mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

Abarthiin ja replikoihin liittyvät aiheet

ViestiKirjoittaja tommi nylund » 17.02.2006 00:03

kun laki sanoo, että tukivarret oltava tehdasvalmisteiset niin ne on oltava, ei auta mikään kun tukivarsien kohdalla ei sanota että omavalmisteista esitettävä luotettava selvitys kun omavalmisteita ei sallita.

se mikä on sitten tehdasvalmisteinen....sen määritelmän kirjoitin tuohon aiemmin...

eli yritys joka on kaupparekisteriin ilmoittanut toimialakseen alustan osien suunnittelun ja valmistuksen voi näitä tehdä. tietysti nyt vaikkapa joku pärekoreja muuten myyvä toiminimi tms ei voi yht´äkkiä ilmoittaa alkavansa suunnitella ja valmistaa alustan osia vaan kai sekin pitää viranomaisille jotenkin selvittää, että homma osataan.

eli....

varmasti joku yritys jossakin päin maapalloa tekee noita 600-abarth replika-tukivarsia.....joten jos niitä tehdään niin miksei petrilläkin sellaiset olisi kohta hyllyssä...? ;)

jokainen tietysti valitsee oman tiensä mitä kulkee, mulla on tehdasvalmisteiset tukivarret mutta saatan suljetun alueen käyttöön tehdä kokeiltavaksi säädettävät kolmio-putkitukivarret myös. (nämä ei ole fiat-hommia...)

EDIT: niin noita mopohommia en tunne niin en osaa sanoa röntgen-hommista mitään, voi ihan hyvin olla mahdollista että mopojen runkoja voi muuttaa ja kuvauttamalla hyväksyttää.
Avatar
tommi nylund
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

ViestiKirjoittaja petri_koli » 28.02.2006 14:30

mä tein ne ihan 28x1.5mm seinämällä olevasta putkesta ja sitte siihen laakeripesät isukki sorvas. kunnon migillä saumat ja erittäin suurella virralla, tosin saumojen ulkonäössä on sanomista kyllä :( :oops: mutta kyllä ne kestää vaikka esim akk:n sääntökirjassakin lukee että huonon näkönen sauma ei ole ikinä hyvä ja niinhän se on mutta noissa on kyllä reilusti vahviketta...laitan kuvia lisää kun saan ne maalattuu.

ja juuri tein ne tahalleen samannäkösiksi kun orggigset ja koska keskipalkki näyttää erilaiselta kun orggis niin aattelin sanoa perusteluiksi että tein siitä kestävemmän...

mä meen käymää suoraa siellä konttorilla ton ripustuksen kanssa ja sanon että tällänen tulee lehtijousen tilalle niin mitenkäs toimitaan. saa inssi sitte sanoo mitä dokumentteja haluaa nähä katsastuksessa.
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
petri_koli
 
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää

ViestiKirjoittaja Fiiutón » 04.03.2006 12:39

Hitsauksen hyväksyntään saattaa auttaa myös hitsaustyön suorittaneen henkilön hitsausluokkatodistus.

"Ihan itte hitsasin" ei varmaan auta todisteluksi.
Hitsaussauma täytyy jättää näkyviin, elikkä niitä ei saa hioa.
Emmie tiiä, mie vaan ajelin viiatilla...
Avatar
Fiiutón
 
Viestit: 267
Liittynyt: 09.02.2003 12:45
Paikkakunta: Joutseno

ViestiKirjoittaja tommi nylund » 04.03.2006 17:01

itse olisin tehnyt katuautoon 3mm vahvuisella seinämällä olevasta putkesta varmuuden vuoksi..
Avatar
tommi nylund
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

ViestiKirjoittaja petri_koli » 07.03.2006 14:33

tommi nylund kirjoitti:itse olisin tehnyt katuautoon 3mm vahvuisella seinämällä olevasta putkesta varmuuden vuoksi..


kävi mielessä tehä vesijohtoputkesta. en tehny sitte kun oikeessaki abarthissa ne on 30x1,5 seinämällä ja muuten tossa mullakin on 2mm seinämä ei siis 1.5mm...mutta kyllä kestää on meinaa järeen oloset kyllä. ja ei se putki ekana sököks mee vaa hitsisaumoista ne heikoimmat kohdat tulee. laitan illalla kuvia niin voitte sitte hämmästellä kertoo mielipiteitä että meneekö läpi... :roll:
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
petri_koli
 
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää

ViestiKirjoittaja petri_koli » 07.03.2006 20:32

tollanen tuli...

Kuva

Kuva

Kuva

ja linkin alla kaikki kuvat: http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/ABARTH%20eturipustus/
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
petri_koli
 
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää

ViestiKirjoittaja tommi nylund » 07.03.2006 23:03

no niin tosiaan...keulahan on tosi kevyt tuossakin....

ihan jees näköiset tukivarret sinänsä.

onko toi putkien välinen peltilätkä tarpeeksi vahva mahdollisen kallistuksenvakaajan kiinnitykseen?
Avatar
tommi nylund
 
Viestit: 1307
Liittynyt: 11.08.2004 22:31
Paikkakunta: Tammerforssss

ViestiKirjoittaja petri_koli » 08.03.2006 13:15

tommi nylund kirjoitti:no niin tosiaan...keulahan on tosi kevyt tuossakin....

ihan jees näköiset tukivarret sinänsä.

onko toi putkien välinen peltilätkä tarpeeksi vahva mahdollisen kallistuksenvakaajan kiinnitykseen?


se on 3mm terästä...kestävyys...hmm...kokeilemalla. aluks en ainakaa sitä meinaa laittaa mutta radalla se on sitte kyllä varmaa oltava.

mutta ratahommat saa odottaa...toistaseks.
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
petri_koli
 
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää

ViestiKirjoittaja petri_koli » 04.06.2006 20:51

tossa pari päivittettyä kuvaa...

Kuva

Kuva
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
petri_koli
 
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää

ViestiKirjoittaja LO » 05.06.2006 16:13

Kyllä tuon näköisiä osia kelpaa pultata kiinni 8)
LO
 
Viestit: 162
Liittynyt: 17.01.2003 20:10

ViestiKirjoittaja petri_koli » 30.06.2006 20:01

ja osat kiinnitettynä...

Kuva

linkkien alla lisää päivitettyjä kuvia...(on muissakin kansioissa uusia kuvia, eikä vaa noitten linkkien alla)

http://smg.photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/alusta%20ja%20pohja/

http://smg.photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/ABARTH%20eturipustus/
yhdessä mennää, porukalla tehää ni kaikki valmistuu aikanaan! palaillaa!
http://photobucket.com/albums/v688/fiat600turbo/
petri_koli
 
Viestit: 223
Liittynyt: 02.09.2003 21:37
Paikkakunta: hyvinkää

Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

ViestiKirjoittaja kimsa » 23.09.2014 10:25

Hei, mitäs tälle etupään ripustusprojektille kuuluu?

Menikö leimoista läpi? vai tuliko sanomista?

kimsa
kimsa
 
Viestit: 136
Liittynyt: 27.02.2008 22:06

Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

ViestiKirjoittaja fiat-boy » 01.10.2014 15:22

600 foorumin puolella oli projekti topickia päivitetty tämän vuoden Heinäkuussa ja kehuttu että projekti ei ole vielä edennyt. Mutta aikoo kuitenkin sitä jatkaa.
En tiedä sitten onko kukaan muu katsastanut 600 tuolla itse tehdyllä palkille, mutta muistelisin että joku oli Abarthin kopio palkilla yhden kusiaisen katsastanut...
Aina oppii jotain uutta
Avatar
fiat-boy
 
Viestit: 992
Liittynyt: 08.06.2005 17:05

Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

ViestiKirjoittaja Ippe » 04.10.2014 21:50

Jos tuollaisen meinaa katsastaa, niin ihan hyvin sitä voi väittää että ripustus on vanha ostettu isolla rahalla maailmalta ja että se on aito Abarth-osa :lol:
Fiat X1/9 1500 5-Speed -80
Avatar
Ippe
GFF
 
Viestit: 2494
Liittynyt: 27.09.2004 16:20
Paikkakunta: Helsinki 91

Re: mielenkiintoinen 600 "abarth" eturipustus.

ViestiKirjoittaja wellu » 05.10.2014 07:48

Hieno palkki! ;)

Mutta itsekin tuohon hitsaamiseen mainitsen, että jos joku tuonne tieliikenteeseen näitä vehkeitä tekee, niin tuskin maksaa edes satasia käydä jossain osaavassa metallifirmassa osaavalla hitsaajalla näyttämässä saumat. Ammattilainen osaa jo saumasta kahtoa, onko hyvä vai ei.

Itte kun olin jonkinaikaa hitsaajana töissä, niin "suurella virralla paksuun rautaan" tuli kyllä hyvä sauma, mutta yllättävän herkästi sekin lähti reunahaavasta murtumaan. :shock: Ja just se reunahaava pitäisi saada pois, kuitenkin sulattamalla materiaalit reilusti toisiinsa.
"Pussihousu" = Kapeakatseinen mobilisti, jolle kelpaa vain kangasjohdot ja pakeliittieristeet. Pussihousulle kaikenlainen ajoneuvon ulkonäön tai toiminnallisuuden muuttaminen alkuperäisestä poikkeavaksi aiheuttaa patongin otsaan.
Kuva
Avatar
wellu
 
Viestit: 3606
Liittynyt: 16.12.2004 08:24
Paikkakunta: Jyväskylä

EdellinenSeuraava

Paluu Abarth

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä