Kirjoittaja Luigi » 19.09.2017 13:49
Kyllä ne kehut ansaitsevat kunnossa ollessaan. Ja kunnostamisessa ei sinänsä ole mitään salatiedettä, joitakin asioita vain tehdään eri tavalla ja jotkut säätöarvot (kuten tehostimen työntötangon välys ja pyöräsylintereiden keskitys) on tiedettävä ja tehtävä oikein. Kunnossa ollessa ne pärjäävät hyvinkin moderneille jarruille. Kunnossa pitäminen vaatii tietenkin enemmän huoltoa, kuin nykyaikaiset "asenna ja unohda"-jarrut. Siinäkin lähinnä nesteiden vaihdon mielellään kerran vuoteen, joskin hyvä olisi myös varmistua, että pyöräsylinterit on hyvin voideltu. Niillä on taipumus ruostua, jos jossain vielä on alkuperäisiä valuteräksisiä sellaisenaan käytössä. Omat putkitin messingillä (paitsi yhden A316:lla, kun sattui olemaan sellainen pätkä olemassa.)
Väittäisin, että iso osa näiden ongelmista tulee siitä, ettei remontoija tiedä mitä tekee. Heti kakkosena sitten pyöräsylintereiden korroosio.
Insinööri kysyy, ja luonto vastaa