Sivu 2/3

Lähetetty: 16.02.2006 23:03
Kirjoittaja tommi nylund
kun laki sanoo, että tukivarret oltava tehdasvalmisteiset niin ne on oltava, ei auta mikään kun tukivarsien kohdalla ei sanota että omavalmisteista esitettävä luotettava selvitys kun omavalmisteita ei sallita.

se mikä on sitten tehdasvalmisteinen....sen määritelmän kirjoitin tuohon aiemmin...

eli yritys joka on kaupparekisteriin ilmoittanut toimialakseen alustan osien suunnittelun ja valmistuksen voi näitä tehdä. tietysti nyt vaikkapa joku pärekoreja muuten myyvä toiminimi tms ei voi yht´äkkiä ilmoittaa alkavansa suunnitella ja valmistaa alustan osia vaan kai sekin pitää viranomaisille jotenkin selvittää, että homma osataan.

eli....

varmasti joku yritys jossakin päin maapalloa tekee noita 600-abarth replika-tukivarsia.....joten jos niitä tehdään niin miksei petrilläkin sellaiset olisi kohta hyllyssä...? ;)

jokainen tietysti valitsee oman tiensä mitä kulkee, mulla on tehdasvalmisteiset tukivarret mutta saatan suljetun alueen käyttöön tehdä kokeiltavaksi säädettävät kolmio-putkitukivarret myös. (nämä ei ole fiat-hommia...)

EDIT: niin noita mopohommia en tunne niin en osaa sanoa röntgen-hommista mitään, voi ihan hyvin olla mahdollista että mopojen runkoja voi muuttaa ja kuvauttamalla hyväksyttää.

Lähetetty: 28.02.2006 13:30
Kirjoittaja petri_koli
mä tein ne ihan 28x1.5mm seinämällä olevasta putkesta ja sitte siihen laakeripesät isukki sorvas. kunnon migillä saumat ja erittäin suurella virralla, tosin saumojen ulkonäössä on sanomista kyllä :( :oops: mutta kyllä ne kestää vaikka esim akk:n sääntökirjassakin lukee että huonon näkönen sauma ei ole ikinä hyvä ja niinhän se on mutta noissa on kyllä reilusti vahviketta...laitan kuvia lisää kun saan ne maalattuu.

ja juuri tein ne tahalleen samannäkösiksi kun orggigset ja koska keskipalkki näyttää erilaiselta kun orggis niin aattelin sanoa perusteluiksi että tein siitä kestävemmän...

mä meen käymää suoraa siellä konttorilla ton ripustuksen kanssa ja sanon että tällänen tulee lehtijousen tilalle niin mitenkäs toimitaan. saa inssi sitte sanoo mitä dokumentteja haluaa nähä katsastuksessa.

Lähetetty: 04.03.2006 11:39
Kirjoittaja Fiiutón
Hitsauksen hyväksyntään saattaa auttaa myös hitsaustyön suorittaneen henkilön hitsausluokkatodistus.

"Ihan itte hitsasin" ei varmaan auta todisteluksi.
Hitsaussauma täytyy jättää näkyviin, elikkä niitä ei saa hioa.

Lähetetty: 04.03.2006 16:01
Kirjoittaja tommi nylund
itse olisin tehnyt katuautoon 3mm vahvuisella seinämällä olevasta putkesta varmuuden vuoksi..

Lähetetty: 07.03.2006 13:33
Kirjoittaja petri_koli
tommi nylund kirjoitti:itse olisin tehnyt katuautoon 3mm vahvuisella seinämällä olevasta putkesta varmuuden vuoksi..
kävi mielessä tehä vesijohtoputkesta. en tehny sitte kun oikeessaki abarthissa ne on 30x1,5 seinämällä ja muuten tossa mullakin on 2mm seinämä ei siis 1.5mm...mutta kyllä kestää on meinaa järeen oloset kyllä. ja ei se putki ekana sököks mee vaa hitsisaumoista ne heikoimmat kohdat tulee. laitan illalla kuvia niin voitte sitte hämmästellä kertoo mielipiteitä että meneekö läpi... :roll:

Lähetetty: 07.03.2006 19:32
Kirjoittaja petri_koli
tollanen tuli...

Kuva

Kuva

Kuva

ja linkin alla kaikki kuvat: http://photobucket.com/albums/v688/fiat ... uripustus/

Lähetetty: 07.03.2006 22:03
Kirjoittaja tommi nylund
no niin tosiaan...keulahan on tosi kevyt tuossakin....

ihan jees näköiset tukivarret sinänsä.

onko toi putkien välinen peltilätkä tarpeeksi vahva mahdollisen kallistuksenvakaajan kiinnitykseen?

Lähetetty: 08.03.2006 12:15
Kirjoittaja petri_koli
tommi nylund kirjoitti:no niin tosiaan...keulahan on tosi kevyt tuossakin....

ihan jees näköiset tukivarret sinänsä.

onko toi putkien välinen peltilätkä tarpeeksi vahva mahdollisen kallistuksenvakaajan kiinnitykseen?
se on 3mm terästä...kestävyys...hmm...kokeilemalla. aluks en ainakaa sitä meinaa laittaa mutta radalla se on sitte kyllä varmaa oltava.

mutta ratahommat saa odottaa...toistaseks.

Lähetetty: 04.06.2006 20:51
Kirjoittaja petri_koli
tossa pari päivittettyä kuvaa...

Kuva

Kuva

Lähetetty: 05.06.2006 16:13
Kirjoittaja LO
Kyllä tuon näköisiä osia kelpaa pultata kiinni 8)

Lähetetty: 30.06.2006 20:01
Kirjoittaja petri_koli
ja osat kiinnitettynä...

Kuva

linkkien alla lisää päivitettyjä kuvia...(on muissakin kansioissa uusia kuvia, eikä vaa noitten linkkien alla)

http://smg.photobucket.com/albums/v688/ ... a%20pohja/

http://smg.photobucket.com/albums/v688/ ... uripustus/

Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

Lähetetty: 23.09.2014 10:25
Kirjoittaja kimsa
Hei, mitäs tälle etupään ripustusprojektille kuuluu?

Menikö leimoista läpi? vai tuliko sanomista?

kimsa

Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

Lähetetty: 01.10.2014 15:22
Kirjoittaja fiat-boy
600 foorumin puolella oli projekti topickia päivitetty tämän vuoden Heinäkuussa ja kehuttu että projekti ei ole vielä edennyt. Mutta aikoo kuitenkin sitä jatkaa.
En tiedä sitten onko kukaan muu katsastanut 600 tuolla itse tehdyllä palkille, mutta muistelisin että joku oli Abarthin kopio palkilla yhden kusiaisen katsastanut...

Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

Lähetetty: 04.10.2014 21:50
Kirjoittaja Ippe
Jos tuollaisen meinaa katsastaa, niin ihan hyvin sitä voi väittää että ripustus on vanha ostettu isolla rahalla maailmalta ja että se on aito Abarth-osa :lol:

Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

Lähetetty: 05.10.2014 07:48
Kirjoittaja wellu
Hieno palkki! ;)

Mutta itsekin tuohon hitsaamiseen mainitsen, että jos joku tuonne tieliikenteeseen näitä vehkeitä tekee, niin tuskin maksaa edes satasia käydä jossain osaavassa metallifirmassa osaavalla hitsaajalla näyttämässä saumat. Ammattilainen osaa jo saumasta kahtoa, onko hyvä vai ei.

Itte kun olin jonkinaikaa hitsaajana töissä, niin "suurella virralla paksuun rautaan" tuli kyllä hyvä sauma, mutta yllättävän herkästi sekin lähti reunahaavasta murtumaan. :shock: Ja just se reunahaava pitäisi saada pois, kuitenkin sulattamalla materiaalit reilusti toisiinsa.