Kokemuksia Thesiksestä

Yleistä keskustelua Lancioista, mielipiteitä, kysymyksiä (ei tekniikka) yms.

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Ismo Laitinen » 07.09.2017 11:29

Ensi tiistaina jatkuu jumiutuneen koneen tutkintaa. Odotan mielenkiinnolla kun ei se tosiaan iso juttu voi olla kun seisoessa sattui. Tavan autoilija laskisi tässä tilanteessa kai jo alleen...
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Ismo Laitinen
 
Viestit: 73
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Isola » 10.09.2017 23:18

Kun tuota laturia nyt veikkaillaan, niin kuinkas pöljä ajatus olisi koittaa onko jumitus samanlaista molempiin suuntiin? JTD:n laturissahan on vapaakytkin, joten jos se on laturista kiinni, niin väärin päin pitäisi pyöriä kevyemmin. Onkos tuollaisessa kokeilussa muuta riskiä kuin hullun maineen saaminen? Vai onko yksinkertaisempaa löysätä apulaitehihnan kiristintä ja koittaa laturin pyörimistä käsipelillä?
Avatar
Isola
 
Viestit: 108
Liittynyt: 13.08.2011 12:31
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 11.09.2017 15:21

Taas harrastettu.

Hienosti pääsin hallille ilman auton sammumista. Jännitti hiukan kaikki liikennevalot ennen Turun tietä.
Panikoin hiukan rpm-anturin vaihtoa sen takia, että pakoputkea pitää pudottaa alas. Toki tilasin tiivisteitä ja uusia pinnapultteja etukatalysaattoreita varten jne jne, mutta näköjään toimi kuten tuulilasivakuutus: ei takuulla mene mitään rikki, kun osia on tulossa varuiksi. Eli putket irti kateilta ja etuputken kannake irti -> profit.

Pissapojan säiliö tukirautoineen + sisälokasuoja vaihtuivat ehjempään versioon. Samalla vääntelin tukirautoja suorempaan, kiitos ojassa käynnin. Pissapoikakin toimi pari kertaa, kunnes pimeni taas. Ainoastaan lasin pyyhkäisyt tulevat. Tyhjästä säiliöstä ei tule varoitusta. Ilmeisesti liitin jäi kuitenkin löyhälle ja irtosi kotiin ajellessa.

Oikean etummaisen ylätukivarren pusla tuli vaihdettua prässäämällä. Taaemmassa olikin sitten pallon kumi hajalla, joten pistinpä koko varren tilaukseen.

Apurungon korvake, johon taaempi alatukivarsi tulee kiinni, oli ottanut iskua. Tuota tuli hiukan oiottua ja ajatuksena oli vaihtaa pusla tukivarteen, mutta tuotapa ei irroitetakaan ilman että pudottaa apurunkoa alemmas. :roll: Sopivasti tulee korin sauma suoraan pultin päälle...
Eli seuraavaksi tuijottamaan autoa ja manuskaa, että kärsiikö apurunkoa laskea sen maagiset 5 cm ilman että joutuu irrottamaan n+1 letkua liitintä tiesmitä.

EDITTIÄ: Puhuin paskaa, pitäisi riittää että irrottaa LISÄKSI sen pallonivelen olka-akselista ja vääntää vähän vartta, pultti löytää kyllä tiensä sauman ohi. Eli uudestaan.

Kilometrejä pauttiarallaa 202500.
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 366
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja Ismo Laitinen » 12.09.2017 13:01

Vika oli jumittunut laturi. Hihna irti ja läksi käymään. Että sillai... Nyt vaan uusi laturi, toimituskuluineen jotakin 150€.
Thesis JTD (ex: 2xDedra, 156 ja 147)
Ismo Laitinen
 
Viestit: 73
Liittynyt: 21.09.2015 11:21

Re: Kokemuksia Thesiksestä

ViestiKirjoittaja JT Newman » 13.09.2017 08:05

Ismo Laitinen kirjoitti:Vika oli jumittunut laturi. Hihna irti ja läksi käymään. Että sillai... Nyt vaan uusi laturi, toimituskuluineen jotakin 150€.


Hienoa että vika selvisi! Ja hienoa, että selviää laturissa hiukka halvemmalla. Kutosissa on se nestejäähdytteinen 550€ kimpale. Tulee paskahalvaus, jos se joskus leviää.
Lancia Thesis 3.0 V6 Emblema 2003
Plymouth Belvedere 2D HT 1958
VW Käfer 1200 1965
Ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn!
JT Newman
 
Viestit: 366
Liittynyt: 21.08.2004 21:15
Paikkakunta: Stadingrad, Pasila Oblast

Edellinen

Paluu Yleinen Lancia-keskustelu

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä