskelijoiden käyttöön tuunattavaksi ja torin kiertoon.
- Mistä se tieto löytyy? No oikeelta foorumilta tietysti! -
Viheltävä kulkuri jälleen
Uusi Tuulilasikin oli noteerannut maahantuonnin aloittamisen ja vieläpä ihan positiiviseen sävyyn. Mieltä lämmitti samassa lehdessä ollut muistelu Viheltävän kulkurin suorituskykymittauksista vuodelta 1990. Kulkuri ei taida herätä talviuniltaan vielä tänäkään kesänä mutta jospa seuraavana?